Werk & Studie alle pijlers

Wat als je niet meer hóeft te werken

21-09-2015 22:56 169 berichten
Hoe zou jij je leven inrichten als je (vanwege het geld) niet meer zou hóeven werken?



Zou je blijven werken? Hetzelfde werk als nu of juist iets heel anders?
Alle reacties Link kopieren
Veel meer reizen en al rentenierend gewoon lekker genieten van het goede leven.

Lijkt me echt heerlijk!

Maar weer even 'n lot kopen voor die 1 oktober loterij dus!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe voornamelijk dingen die ik leuk vind. Vrijwilligerswerk, clubjes, hobbies, vriendinnen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
TO trapt niet af

Ik heb mijzelf deze vraag gesteld, maar weet het antwoord niet. Het enige wat ik weet is dat ik niet de hele dag stil kan zitten. Ben dus benieuwd naar jullie antwoorden!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee eigenlijk.

Ik denk dat ik wel gewoon blijf werken, maar dan wat minder en dan wat meer gericht op de krenten in de pap. Ik vind mijn werk leuk namelijk.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook veel meer reizen, en wat luxer reizen dan ook. Nu ga ik vaak voor goedkopere opties.



Maar verder hetzelfde denk ik. Ik geloof niet dat ik dan ineens van de hele dure couture ga houden of zo.
Alle reacties Link kopieren
Als je geld hebt hoef je ook niet stil te zitten, dan kun je er op uit trekken, leuke dingen ondernemen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 21 september 2015 @ 23:00:

Ik geloof niet dat ik dan ineens van de hele dure couture ga houden of zo.

Haha, nee, ik ook niet!!



Maar wel van 'n tuinman en van 'n spontane reisjes en langere verre reizen.
Shoot first, ask questions later!
Vakantie is leuk omdat het kan maar niet hoeft. Anderhalf jaar ziektewet is niet leuk, zou dolgraag gewoon werken.

Maar kan me zomaar voorstellen dat ik voor altijd 'vakantie' best goed zou trekken. Genoeg te doen!
Alle reacties Link kopieren
[quote]Fame schreef op 21 september 2015 @ 22:58:

Ik doe voornamelijk dingen die ik leuk vind. Vrijwilligerswerk, clubjes, hobbies, vriendinnen.[/quote



En waar leef je dan van?
Alle reacties Link kopieren
En dan vlieg ik altijd business of first class uiteraard
quote:SpringDing schreef op 21 september 2015 @ 23:04:

Vakantie is leuk omdat het kan maar niet hoeft. Anderhalf jaar ziektewet is niet leuk, zou dolgraag gewoon werken.

Maar kan me zomaar voorstellen dat ik voor altijd 'vakantie' best goed zou trekken. Genoeg te doen!

Maar wát zou je dan gaan doen?

(En ik snap dat je liever gewoon werk hebt ten opzichte van je situatie nu!)
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 21 september 2015 @ 23:05:

En dan vlieg ik altijd business of first class uiteraard Dat lijkt me idd ook 'n verademing!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt geen idee wat ik zou doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon blijven werken, wel voor minder uren, maar zeker niet stoppen. Studie volgen, misschien wel 2

Uiteindelijk zou ik dan zelf wat op gaan starten.



Rentenieren lijkt me echt de hel.
Studeren! En wel verder met werk maar ook genieten!
Alle reacties Link kopieren
Dat stop ik meteen met werken en ga meer thuis lopen prullen. Moestuin zelf bijhouden, rondom huis klussen, weer gaan paardrijden, sporten, bij de buren aan de koffie bijschuiven. Ik mis bijna al de fun van het buitenleven door mijn werk omdat me dat eigenlijk al mijn energie en tijd opslokt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:brokenhearted78 schreef op 21 september 2015 @ 23:04:

[quote]Fame schreef op 21 september 2015 @ 22:58:

Ik doe voornamelijk dingen die ik leuk vind. Vrijwilligerswerk, clubjes, hobbies, vriendinnen.[/quote



En waar leef je dan van?Van mijn spaargeld.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eind 30 en financieel onafhankelijk door gedurende 14 jaar 2/3 van mijn inkomste te beleggen.

Ik vul mijn tijd met: vrijwilligeren waar ik kan, verre fietsvakanties gedurende 4- 6 maanden per jaar en een paar maanden werken als reisleider omdat het leuk is.

Verder ben ik vaak bij vrienden, sleutel wat aan mijn motor, drink koffie in koffietentjes en slaap uit.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga andalusiers fokken. Wel met goed personeel zodat ik weg kan als ik daar zin in heb☺️
quote:Bloemenzee schreef op 21 september 2015 @ 23:06:

[...]



Maar wát zou je dan gaan doen?

(En ik snap dat je liever gewoon werk hebt ten opzichte van je situatie nu!)Naar de stad, bibliotheek, wat vaker naar m'n ouders/ zus, koffie drinken ergens, fietstocht maken, hardlopen, eindeloos haken, tekenen (zentangle!), series kijken, als ik geen heimwee had reizen, echt ik krijg m'n tijd wel vol.
Alle reacties Link kopieren
Als ik niet meer zou hoeven werken, zou ik dat wel blijven doen maar dan minder uren per week. En als ik dan zou merken dat ik mijn werk niet leuk vindt, daar direct wat aan doen of stoppen en ander werk zoeken. Nu vind ik mijn werk gelukkig erg leuk, maar als dat morgen niet meer zo is, blijf ik het toch wel doen totdat ik iets anders gevonden heb want de huur moet ook betaald worden. Lijkt me dus wel lekker als het daarvoor niet meer hoet.

Daarnaast zou ik vaker en langer op vakantie gaan, want er zijn nog zoveel plekken die ik wil bezoeken..



En misschien zou ik ook nog wel een studie gaan doen, zoals iemand anders al schreef.
Alle reacties Link kopieren
Wel blijven werken. Ik zie aan mijn niet werkende overbuur dat het goed is om iets te doen. Buur komt om 10.30 haar bed uit in loopt nog tot na 13 uur in de badjas. Niet dat ik haar begluur maar we zaten toevallig tegelijkertijd aan tafel. Zij hebben de eettafel aan de straatkant dus recht tegenover ons. Als je dan tegelijk daar zit zit je elkaar te bekoekeloeren. Dit was vandaag maar het gebeurt met enige regelmaat. Maar ben zelf ook lui aangelegd. Hou van relaxen en uitslapen. Ik zou ws hetzelfde doen



Maar met veeeeeel geld zou werken minder stress opleveren omdat ontslag geen issue is.
Keep Calm and Love Your Sjoe
Alle reacties Link kopieren
Ik zou prima uit de voeten kunnen met 'altijd vakantie'. Zou wel dingen blijven doen, waarschijnlijk iets in mijn huidige werkveld maar dan vooral op prettige tijden. Zoals iemand hiervoor al zei: de krenten uit de pap.



Verder zou ik graag wat luxe opgeven om mijn moeder af en toe op iets leuks te trakteren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven