Werk & Studie alle pijlers

Scriptie motivatie topic!

28-01-2014 15:53 305 berichten
Wie is er net als ik momenteel ook bezig met zijn scriptie? Het lijkt me leuk om een ''lotgenoten'' topic te hebben waar we elkaar motiveren. Ik heb ook een bericht gezet op het topic de laatste loodjes maar helaas is het op dat topic erg rustig.



Vandaag had ik mij voorgenomen om drie uurtjes aan mijn scriptie te zitten. Helaas is het mislukt omdat ik andere hele belangrijke dingen opeens moest doen in het huishouden (scriptie ontwijkend gedrag). Ik moet over een uur al richting werk dus ook vanavond gaat er niks van komen. Morgen weer een dag werken en hoop morgenavond er vol tegenaan te gaan!



Ik hoop dat er meer forummers zijn die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook motivatie nodig! Er komt weinig zinnigs meer uit en begin het zat te worden om eenzaam achter mijn laptop te moeten zitten
We zitten beide dus in hetzelfde schuitje! Ben je al ver met je scriptie of net begonnen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, inderdaad Is dit je master of bachelor? Ik ben al best wel ver, maar moet nog verbeteren en de introductie en conclusie afmaken. Dus moet ook nog veel doen.
Ik begin volgende week. Maar tot nu toe ben ik dit collegejaar eigenlijk super gemotiveerd en ik hoop dat vast te houden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee! Hier ook motivatie nodig!



Ik ben sinds december bezig met mijn masterscriptie, maar er komt tot nu toe nog vrij weinig van terecht. Enerzijds door lastige thuissituatie, anderzijds door totaal gebrek aan motivatie en de weerstand tegen 'teruggaan' naar de theorie (doe een vrij pratijkgerichte master). Daarnaast ben ik queen of procrastination zullen we maar zeggen, wat uiteraard ook niet echt helpt.



Plan is nu vanaf volgende week weer hard aan de slag te gaan en eind maart de scriptie klaar te hebben. Hoop dat het lukt en tot die tijd hier wat steun te vinden!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic om te volgen.



Ik ben in juni gestart met afstudeeropdracht. Maanden van slechte motivatie en niks kwam uit mijn handen. Nu in december 120% op afstuderen gestort (hbo). Nog vier weken tot inleveren, nu slaap ik slecht een paar uur per nacht onrustig. Dat heb je, als je eerste lange tijd niks doet en nu moet alles ineens. Ik voel dat mijn lichaam gaat aftakelen maar ik moet door. Soms wel eens een uurtje even voor mezelf, serie kijken ofzo, maar eigenlijk 90% van de dag bezig met scriptie. En nog duurt alles zo lang... zo veel nog te doen maar al wel veel gedaan. Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:hannah90 schreef op 28 januari 2014 @ 18:43:

Ik voel dat mijn lichaam gaat aftakelen maar ik moet door. Ja, dat heb ik ook. Ben moe en heb de hele week al ontzettende hoofdpijn en een beetje een drukkend gevoel. Net alsof er telkens een kleine storing in mijn hersenen is. Kan het niet goed uitleggen
Alle reacties Link kopieren
Hier nog 1!



Sinds sept aan mijn bachelorscriptie bezig die ik begin maart wil inleveren. Ik moet nog heel wat en door een lastige thuissituatie (en hierdoor nop concentratie) én geen motivatie komt er maar weinig uit terwijl de tijd erg dringt nu.



Dussehhh, ik meld me
Alle reacties Link kopieren
Voel met jullie mee
hannah, heb je wel 1 dag in de week dat je echt rust neemt? Maakt bij mij echt een wereld van verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen weekend het concept van mijn scriptie ingeleverd. De kans is aanwezig dat ik een boel moet aanpassen/herschrijven maar oooh ik hoop zo op een meevaller daarin...

Al met al ben ik er een dik jaar mee bezig geweest en is voel ik me nu toch een wel een heel stuk lichter

Iedereen heel veel succes en zet um op!
Alle reacties Link kopieren
Nee momenteel geen rust. Op soms een uurtje tv na of de hond uitlaten. Ik lever over drie weken in en daarvoor dus nog printen en bespreken met begeleider. Volgende week final concept dus nu van sochtends 8/9 tot 2 uur snachts door. Het helpt niet dat ik deze dagen nog heel veel afspraken heb staan en soms toch niet zo veel uren kan typen zoals ik wil, vandaar tot zo laat doorgaan. Ik heb overal pijntjes, zo moe en de helft van de dag hoofdpijn. Ik eet op de raarste tijden en ga zo maar door.

Maar als ik het, kunnnen jullie het ook. Wat mij erdoorheen helpt is dat mijn studie potje precies op is als ik klaar ben en dat ik gewoon veel meer in heb dan ik denk. Ik kan dus snachts werken, krijg je niks van.
Wat leuk zoveel scriptiegenoten!



Ik heb gisteravond en vandaag gewerkt dus niks meer aan mijn scriptie gedaan. Morgen ga ik weer vol aan de bak! Ik heb zelf ook niet de ideale scriptie situatie. Ik werk gemiddeld vijftig uur in de week en ook mijn thuissituatie is verre van perfect. Ik ben sinds een paar weken gestopt met roken en onder andere daardoor slaap ik heel slecht. Een nacht van vier uur is tegenwoordig bonus (vaak zijn het er maar 2). Morgen krijg ik slaappillen via de huisarts. Als ik maar even drie nachten goed slaap ben ik al blij.



Morgen ben ik overdag vrij. Ik ga er vroeg uit en heb als doel om een deelvraag te beantwoorden en verder te gaan met het uittypen van een interview.



Hannah90 ik herken het lichamelijk op zijn... Mijn koppie wil nog wel maar heel mijn lijf is moe. Maar zodra die scriptie af is denk ik dat dat ook een stuk minder gaat worden!



Hoe gaat het met de rest?
Helaas weer te weinig gedaan! Grrrr.... kan dan zooooo boos op mezelf zijn! Straks eerst maar weer eens werken. Nog meer mensen nu bezig met de scriptie?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee!



In februari 13 begonnen met stage, deze was in juli afgelopen en nog steeds aan het afstuderen. Volg geen lessen meer dus zit thuis!



Te weinig (goede) begeleiding op school, veel onbegrip in mijn omgeving (allemaal niet gestudeerd oid), geen werk hebben, kortom kut..
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben ook bezig. Maar heb het ook het gevoel te weinig te hebben gedaan. Ik kan sowieso nooit heel snel werken. Baal ik een beetje van.
Alle reacties Link kopieren
Stamper, fijn dat jij nog wat hebt kunnen doen. Ik heb de afgelopen dagen ook niets kunnen doen ivm werk. Ik baal ook enorm!



Dit weekend en volgende week ga ik aan de slag! Ben mezelf ook wel zat nu.
Nou gelukkighartje dat valt ook vies tegen! Clauuu ik herken het qua snel werken. Ik heb soms opeens een uurtje de flow en werk ik super goed om vervolgens weer drie uur naar mijn beeldscherm te staren.



Life de begeleiding op school herken ik ook. Ik heb twee weken geleden iets gemaild en nog steeds geen reactie. Kan daar ook echt van balen!



En hoe is het met de rest? Ik ga vanavond proberen vroeg te slapen. Ondanks de slaapmedicatie vannacht weer maar twee uur geslapen. Ik word er gek van! Morgen moet ik weer werken en in de avond komt een vriendin langs. Eerste scriptie mogelijkheid is dus pas zondag!
Even boodschappen doen en dan hup aan de scriptie! Meer mensen bezig?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik meld me ook even snel. Ik schreef al zo'n beetje mee op het andere topic, de laatste loodjes. Ik schrijf mee per vlagen dus soms zit er een lange pauze tussen.

Ik ben bezig met afstuderen naast mijn baan van 32 uur en heb regelmatig last van flinke motivatiedippen, onzekerheid en writersblocks Kortom de scriptie is een flinke klus, maar bij vlagen gaat het super en kan ik er erg van genieten.

Nu even koken!
Geen....
Ik meld me ook aan!



Het zijn hier wel de laatste loodje, maarja, dat zeg ik al een tijdje :S Ik ben ondertussen al een jaar bezig met mn scriptie en ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik heb inmiddels al mn vakken al afgerond, en werk maar een paar uurtjes in de week, verder is het scriptie, scriptie, scriptie. Ik herken wel wat hierboven gezegd word: op het ene moment hele lappen tekst in een keer, dan weer he-le-maal niks... En ja, tijden die momenten kan ik heel erg boos zijn op mezelf en ook teleurgesteld.



Maar deze maand gaat het er hopelijk dan echt van komen! Ik ben nu twee hoofdstukken aan het revisen (daar is vast een Nederlands woord voor, maar ik studeer in het Engels (A) ) en moet nog een hoofdstuk schrijven. Daarna nog ff alles aan elkaar plakken, nog een keer revisen (...?) en dan mn verdediging. Goh, het klinkt allemaal zo makkelijk...



Veel succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:life22 schreef op 30 januari 2014 @ 15:59:

Ik doe ook graag mee!



In februari 13 begonnen met stage, deze was in juli afgelopen en nog steeds aan het afstuderen. Volg geen lessen meer dus zit thuis!



Te weinig (goede) begeleiding op school, veel onbegrip in mijn omgeving (allemaal niet gestudeerd oid), geen werk hebben, kortom kut..



Ohh hier PRECIES hetzelfde! En ook in februari begonnen.. Ik voel me verschrikkelijk ik kan gewoon niet meer =(

Kon mijn concept versie ook wel 10x aanpassen..errug slecht voor de toch-al-niet-bestaande motivatie

Nu hopelijk voor de laatste keer ingeleverd..
Ik heb afgelopen tijd vrijwel niks gedaan... Ik heb last van slaap issues waardoor ik met moeite de dagen op werk door kom, laat staan s 'avonds aan de scriptie zit. En ik ben zooooo boos op mezelf dat er niks uit mijn handen komt. Ik ga proberen een weekje vrij op te nemen op mijn werk (mits ik genoeg uren heb). Nintje en Life22, welkom! Nintje heb jij je scriptie al helemaal af? Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Stamper27 =)

Bedankt voor het welkom heten!

Haha ja als het goed is ben ik nu helemaal klaar

Maar ik heb dat nu al zo vaak gedacht en heb toch nog dingen moeten aanpassen..

Mijn eerste en tweede lezer zitten niet op één lijn.. en daar ben ik nogal de dupe van

Maarrr t komt nu vast goed ! Ik heb er nu iets meer vertrouwen in dan de voorgaande keren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven