Werk & Studie alle pijlers

Nogmaals reageren op vacature?

13-02-2008 07:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Een aantal weken geleden ben ik bij een bedrijf geweest voor een sollicitatiegesprek waarop zelfs een tweede gesprek volgde. Daarin werd verteld dat er nog drie nieuwe kandidaten waren dus dat ik nog even af moest wachten. Vervolgens kreeg ik een mailtje waarin stond dat ik het niet was geworden. Ik scheen niet enthousiast genoeg te zijn geweest en had me niet goed genoeg verdiept in de website. Nu zie ik echter tot mijn verbazing dezelfde vacature op een vacaturesite staan. Zal ik gewoon weer reageren want het is wel iets wat ik graag wil. Maar is dat raar of moet ik het via een andere manier spelen? Wie heeft er een idee?



Groetjes Parkietje
Ik denk niet dat je nog veel kans maakt. Ze hebben tenslotte al kennis gemaakt met jou, en je zit dus in hun archief. Als het niets was geworden met de eerste kandidaat hadden ze je waarschijnlijk wel gebeld.

Weet je zeker dat de vacature op die site nog actueel is? Ze laten vaak vervulde vacatures nog heel lang staan...
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat weet ik heel zeker. Aan de ene kant heb ik inderdaad zoiets van ik laat het zitten, maar ja ik ben ook niet voor niets op tweede gesprek geweest en als ik dan nu enthousiaster doe haha. Nee het lijkt me echt een super leuke functie en ik vind het geen rede om te zeggen ja ok dat is echt iets waar ik niets aan kan doen zal maar zeggen. Ik heb zoiets van ik stuur een brief met dat ik al op gesprek ben geweest en super graag wil blalbla.
Alle reacties Link kopieren
Eens met missmoneypenny, als ze jou als geschikte kandidaat hadden gezien, hadden ze aan je gedacht en alsnog gebeld, lijkt me dus niet zinvol.
Alle reacties Link kopieren
O, maar ik wil zo graag!
Alle reacties Link kopieren
Eens met de vorige reacties, maar als je echt heel graag wil kun je er altijd een telefoontje aan wagen. Bereid je wel voor dat ze er niet omheen kunnen en je dus wederom afwijzen of zeggen dat reageren geen zin hebt omdat je al bekend bent bij het bedrijf.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
ik zou bellen!
Alle reacties Link kopieren
En wat zou je dan vragen? Of zou je een brief sturen met uitleg van ik wil het nogmaals proberen omdat ik wel een goed gevoel had bij de gesprekken en echt super graag aan de slag wil bij jullie, leuke functie, leuke sfeer binnen het bedrijf enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon weer gereageerd en in de brief gezet dat ik gewoon nog een poging waag omdat ik er heel erg graag aan de gang wil. Je weet maar nooit dacht ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, bel en vraag hoe deze vacature tot stand is gekomen. Geef aan dat je eerder hebt gesolliciteerd en dat je nog steeds gemotiveerd bent en daarom graag opnieuw wilt solliciteren. Toon in je brief aan dat je je ditmaal heel goed hebt verdiept in het bedrijf. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven