Werk & Studie alle pijlers

Wel of geen eigen kantoor?

29-06-2016 14:56 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag. Wie werkt als ondernemer/zzp-er? En dan bedoel ik ondernemers die in principe overal kunnen werken.

En heeft besloten om wel of juist geen eigen kantoor te nemen. Wat was jouw reden?

Ik zit nog steeds te twijfelen.

Misschien is het ook wel de angst om ergens aan vast te zitten en de investering die ik vooraf moet doen.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Ik ben geen ondernemen/zzp'er, maar ik zou voor mezelf de volgende afweging maken:

Moet ik (veel) klanten ontvangen?

Ja --> Dan een kantoorruimte huren waar je de klanten kan ontvangen.

Nee --> Dan kan je eventueel beginnen aan de keukentafel thuis.



Klanten ontvangen zou ik thuis niet doen, je kan soms wel ergens anders afspreken (restaurant oid), maar dat wil je ook niet elke keer doen.



Volgens mij zijn er ook kantoorruimtes/pop ups die je voor kortere tijd kan huren of is dat al weer achterhaald?
Wil je klanten ontvangen?
Regus



Het is er nog
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een flink aantal zzp'ers/kleine bedrijfjes in een gezamenlijk kantoor. Ideaal: er is een kantine, je kunt receptiediensten afnemen, vergaderzalen huren, en zelfs compleet ingerichte werkplekken afnemen als je een keer een klus voor een paar uitzendkrachten hebt. En je zit tenminste niet alleen. Allemaal heel flexibel, niet per se goedkoper dan een eigen kantoor, maar voor mij veel handiger en leuker.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Het is belangrijk dat je een werkplek hebt waar je rustig kan werken, en je spullen kan opbergen. Werken aan de keukentafel blijft lastig.



Verder is het belangrijk of dat je vaak klanten op bezoek krijgt, of dat jij bij mensen op bezoek ga, of dat als via het internet / telefoon verloopt.