Werk & Studie alle pijlers

Ergste (bij)baan die jij ooit gehad hebt?

18-01-2016 12:17 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



wat is de ergste (bij) baan die jullie ooit gehad hebben?

Weet dat er al een topic over collega's is maar deze leek mij ook leuk.



Ik trap af:



heb als bijbaan in een zorginstelling gewerkt voor zwaar gehandicapten (schoonmaak).

De eerste dag ging wel, de tweede dag moest ik kamers schoonmaken waar bewoners vastgebonden lagen op bed.

Heb dat beeld niet meer van mijn netvlies kunnen krijgen en ben niet meer gegaan.

Een paar jaar later zijn zij ook opgedoekt, maar denk er nog steeds af en toe aan...
Alle reacties Link kopieren
Zo wat heftig zeg.. Daar was een aantal jaar terug ook een docu over, over een jongen die vastgeketend zat in een 'zorginstelling'. Echt heftig.
callcentermedewerker....mensen afspraken met een pensioenadviseur aansmeren.

Na een hele ochtend bellen had ik nog geen enkele afspraak gemaakt en werd ik daarop aangesproken door de leidinggevende. Ze ging tips geven als: 'ja je lacht er ook niet bij. De klant kan het niet zien natuurlijk, maar als je erbij lacht, klink je ook vrolijker.'

Nou ja, mijn carrière daar heeft dus maar 1 dag geduurd.



Verder ben ik als student via het uitzendbureau wel eens terecht gekomen in een fabriek voor oliën en vetten om aan de lopende band te controleren of de doppen van de cans frituurvet goed dicht zaten. Werkelijk....ik moest dopjes aandraaien . Gelukkig hadden ze me maar een weekje nodig.
Alle reacties Link kopieren
Werken in een atractie park waarbij het ruim 30 graden buiten was en ik in een berenpak moest paraderen over het park!!

Ik legde nog net niet het lootje, en dit meerderen keren op een dag!
Alle reacties Link kopieren
Alleen maar fijne bijbanen gehad in kwekerijen. Dat was toen leuk.



Ik denk dat werken in een kippenslachterij, visafslag/-verwerking of abattoir niet fijn is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn studietijd deed ik werk voor een studentenuitzendbureau. Zo kwam er een keer de vraag of ik beschikbaar was voor werk in een koekjesfabriek. Leuk, dacht ik, beetje koekjes bakken en misschien tussendoor nog wat te snoepen. Nou nee hoor, het bleek dat ik aan de lopende band moest staan om handmatig amandelen op gevulde koeken te leggen. Ik heb nog nooit zo'n saaie dag gehad, vreselijk! Ik ben 's middags nog langs het uitzendbureau gegaan en gezegd dat ik dit nooit meer wilde doen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
In een steenwolfabriek. Je kreeg geen beschermingsmiddelen (handschoenen, mondkapje), die werd je geacht zelf in de bouwmarkt aan te schaffen en mee te nemen. Het was een afschuwelijk macho-cultuurtje. Op weg naar de kantine of de toiletten werd je tig keer in je billen geknepen door elke kerel waar je langs liep. Ik ben er drie dagen geweest, toen vind ik het welletjes.



Ook nog een half jaar in een ijsjesfabriek gewerkt. 't Werk was voor een bijbaantje best oke (lopende band, ijsjes inpakken) maar de hygiëne was dramatisch. Medewerkers die gewoon een likje namen en dan het ijsje inpakten enzo... Brrrrr...
Bladen rondbrengen bij mediaexpress. Vreselijk. In eigen tijd stickeren van adresgegevens op al die bladen en de volgende dag rondfietsen. Ik kreeg betaald naar het aantal van mijn voorgangster. Zij had het jaren gedaan en was in twee uur klaar. Ik kreeg dus twee uur betaald voor 4 uur rondbrengen en een uur of 2 stickeren. Na de tweede keer ben ik gestopt. Wat een werk voor heel weinig inkomsten.
quote:appeltjesgroen schreef op 18 januari 2016 @ 12:29:

In een steenwolfabriek. Je kreeg geen beschermingsmiddelen (handschoenen, mondkapje), die werd je geacht zelf in de bouwmarkt aan te schaffen en mee te nemen. Het was een afschuwelijk macho-cultuurtje. Op weg naar de kantine of de toiletten werd je tig keer in je billen geknepen door elke kerel waar je langs liep. Ik ben er drie dagen geweest, toen vind ik het welletjes.



Ook nog een half jaar in een ijsjesfabriek gewerkt. 't Werk was voor een bijbaantje best oke (lopende band, ijsjes inpakken) maar de hygiëne was dramatisch. Medewerkers die gewoon een likje namen en dan het ijsje inpakten enzo... Brrrrr...
quote:appeltjesgroen schreef op 18 januari 2016 @ 12:29:

Ook nog een half jaar in een ijsjesfabriek gewerkt. 't Werk was voor een bijbaantje best oke (lopende band, ijsjes inpakken) maar de hygiëne was dramatisch. Medewerkers die gewoon een likje namen en dan het ijsje inpakten enzo... Brrrrr...Komt me bekend voor. Ik heb ooit in een snoepjesfabriek gewerkt, je wil niet weten hoe er daar met het spul werd omgegaan. Laten we het er op houden dat ik sindsdien niet meer snoep.
Alle reacties Link kopieren
Verpakkingen controleren. En dat hield in: flessen yoghurtdrink waarvan je de dop eraf draaide. Erin kneep (om te kijken of dat afdichtfolie niet lek was) en de dop er weer opdraaide.



Moest een verplicht aantal per uur halen. Mocht absoluut niet zitten. (als of het sneller gaat als je blijft staan) en stonden in een koude, tochtige loods.



3 dagen volgehouden.
Form is temporary, class is permanent
Poetsen in een grote sauna. Van 6 tot 10 'sochtends, de zomer na mijn eindexamen op mijn 16e. Er waren twee vaste medewerkers en ik moest een van de twee vervangen gedurende hun vakanties. Ik werd ingewerkt door 1 van de twee, laten we hem pietje noemen. Na een week werd ik bij de manager geroepen, ik poetste niet goed genoeg, wanneer het een week later niet beter was zou ik worden ontslagen. Me helemaal de *** gepoetst die week, een week later werd me een ontslagbrief onder de neus geduwd. Ik was totaal in tranen, ik had zo mijn best gedaan en ik was er van overtuigd dat alles blitz und blanc was. Na een half uur zeuren dat de leidinggevende me dan moest laten zien wat ik niet goed deed bleek dat we in gedeeltes van de sauna kwamen die ik inderdaad nooit gezien had en die die ochtend inderdaad nog smerig waren. Na veel gesmeek mocht ik laten zien wat ik gepoetst had, was de reactie "ja maar dat is het gedeelte van pietje....". Het bleek dus dat hij me zijn werk liet doen en wat hij in die tijd deed, geen idee!! Maar ik werd dus toch ontslagen, want ik had t beter moeten navragen vonden ze........ Eens maar nooit weer dus!
In een winkel vol met dure beeldjes de klanten in de gaten houden of ze niks wilde stelen. Ik deed het nooit goed genoeg, de eigenaar wilde dat ik de klanten stalkte en iedere klant als potentiële dief zag.

Verschrikkelijk gewoon!
Alle reacties Link kopieren
Een winkel toen ik 15 was...ik ben daar echt niet voor gemaakt! Ik kan niet tegen zeurklanten, was slecht in terug tellen (werd ook niet geleerd) wat me onzeker maakte en ik had vaak een kasverschil. Het lange staan achter de kassa. Geen leuke bedrijfsleider (dat filiaal stond bekend, hoorde ik later, om de kenau van een bedrijfsleider). Ik was een zaterdaghulp en heb het 4 maanden volgehouden.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Callcenter werk was naar, oude mensen dingen aansmeren die ze niet hoeven. Bah.



Schoonmaak van kantoren. Het werk was prima maar die roddelcultuur onderling!



Tulpen koppen. Vreselijk zwaar werk voor knieën en rug, maar verdiende goed en groep & baas was zeer ok. ( superhete dag, kwam met ijsjes aan etc)
Oh en eraan toevoegend, we moesten werken tot 10u 's ochtends, de sauna ging om 9u open. En dat laatste uur werd ik continue geflashed door oude vieze mannetjes, dag 1 dacht ik nog dat het perongeluk was maar na 3 dagen op rij gehurkt iets zitten schoon te maken, opkijken en dan recht in een rimpelig, over de datum, mini knakworstje of grijs bosje oerwoud kijken was me duidelijk dat sommige bezoekers er nog al lol aan hadden om de poetsvrouw te flashen!
quote:appeltjesgroen schreef op 18 januari 2016 @ 12:29:

In een steenwolfabriek. Je kreeg geen beschermingsmiddelen (handschoenen, mondkapje), die werd je geacht zelf in de bouwmarkt aan te schaffen en mee te nemen. Het was een afschuwelijk macho-cultuurtje. Op weg naar de kantine of de toiletten werd je tig keer in je billen geknepen door elke kerel waar je langs liep. Ik ben er drie dagen geweest, toen vind ik het welletjes.



Ook nog een half jaar in een ijsjesfabriek gewerkt. 't Werk was voor een bijbaantje best oke (lopende band, ijsjes inpakken) maar de hygiëne was dramatisch. Medewerkers die gewoon een likje namen en dan het ijsje inpakten enzo... Brrrrr...



Noo, welk ijs? Dan koop ik dat in ieder geval niet meer



Mijn ergste bijbaan was bij een supermarkt. Het werk zelf was te doen, niet afschuwelijk (vakken vullen, spiegelen). Maar de baas was echt afschuwelijk. Toen ik daar net 2 zaterdagen had gewerkt werden alle werknemers opgeroepen om op een doordeweekse dag te komen. Eenmaal daar werden we allemaal uitgescholden, we waren dieven en weet ik veel wat nog meer (er was drank maar om daar iedereen zo op aan te spreken is natuurlijk belachelijk..). Echt een afschuwelijke man. Ben vlak daarna gestopt en heb mijn 'uitwerkperiode' gelukkig niet hoeven doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hexx schreef op 18 januari 2016 @ 12:33:

[...]





Komt me bekend voor. Ik heb ooit in een snoepjesfabriek gewerkt, je wil niet weten hoe er daar met het spul werd omgegaan. Laten we het er op houden dat ik sindsdien niet meer snoep.Vertel! Misschien houdt het mij ook wel van het snoepen af.
quote:Calm schreef op 18 januari 2016 @ 12:34:

Poetsen in een grote sauna. Van 6 tot 10 'sochtends, de zomer na mijn eindexamen op mijn 16e. Er waren twee vaste medewerkers en ik moest een van de twee vervangen gedurende hun vakanties. Ik werd ingewerkt door 1 van de twee, laten we hem pietje noemen. Na een week werd ik bij de manager geroepen, ik poetste niet goed genoeg, wanneer het een week later niet beter was zou ik worden ontslagen. Me helemaal de *** gepoetst die week, een week later werd me een ontslagbrief onder de neus geduwd. Ik was totaal in tranen, ik had zo mijn best gedaan en ik was er van overtuigd dat alles blitz und blanc was. Na een half uur zeuren dat de leidinggevende me dan moest laten zien wat ik niet goed deed bleek dat we in gedeeltes van de sauna kwamen die ik inderdaad nooit gezien had en die die ochtend inderdaad nog smerig waren. Na veel gesmeek mocht ik laten zien wat ik gepoetst had, was de reactie "ja maar dat is het gedeelte van pietje....". Het bleek dus dat hij me zijn werk liet doen en wat hij in die tijd deed, geen idee!! Maar ik werd dus toch ontslagen, want ik had t beter moeten navragen vonden ze........ Eens maar nooit weer dus!Wat erg, gewoon misbruik maken van een argeloze 16-jarige.
quote:borboletas schreef op 18 januari 2016 @ 12:29:

Tijdens mijn studietijd deed ik werk voor een studentenuitzendbureau. Zo kwam er een keer de vraag of ik beschikbaar was voor werk in een koekjesfabriek. Leuk, dacht ik, beetje koekjes bakken en misschien tussendoor nog wat te snoepen. Nou nee hoor, het bleek dat ik aan de lopende band moest staan om handmatig amandelen op gevulde koeken te leggen. Ik heb nog nooit zo'n saaie dag gehad, vreselijk! Ik ben 's middags nog langs het uitzendbureau gegaan en gezegd dat ik dit nooit meer wilde doen.









Mijn "ergste bijbaan" was denk ik mijn stage/werkervaringsplek in een bepaalde schoonheidssalon (ik was al klaar met mijn opleiding). Ik mocht bijna alleen maar ruggen harsen en verder de afwas en poetsen. Natuurlijk had ik daar totaal geen motivatie voor en hoewel ik altijd netjes optijd was en aanwezig, merkte de bazin dit ook wel. Wij zijn dan ook niet heel prettig "uit elkaar" gegaan helaas. Dus het valt nog mee bij mij .
Ik heb rijstwafels gesorteerd. Die geur! Verschrikkelijk! Die ging de rest van de week niet meer uit je kleren en ik heb de eerste drie dagen overgegeven.
Aardappels ontpitten. Zoooooooo nietszeggend en saaaaaaaiiiiii. Met z'n allen aan een lopende band staan. Ik als enige net begonnen studentje tussen allemaal (in mijn beleving) oude wijven waar geen zinnig woord uitkwam. Dus daar kon ik de tijd ook niet mee doden. Die dag duurde een jaar!



En een kledingzaak waar ik jongeren dure merkkleding aan moest smeren. Zie nog het gezicht voor me van een jongen die geen nee durfde te zeggen en heel zijn geld er doorheen heeft gejaagd met een lullig blousje ...
Ergste bijbaan? Schoonmaken op een school. Ik heb nog nooit zo'n vies zooitje meegemaakt. Heb het ook maar 1 dag volgehouden. Maar ik had mazzel en mocht naar een ander project en dat was een kantorencomplex. Dat heb ik een hele tijd met plezier gedaan en het betaalde aardig voor een 16 jarige destijds.
quote:borboletas schreef op 18 januari 2016 @ 12:29:

Tijdens mijn studietijd deed ik werk voor een studentenuitzendbureau. Zo kwam er een keer de vraag of ik beschikbaar was voor werk in een koekjesfabriek. Leuk, dacht ik, beetje koekjes bakken en misschien tussendoor nog wat te snoepen. Nou nee hoor, het bleek dat ik aan de lopende band moest staan om handmatig amandelen op gevulde koeken te leggen. Ik heb nog nooit zo'n saaie dag gehad, vreselijk! Ik ben 's middags nog langs het uitzendbureau gegaan en gezegd dat ik dit nooit meer wilde doen.Heb ik ook gedaan (in Ochten). Was super gezellig werken. En inderdaad, dat amandeltje leggen hoorde er ook bij.
quote:Boquiabierto schreef op 18 januari 2016 @ 12:43:

Ik heb rijstwafels gesorteerd. Die geur! Verschrikkelijk! Die ging de rest van de week niet meer uit je kleren en ik heb de eerste drie dagen overgegeven.Hahaha ik zie heeeeele bergen rijstewafels voor me!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven