Werk & Studie alle pijlers

Iemand hier op Hanze hogeschool ?

18-04-2015 09:24 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft Hanze hogeschool ook herfstvakantie ? Rare vraag misschien maar wij willen een reis kado geven en die zou in de herftvakantie moeten / kunnen plaatsvinden .. Maar ik begreep dat niet alle hbo instellingen herfstvakantie hebben .. Rooster 2015/2016 is nog niet te vinden
Even de school bellen begin volgende week?
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben elk jaar herfstvakantie dus daar zullen ze niet 1-2-3 van afstappen. Ja dus.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan dat, maar als iemand hier hef zo weer , scheelt me dat bellen ..
Alle reacties Link kopieren
Vicvac. Oke.. Mooi. Ik kom dat dus nergens vinden .. Jij zit er zelf ?
Alle reacties Link kopieren
Nee de RUG maar ik ken een hoop Hanzers en die hadden altijd herfstvakantie... dacht ik toch zeker te weten... hmm...



Misschien toch maar even wachten op een Hanzer, sorry het is nog vroeg zullen we maar zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Hier iemand van de RUG die altijd op Zernike zit. Hanze heeft gewoon herfstvakantie. Zulke weken is het altijd uitgestorven op Zernike.
Alle reacties Link kopieren
Mooi.. Kan ik gericht zoeken op datum. Dank je
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zit op Hanze hoge school en wist zelf pas op het allerlaatste moment welke week hij vrij geroosterd was.
Alle reacties Link kopieren
...
Op de hogeschool waar ik werk (niet Hanze) hebben studenten officieel geen herfstvakantie. Indien zij geen hertentamens hebben kan het wel zijn dat ze een week geen onderwijsactiviteiten hebben, dus wel vrij zijn.



Ik zou als ik jou was even desbetreffende opleiding bellen en het navragen, dan weet je zeker dat je niet voor niks iets boekt.
Heel lang geleden op HHS gezeten. Van nu weet ik dus niks. Wat ik me nog wel herinner is dat sommige officiële schoolvakanties (m.n. herfst- en voorjaarsvakantie) 'studieweek' werden genoemd en dat je in die week daarop allemaal toetsen had. Rotstreek natuurlijk.

Dus wel even bellen!
Ik zou toch even bellen. Ook omdat je dan de datum iig zeker weet. Het verschilt soms een weekje, wanneer de vakantie is. Ligt aan de regio volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Maar mijn ervaring (of eigenlijk die van mijn zoon) dat ze nu dus echt nog niet kunnen vertellen wanneer die roostervrije week precies valt. Mijn zoon wist het afgelopen jaar geloof ik een tien dagen van te voren. Sowieso het gehele jaar door weet hij vaak op vrijdag pas of hij maandag aanwezig moet zijn en soms is er dan niets ingeroosterd en als hij dan op zondag kijkt blijkt er ineens wel wat voor de maandag te staan.
Alle reacties Link kopieren
Oh oke .. Mmmm. Dat gok ik dan maar niet. Dan verplaatsen we de reis naar een vakantie die wel vaststaat .. Dank mensen
Alle reacties Link kopieren
De Hanze heeft gewoon 'herfstvakantie' aka collegevrije week. Hou er wel rekening mee dat die week onder de vakantieregeling noord valt (dus 17 tm 25 okt).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Vaak zijn er na vakantieweken toetsen gepland. Ik gebruikte de vakanties altijd om daarvoor te studeren. Houd daar ook rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Mocht deze week tijdens het half jaar stage lopen vallen dan heb je vaak geen herfstvakantie
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet het rooster opzoeken van zijn/haar studie van afgelopen jaar? Vrijwel alle roosters staan gewoon ergens online. Dat is een goed aanknopingspunt of ze een week vrij hadden en of er daarna tentamens waren.
Ik ben al ene paar jaar geen student meer, maar toen ik op de Hanze zat, was alleen de kerst- en zomervakantie een officiële vakantie.

Herfstvakantie was dan een collegevrije week. Maar het kan zijn dat je terug moet komen voor inhaal bijeenkomsten. En vaak zijn de tentamens daar inderdaad achter aan.
quote:baukje schreef op 18 april 2015 @ 14:04:

Maar mijn ervaring (of eigenlijk die van mijn zoon) dat ze nu dus echt nog niet kunnen vertellen wanneer die roostervrije week precies valt. Mijn zoon wist het afgelopen jaar geloof ik een tien dagen van te voren. Sowieso het gehele jaar door weet hij vaak op vrijdag pas of hij maandag aanwezig moet zijn en soms is er dan niets ingeroosterd en als hij dan op zondag kijkt blijkt er ineens wel wat voor de maandag te staan.Dan is zijn opleiding wel een uitzondering. Normaal is een rooster voor een heel blok bekend. Per 3 mnd dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven