Werk & Studie alle pijlers

roosterwensen VO: hoe gaat dat bij jullie?

03-06-2015 16:57 170 berichten
Hallo,

Ik ben docente in het VO en het is weer de tijd van de roosterwensenformulieren voor komend schooljaar. Ik vraag me af hoe dat op andere scholen gaat.

Ik werk momenteel nog 0,6 FTE maar ik ga terug naar 0,5 FTE (neem deeltijd ontslag, althans, dat is het plan)

Ik heb 2 kinderen en om die reden wil ik minder werken (om hun clubjes, sport, huishouden etc beter te kunnen combineren met werk)



Nu is het zo dat je met 0,5 FTE op 5 dagdelen inzetbaar bent. Mijn vraag is of jullie op jullie school inspraak hebben in welke dagdelen dat dan zijn.

Het liefst werk ik 2 hele dagen en een ochtend, maar ze kunnen me ook 2 hele dagen en een middag inplannen (waar ik dus niets mee op schiet, want 's ochtends zitten de kinderen op school)

Daarnaast mogen we aangeven welke dagen we het liefst vrij zijn, maar dat kunnen andere dagen worden als dat voor het rooster gunstiger is. Dit betekent dus dat ik van te voren niet weet welke dagen ik BSO nodig heb en mijn man is vrijdagmiddag vrij , maar het kan dus zijn dat ik dan ook vrij geroosterd word (waar we dus oppastechnisch natuurlijk niet blij mee zijn)



Ik weet dat velen zullen zeggen dat ik niet moet zeuren, maar het is natuurlijk knap lastig als je pas 2 weken voor begin schooljaar weet welke dagen je werkt ; zeker als het toch een middag blijkt te zijn en geen ochtend en je dus extra bso moet zien te regelen)



Hoe gaat dat bij jullie? Ik werk nu 15 jaar in het VO en voorheen werden de roosterwensen altijd gehonoreerd (tenzij je woensdag en vrijdag vrij wilde, dat willen natuurlijk de meeste mensen)

Nu zeggen ze keihard: 5 dagdelen zijn 5 dagdelen; welke dat zijn, bepalen wij.



Ben benieuw hoe dat bij jullie gaat!
Alle reacties Link kopieren
Zo lullig als de werkgever zich niet wil voegen naar degene wiens salaris ze betalen. Ze kijken wat hun het beste uitkomt en wanneer ze je dus het hardste nodig hebben