Werk & Studie alle pijlers

lijstjes, lijstjes en nog eens lijstjes...

01-06-2008 21:09 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt een tik. Ik maak overal lijstjes voor. Ik vind dit voor mezelf best prettig werken, als ik mij er tenminste aan houd, en dat is niet altijd.

Ik maak lijstjes voor de dag; wat moet ik allemaal doen, ik maak lijstjes van wat mij te binnenschiet aan belangrijke dingen of dingen die ik wil doen, maar op een later tijdstip...

Wie heeft er ook zo'n lijstjestik? Waar maak jij dan allemaal lijstjes van, behalve dan je boodschappenlijstje ;-]
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vaak een lijstje van de huishoudelijke taken die ik moet doen. Doe vaak op zaterdag mijn huis...en dan ook meteen alles. En dan schrijf ik op een krijtbord wat ik moet doen, kan ik er een krul achter zetten als het klaar is! Dat motiveert vaak net wat extra!

Verder...maak ik niet veel lijstjes.
Alle reacties Link kopieren
Oja joh, doe ik ook hoor.

- wat ik allemaal moet/wil doen die dag op het werk (van die kleine dingetjes die je snel vergeet) of die dag thuis (bijv bieb, ah, kruidvat, dat en dat opzoeken op internet etc)

- mensen die ik moet mailen/bellen

- dingen die me te binnenschieten of die ik nog eens op wil zoeken oid (kan vanalles zijn, bijv leuk liedje op radio, aankondiging van een theatershow etcetc)

- lijstje met dingen die ik moet/wil hebben als ik de stad inga.

Naja, best veel dus.....

Voor het huishouden doe ik het dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook lijstje van 'things to do'. Alleen word ik daarna altijd weer zo depri van al die dingen die ik nog moet doen. En dan voer ik ze dus niet uit. Lijstjes helpen bij mij dus niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ikke! Ik maak inderdaad lijstjes van huishoudelijke taken en boodschappenlijstjes. Maar ook bv van mijn hyvesvrienden, wie ik kerstkaarten stuur en van wie ik terugkrijg. Ik vul met enige regelmaat online enquetes in en maak ook daar lijstjes van met het opgespaarde saldo. En ik heb een lijstje met 'agendapunten' op het prikbord hangen, dat is eigenlijk een extra geheugensteuntje.
Alle reacties Link kopieren
Oja ook lijstjes van dingen die ik op wil zoeken op internet oid. Die schieten me vaak te binnen op tijdstippen dat de pc uitstaat en dat zoek ik later dan nog eens op.

Als ik de folders heb gekregen maak ik ook vaak lijstjes met wat ik wil halen bij Kruidvat, Hema, Trekpleister oid. Ik pluis de folders altijd helemaal door!
Alle reacties Link kopieren
Zolang je geen lijstjes maakt van lijstjes die je nog moet maken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik maak een lijstje van wat ik overdag moet doen, maar dan wel op een whiteboard zodat ik wat ik heb gedaan uit kan vegen. Werkt wel motiverend dat wegvegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vaak een lijstje voor het slapen gaan wat ik de volgende dag wil doen, laat dat naast mijn bed liggen voor als me iets te binnenschiet.

Soms lijstje voor de boodschappen, als iets op is dat het ik het meteen opschrijf zodat ik het als ik boodschappen ga doen niet hoef na te denken wat ik allemaal nog meer mee moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
ik word helemaal kriebelig van lijstjes.

vooral als ik dan zie dat n vriend van me al die lijstjes weer samen gaat voegen tot een lijstje en later dat lijstje weer overgezet wordt naar n ander lijstje.

Maar die zet zelfs op zijn lijstje dat hij zn nagels moet knippen, nah dat kun je toch wel onthouden of gelijk doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Een voormalig manager wilde altijd lijstjes. Toen kreeg hij een lijst van de lijstjes. Ingelijst, natuurlijk.

Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo'n lijstjesmaker! Tegenwoordig werk ik met een boekje waar ik alles inschrijf: als ik geen zin heb om iets te doen dan leg ik het boekje gewoon weg.
Ik heb nu een mooi klein moleskine boekje en het een beetje ingericht in the GTD (Getting Things Done) stijl.



Ik heb 4 secties, de eerste heeft op de linkerkant de to-do list en recht de dingen waar ik op wacht (dus die ik in de gaten moet houden, of onderdelen van een project die nu bij een ander liggen)



Verder is en een sectie waar langdurige projecten staan. Eentje met ideeen voor de toekomst en achterin, als je hem omdraait gewoon voor notities.



Zonder zo'n systeem werk ik veels te chaotisch
Alle reacties Link kopieren
Ik maak niet zo zeer lijstjes, maar schema's. Dagschema's. Ik heb geen gevoel voor tijd. Tijd zegt me niets. Ik kan tijd niet inschatten en weet ook niet hoeveel tijd ik besteed aan dingen en hoeveel tijd er al voorbij is.



Aangezien de meeste dingen wel binnen een bepaalde tijd gedaan moeten worden, maak ik schema's. In die schema's probeer ik in te schatten wat ik moet doen binnen hoeveel tijd.



Helaas zijn mijn schema's niet altijd even realistisch. Juist doordat ik geen tijd kan inschatten. Ik beschouw het maar zo'n beetje als een richtlijn.



Maar als ik met mijn honden ga wandelen (of ga zitten tekenen, of ga lezen, of wat dan ook aan activiteit verzin) en geen mobieltje met wekker meeneem, dan ben ik zomaar rustig 4 uur weg of bezig. Geen flauw benul waar de tijd dan gebleven is :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven