Werk & Studie alle pijlers

Geen aansluiting bij medestudenten.

09-09-2008 16:51 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik weet dat dit stom klinkt maar ik vind totaal geen aansluiting bij mijn medestudenten. Ik heb vandaag mijn werkgroep voor het eerst ontmoet en het zijn allemaal van die 18 jarige giebelende meisjes. Tijdens de hoorcollege zijn ze ook totaal niet serieus en vinden hun haar belangrijker dan de docent.

Ik heb nu al een aantal uren hoorcollege gehad en er veranderd niks.



Ik weet niet zo goed wat ik moet doen om toch aansluiting te vinden? ook op de universiteit moet je soms samen opdrachten maken maar de meeste komen allemaal samen van de middelbare school en kennen elkaar al.

Ik zit er een beetje verloren bij terwel ik normaal altijd heel communicatiefvaardig ben maar zodra ik een praatje maak word ik snel weer genegeerd.



Ik heb dit nog nooit eerder gehad en weet dus niet zo goed wat ik moet doen. Bij mijn andere opleidingen vond ik altijd wel aansluitng. Kom het misschien omdat ik ouder ben? Of omdat ik dik ben? ik weet het niet maar ik weet wel dat ik dit niet leuk vind.



Heeft er iemand advies?
Word lid van de studievereniging. Zo ontmoet je misschien eens andere mensen, ook ouderejaars. Als je actief lid wordt (vrijwilliger) van één of andere commissie werk je samen, dat bevordert de kennismaking en aansluiting natuurlijk enorm. En het levert andere voordelen op: korting op boeken, praktijkuitjes, ervaring op je CV... Ik ben altijd actief geweest binnen mijn studie en dat leverde meer contacten op dan de colleges.



En anders, dan kun je ervoor kiezen meer energie te steken in contacten buiten deze studie.



Ben je ook op introductiekamp geweest?



Succes!
Alle reacties Link kopieren
even een vraag, hoe oud/jong ben je dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik word volgende maand 23.



Er was niet echt introductie.
Alle reacties Link kopieren
ik heb er ook 'last' van, maar precies andersom. Ik ben 20 en studeer nu deeltijd maar heb totaal geen aansluitingbij mijn medestudenten die allemaal een stuk ouder zijn dan ik ben. De leeftijdsgenoten die wel bij mij in de klas zitten zijn MBO-instroom, en op de een of andere manier klikt dat ook niet.

Ach, ik moet nog even tot december en daarna afstuderen, dan ben ik er lekker vanaf.

Maar het is echt niet leuk, helemaal niet als je samen opdrachten moet maken enz.



edit; ben trouwens geen giebeler ;) ben juist heel serieus met mn studie bezig.
Ik denk dat het vooral met je leeftijd te maken hebt. Je omvang lijkt mij geen reden want als je om je heen kijkt dan zullen er vast ook wat zwaardere meisjes zijn die wel aansluiting vinden.



Ik heb zelf een deeltijdstudie gedaan. De gemiddelde leeftijd ligt daar wat hoger en is bovendien erg gevarieerd (van heel jong tot bijna pensioengerechtigd) en daardoor valt er ook niet snel iemand buiten de boot. Wellicht is dat een optie voor jou?
Marlena88 schreef op 09 september 2008 @ 17:05:

ik heb er ook 'last' van, maar precies andersom. Ik ben 20 en studeer nu deeltijd maar heb totaal geen aansluitingbij mijn medestudenten die allemaal een stuk ouder zijn dan ik ben. De leeftijdsgenoten die wel bij mij in de klas zitten zijn MBO-instroom, en op de een of andere manier klikt dat ook niet.

Ach, ik moet nog even tot december en daarna afstuderen, dan ben ik er lekker vanaf.

Maar het is echt niet leuk, helemaal niet als je samen opdrachten moet maken enz.



edit; ben trouwens geen giebeler ;) ben juist heel serieus met mn studie bezig.




Da's ook bijzonder, dan heb je een heel andere ervaring als ik! Zou het aan de studie liggen?



Overigens waren wij met een groepje (gemiddelde leeftijd 35-40) juist wel giebelers ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik was twee keer zo oud en twee keer zo dik als de gemiddelde student toen ik aan de Univ zat. Maar ik werd moeiteloos geaccepteerd. Ik denk dat het ook heel erg kan verschillen per opleiding, daar doe je helaas weinig aan. Het kon ook heel erg per klas verschillen. Nu ik als docent werk, zie ik het ook, in de ene klas is soms veel meer saamhorigheid dan in de andere.

Hoeveel studenten zitten er in jouw groep en is er niet een ander groepje dat beter bevalt?
En geef het ook even tijd, misschien waren ze ook wel giebelig omdat het de eerste keer was vandaag. Je zal zien dat er heus ook wel leuke meiden tussen zitten, ook al zijn ze dan wat jonger dat jij.



Zelf had ik ook nooit al te veel aansluiting met mijn studiegenoten, had meer vrienden buiten de studie. Maar er zijn altijd wel mensen met wie je het goed genoeg kan vinden om samen opdrachten te maken.
Alle reacties Link kopieren
En heb geduld! Het academisch jaar is net een week bezig, als ik me niet vergis. Toen de collega's in de kroeg waar ik werkte steeds jonger werden (oh nee, zo werkt dat geloof ik niet he? :-$) kostte het ook wat meer tijd om daar leuk mee op te trekken. En bij sommigen kwam dat wel en bij sommige niet. Maar neem de tijd en forceer niets, op een gegeven moment blijken er heus wel leuke mensen rond te lopen, en krijg je daar heus contact mee.
Alle reacties Link kopieren
Ho, mosterd. Wat Alejandra zegt. dus ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ach, je studiegenoten hoeven toch ook niet je beste vrienden te worden? Zeker na zo'n korte tijd komen gesprekjes meestal niet verder dan wat oppervlakkig gedoe. Blijf gewoon volhouden, en doe vooral mee als er iets georganiseerd wordt, ook al ben je bang dat je buiten de boot zult vallen. Juist bij dingen buiten de studie om leer je mensen echt kennen.

Ik zou inderdaad lid worden van een studievereniging of studentensportvereniging oid, daar zitten ook meer mensen van jouw leeftijd tussen. Of je wat dikker bent maakt volgens mij echt niks uit, als ik in mijn eigen vriendenkring rondkijk zitten daar echt alle maten tussen. Wat soms wel meespeelt, is dat je er zelf onzeker van wordt, en daardoor wat gesloten overkomt. Denk dus vooral ook positief over jezelf!

En probeer je voor te houden dat die meiden misschien ook nog heel erg aan hun nieuwe situatie moeten wennen, en daardoor wat giebeliger zijn dan normaal. Ook jonge mensen kunnen serieus zijn, en wie weet wat voor achtergrond ze hebben.
Alle reacties Link kopieren
nou ik heb precies hetzelfde, ook weinig aansluiting en ik ben ook een stuk ouder...ik denk maar zo, ik ben er voor de kennis, niet voor de studiegenoten...vrienden maak/heb ik elders wel.
Alle reacties Link kopieren
Tegelijk met ons (18-20 jr) begon er bij ons ook een "jongen" van 30 in het eerste jaar van onze opleiding. We hadden weinig met hem en hij met ons. Aan het eind van het jaar was er een veldwerk van vier weken. Begin van jaar twee waren we "zeer goede kennissen".

Ik denk dat wij een beetje aan hem moesten wennen en hij aan dat jonge grut. Het duurde een tijdje, maar uiteindelijk heb ik tot het eind van mijn opleiding een erg leuk contact met hem gehad. Er is nog hoop :).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

Ik heb ook een heel ander leven, eigen huis, woon samen etc. maar ik probeer wel een klik te vinden.



We zien wel! toch fijn om te weten dat het dus overal voor komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was op het HBO ook iets ouder dan de rest van de klas. Gelukkig zaten er een PAAR bij die ondanks hun jonge leeftijd (rond de 19) toch de moeite namen om contact met mij te maken en daar heb ik een leuke schooltijd mee gehad. Veel van de klasgenoten hadden ook zoiets van "oh, die oudere". Ik zat met bijna alleen maar meiden in de klas, die ook nog eens een hoog puber-giegelgehalte hadden.

Ik denk dat het echt scheelt welke klas je treft en meestal scheelt het ook een stuk als er meer jongens bij zitten: een aantal bakvissen wil zich dan nog weleens iets volwassener gaan gedragen. Ook denken jongens/mannen minder in hokjes groepjes, maar kijken eerder naar wie je bent. Ik heb helaas bijna altijd in klassen gezeten met bijna alleen maar meiden, vind dit echt jammer: er kwam zoveel geroddel en gestook van.
Alle reacties Link kopieren
....die paar klassen dat ik wel met jongens zat beviel mij veel beter.

Vraag anders of je naar een andere klas mag; waarom zou je een paar jaar in een klas zitten waar je niet geaccepteerd wordt? 1 gesprek met de mentor en je hebt misschien de schooltijd van je leven
Alle reacties Link kopieren
Jij voelt je niet geaccepteerd maar hoe stel jij je open voor hun? Ik had hetzelfde probleem , ik ben 25 en er zijn kinderen van 17 in de klas. Het ligt misschien aan mijn karakter en aan mijn ervaring met jongeren (heb een paar jaar als holiday rep voor jongeren organisatie gewerkt) en wij hadden ook geen introductie en de groep was niet een. Ik heb toen een dag team work georganiseerd en na een avond in de kroeg was het allemaal relaxter. Maar ik probeer nu ook met mensen die in hogere klassen zitten contact te maken.



Sorry als mijn zinnen een beetje raar lopen, ik leer nog Nederlandse spelling
Jammer, dat het niet wil vlotten met aansluiting zoeken.

Het feit dat de meeste elkaar al kennen van de middelbare school werkt dan ook niet mee (zij hebben hun groepje immers al voor elkaar).

Maar ze kennen elkaar toch niet allemaal al? Er zijn vast ook wel studenten die ook gewoon nieuw in de groep zijn, net als jij.



Ik herken je gevoel wel hoor. Ik ben een paar jaar geleden opnieuw naar school gegaan en hoewel het een volwassenenopleiding was, waren velen toch flink jonger dan ik (net 18 en zo). Hoewel ik op zich een prettig contact met de meesten had, voelde ik me nooit 100% opgenomen in de groep. Als ze gingen stappen of de stad in na school werd ik nooit meegevraagd etc. Eerst probeerde ik me er wel tussen te mengen, door zelf eens mensen mee te vragen etc, maar echt van harte ging het nooit.

Toen heb ik het losgelaten; ik zat daar immers voor een diploma, niet om vriendinnetjes te maken. Als ik er ook vrienden aan over had gehouden was het leuk geweest, maar met alleen dat diploma was ik ook erg blij.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 09:46
Reden: troll
0.00% gewijzigd
Macaroni30 schreef:
17-06-2018 23:16
Lekker boeiend straks heb jij een giede baan en de giebelende meidne een uitkering
Zoals jij nu een uitkering hebt. Jezus reageren op een 9 jaar oud topic... hoe vind je ze überhaupt...
Macaroni30 schreef:
17-06-2018 23:16
Lekker boeiend straks heb jij een giede baan en de giebelende meidne een uitkering
To nog een oud topic omhoog gehaald
Pffff wordt er ook niet goed van nee. 2008 jezus.....

Gaat de hele maand al zo met die sneuneuzen.
Santaaa schreef:
17-06-2018 23:31
Zoals jij nu een uitkering hebt. Jezus reageren op een 9 jaar oud topic... hoe vind je ze überhaupt...
Via google, ik google ook wel eens op onderwerpen en kom dan een topic tegen op het forum uit de prehistorie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven