Werk & Studie alle pijlers

NHA Thuisstudie Verpleegkundige stage?

10-04-2013 19:14 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik ben geïnteresseerd in de studie verpleegkunde MBO bij NHA..

Ik moet hier ook een half jaar stage lopen, maar ben bang dat ik geen stage kan vinden omdat ik een thuisstudie doe.



Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand die ook een thuisstudie doet en een stage heeft gevonden, of het niet kan vinden.. Of mensen die verpleegkunde studeren bij NHA.. Ben namelijk ook wel benieuwd hoe het bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Verpleegkunde met maar een half jaar stage? Hoe zit dat in elkaar? Het lijkt me zo weinig?



( Ik ben zelf verpleegkundige en van mening dat verpleegkunde een vak is dat je voor 85% in de praktijk leert...)
Alle reacties Link kopieren
heb je al een idee waar je stage zou willen lopen en wat je met de opleiding wilt? Ik weet bijna zeker dat een ziekenhuisstage er niet in zit en zonder ziekenhuiservaring zul je na je opleiding erg moeilijk in een ziekenhuis aan de slag kunnen (als je dat zou willen)

heb je niet ook nagedacht over een BBL opleiding? dus werken en leren. Je ontvangt hierbij gewoon salaris en doet veel meer ervaring op.
I always tell the truth, even when I lie
Alle reacties Link kopieren
quote:snowy2 schreef op 10 april 2013 @ 19:20:

Verpleegkunde met maar een half jaar stage? Hoe zit dat in elkaar? Het lijkt me zo weinig?



( Ik ben zelf verpleegkundige en van mening dat verpleegkunde een vak is dat je voor 85% in de praktijk leert...)Je bedoelt toch niet een half jaar in 4 jaar?
Ik vraag iets af: hoe lang duurt deze studie?



Heb je een bepaalde vooropleiding waardoor je maar een half jaar stage hoeft te lopen? Ik vind het eerlijk gezegd bitter weinig.... Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je daardoor klaargestoomd ben voor een baan als verpleegkundige.



Ik ben zelf verpleegkundige en heb de HBO-V gedaan(zo'n 16 jaar geleden). Toen hadden we in totaliteit 40 weken stage in vier jaar tijd. Veel te weinig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet echt een idee waar ik stage zou willen lopen.

Een ziekenhuis lijkt me leuk, gehandicaptenzorg lijkt me ook leuk of in een verzorgingstehuis voor mensen met dementie.. Heel divers dus.



Ik heb al eerder gekeken voor een BBL opleiding.. Helaas kon ik geen leerwerkplek vinden.
Alle reacties Link kopieren
De opleiding duurt 24 maanden. MBO en de stage duurt inderdaad 6 maanden..



Heb zelf geen vooropleiding.. Wel een Propedeuse SPH, niet erg relevant dus
Alle reacties Link kopieren
quote:shanna00 schreef op 10 april 2013 @ 19:30:

De opleiding duurt 24 maanden. MBO en de stage duurt inderdaad 6 maanden..



Heb zelf geen vooropleiding.. Wel een Propedeuse SPH, niet erg relevant dus

Begin er dan maar niet aan, dat is echt geen basis voor je vak. En in twee jaar word je ook geen verpleegkundige.

Niemand neemt je aan als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat je er wel erg makkelijk over denkt. Heerlijk thuis studeren zeg je, maar zo heerlijk is het niet als je elke dag jezelf moet motiveren om te gaan lere en daarbij dus straks ook nog een baby hebt. het is geen simpele opleiding die je wilt gaan doen en praktijkervaring telt heel zwaar mee, waar je ook wilt gaan werken.
I always tell the truth, even when I lie
Be-lachelijk dat ze dit aanbieden.. Echt niet te geloven.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest!



Dit is geen vak dat je 'even' leert! En helemaal niet tussen het bevallen en opvoeden van je kleintje door in een thuisstudie/ situatie...



Momenteel (maar dat is per periode verschillend) zijn er vrij weinig vacatures voor verpleegkundige, de kans dat ze je aannemen met een 2 jarige studie en een half jaar stage lijkt mij ook vrijwel nihil!



Over het algemeen is het verschil tussen een BOL-er en BBL-er al zeer groot, ik denk dat je met deze studie helemaal onderaan de lijst komt te staan!



Als ik jouw was, zou ik lekker genieten van je zwangerschap/ kraamtijd en daarna nog eens goed rond gaan kijken voor de BBL variant! Je leert zoveel meer en weet gelijk wat het vak inhoud!
Ik zou zeggen: niet doen. Een veel te korte opleiding met zeker te weinig stages/praktijk.



Ik kan me niet voorstellen dat je met dit diploma op zak, gemakkelijk zal worden aangenomen.....
Bedoel je niet verzorgende ? Dat is anders dan verpleegkundige..
Alle reacties Link kopieren
Verpleegkundige worden is inderdaad niet iets wat je er even bij doet met een thuisstudie.

Ik zou me er nog eens heel goed in verdiepen als ik jou was, want wat als je straks dat papiertje hebt maar er niet mee aan het werk komt?

Dan kan je beter wachten tot jouw thuissituatie het toelaat om je volledig op de bol of bbl opleiding te storten.
Alle reacties Link kopieren
En even rondbellen...hier in de omgeving hebben de ziekenhuizen zijn er maar 3 in een straal van 30 km volgens mij..maar goed allemaal een contract met een MBO/HBO school hiervandaag en worden alleen maar leerwerkplekken aangeboden als je die school doet. Evenals veel verzorgingshuizen enz...dus vrijwel geen kans hier als je de thuisstudie zou doen.
Puck
Alle reacties Link kopieren
Verpleegkunde in 24 maanden zonder relevante vooropleiding, maar 6 maanden stage???

Niet aan beginnen! Niemand gaat je daarna aannemen, never!



Ik zou wachten tot je bevallen bent en daarna solliciteren in een zkh of evt verpleeghuis ( zoek even het verschil op tussen verzorgingshuis en verpleeghuis, in een verzorgingshuis is het heel alstig om alle punten voor je diploma verpleegkunde te halen) voor een BBL-plaats.
Alle reacties Link kopieren
In welke regio woon je? Ik zie heel vaak dat ziekenhuizen leerwerkplekken aanbieden aan zowel MBO'ers als HBO'ers.



Ik zou een studie als verpleegkunde never nooit via een instelling als de NHA gaan volgen. Volgens mij kom je er niet mee aan de bak.
Alle reacties Link kopieren
http://werkenbijantonius. ... snelde-opleiding-niveau-4



http://www.werkenbijhetsfg.nl/smartsite ... EO&id=5387
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Utrecht.

Waarschijnlijk ga ik eerst de NHA doen en dan over 2 jaar een verkorte interne opleiding in het UMC. Die duurt dan nog 2 jaar en dan heb ik mijn HBO-V..
Alle reacties Link kopieren
quote:shanna00 schreef op 12 april 2013 @ 12:24:

Ik woon in Utrecht.

Waarschijnlijk ga ik eerst de NHA doen en dan over 2 jaar een verkorte interne opleiding in het UMC. Die duurt dan nog 2 jaar en dan heb ik mijn HBO-V..



Dan moet je wel aangenomen worden in het UMC. Ik vraag me af of ze een NHA opleiding wel een goede basis vinden.



In het Diakonessenziekenhuis in Utrecht vragen ze nu BBL MBO4 verpleegkundigen: http://www.diakonessenhui ... gsplaatsen.html?Section=5
Alle reacties Link kopieren
Ik wil toch ook echt even reageren. Zelf doe ik nu verzorgende ig bbl... Ik ben bijna klaar. Maar om verpleegkundige te gaan doen, stellen ze hoge eisen.



Helaas nemen ze uit ervaring ( uit de omgeving ) geen mensen aan met een NHA studie. Om te gaan werken als BBL heb je minimaal 1 jaar werk ervaring nodig. En dat is dus geen stage. Ook is het belangrijk als verpleegkundige dat jij je verpleegtechnische handelingen goed beheerst em dat gaat gewoon niet met een NHA studie.



Ik zou inderdaad zoals, iedereen zegt hier een bbl opleiding kiezen als je bent bevallen. Ook is het voor jezelf veel fijner om in de praktijk ervaring op te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een thuisstudie SPW gedaan, geen succes. Het vinden van een stage was bijna onmogelijk, degene waar ik stage liep had spijt als haren op hun hoofd. De opdrachten maken was bijna onmogelijk.

Ik denk dat je een hele verkeerde keuze maakt en er ook heel raar over denkt.

Waarom eerst 2 jaar bij de NHA ´studeren´ en je geld uitgeven en daarna bij het UMC gaan werken en leren ? Stijgen de hormonen je naar de hoofd ?
Soms moet je veranderen om jezelf te blijven
Alle reacties Link kopieren
Als je HBO-V wil doen raad ik je echt aan om gewoon naar school te gaan... het is een vak dat je vooral in de praktijk leert. Ik zit nu in mijn derde jaar en heb bijna mijn halve opleiding stage gelopen, daarbij krijg ik ook op school nog eens praktijkvakken... Je kan de opleiding ook duaal doen, waarbij je werkt en leert tegelijk en dus gewoon salaris krijgt. Ik weet niet wat bij jou het beste past, maar thuis het vak van verpleegkundige leren lijkt me erg lastig!
Alle reacties Link kopieren
http://tkrtp.owinsp.nl/schoolwijzer/zoekresultaat#5

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven