Werk & Studie alle pijlers

Dilemma parttime collega en haar narcisme

11-10-2016 17:00 272 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Nieuw op dit forum, ik dacht laat ik eens kijken of ik hier mijn verhaal kwijt kan, en of er misschien mensen zijn die me kunnen 'helpen'. Verhaal zit namelijk zo:



Mijn parttime collega (tevens vriendin buiten werktijd) werkt 4 dagen. 1 dag in de week heeft zij dus onbetaald vrij. Onze werkgever is een vrij flexibele man, waar zij handig op inspeelt. Als ze een dag niet kan werken doordat er bijvoorbeeld een lekkage is wat gerepareerd moet worden thuis (ik noem maar wat) dan is dat vervelend natuurlijk, en de wet van murphy waar je niets aan doet. Het kan iemand die fulltime werkt ook overkomen. Nu, als míj zoiets zou overkomen (ik werk fulltime), dan ben ik gewoon een dag vakantie kwijt. Maar collega spreekt dan met de werkgever af dat ze dan de dag komt werken die ze normaal vrij heeft, zodat ze geen inkomsten hoeft te verliezen. Ik heb dit eerder bij mijn werkgever aangegeven dat dit niet helemaal eerlijk is, want wanneer moet ik mijn dag dan inhalen? Op zaterdag? Dan kan niet op een kantoor. Er werd verteld da dit niet zou gebeuren, en dat er eerlijk gehandeld wordt. Nu is het mij toch ter ore gekomen dat er een dergelijke afspraak is gemaakt!



Nu denken jullie vast; waarom heb je het er niet gewoon met haar over? De kop zegt het al.. dergelijke gesprekken zijn niet te voeren zonder dat dit als aanval wordt gezien. Aangeven dat dit puur zakelijk is, heeft geen zin.



Wie herkent dit, en heeft hier enigszins ervaring mee? Ik ben benieuwd!
Waarom gun je het haar niet gewoon?
Wat denk jij raar!

Waarom is dit niet eerlijk?

Dan ga jij ook 4 dagen werken. Of 3. Of 2.
Alle reacties Link kopieren
Wat?



Ze werkt 32 uur, ze krijgt betaald voor 32 uur. Wat doe je nou moeilijk? Waarom moet ze een 'vaste' dag vrijhebben? Als het vervelend is voor de collega's dat ze er niet op voorspelbare tijden is, of anderen moeten hun roosters aanpassen, dan heb je een goed punt, maar daar hoor ik je niet over.



Als zij 4 dagen werkt, en dat kan in overleg flexibel, prachtig toch? Wees blij voor haar.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Da`s een voordeel van niet full time werken en een flexibele baas/baan hebben.

Ik vind er niks vreemds aan, ruilen van dagen. En waaruit blijkt haar narcisme?
Wat heeft dit met narcisme te maken?
Get a life.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je het over narcisme?
quote:Anouscha schreef op 11 oktober 2016 @ 17:04:

Wat heeft dit met narcisme te maken?En met de wet van murphy?
Alle reacties Link kopieren
En de diagnose narcisme is door een psychiater gesteld? Of vond je het leuker klinken dan de topic titel: "ik ben jaloers op mijn collega"?
Alle reacties Link kopieren
Nooit geweten dat dat met narcisme te maken had. Hoor wel vaker dat mensen hun vrije dag omwisselen als dat beter uitkomt, en het op het werk geen probleem geeft.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:plurque schreef op 11 oktober 2016 @ 17:04:

Da`s een voordeel van niet full time werken en een flexibele baas/baan hebben.

Ik vind er niks vreemds aan, ruilen van dagen. En waaruit blijkt haar narcisme?

Dit.



Je klinkt gewoon jaloers.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vind het volkomen normaal wat je collega doet. Ik werk 4 dagen in de week en als ik bijvoorbeeld op een werkdag niet kan komen vanwege een calamiteit, dan wissel ik mijn werkdag als ik geen dag vrij wil nemen. Dan kom ik ook aan mijn uren. Ik zie niet in waarom dat oneerlijk is.
Alle reacties Link kopieren
Zij ruilt gewoon haar dag en werkt dan 4 dagen.

Ik vind het niet oneerlijk.



En ik vind daarom ook niet dat jouw werkgever oneerlijk handelt en zich daarvoor moet verantwoorden bij jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anouscha schreef op 11 oktober 2016 @ 17:04:

Wat heeft dit met narcisme te maken?+1 die link zie ik ook niet. En ik snap ook echt niet dat je dit raar vind. Juist fijn voor je vriendin toch dat ze dat zo kan regelen? Ze wordt betaald voor 4 dagen en ze werkt 4 dagen. Lijkt me ook fijn voor een werkgever.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Alle reacties Link kopieren
Wat is, puur zakelijk gezien, jouw probleem dan met deze constructie?
Alle reacties Link kopieren
Deed ik ook vaak. Doordat ze minder werkt heeft ze ook minder vakantiedagen en is het prettig dat het zo opgelost kan worden.
Later is nu
Waaruit blijkt haar narcistisch gedrag?

Ze werkt toch nog steeds 32 uur?

Heeft de rest van het team rooster technisch een probleem in dit soort gevallen?
Alle reacties Link kopieren
Bovendien vindt de werkgever het vaak fijn als het werk wél gewoon gedaan wordt, ook al is het op een andere dag. Je kunt ook blij zijn met haar flexibiliteit.
Later is nu
quote:CrazyHatLady schreef op 11 oktober 2016 @ 17:07:

Wat is, puur zakelijk gezien, jouw probleem dan met deze constructie?Isse nie eerlijk
Wat de F heeft een zeer zware, ernstige psychische aandoening hier mee te maken?!
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 11 oktober 2016 @ 17:06:

Nooit geweten dat dat met narcisme te maken had. Hoor wel vaker dat mensen hun vrije dag omwisselen als dat beter uitkomt, en het op het werk geen probleem geeft.





Ik doe het ook weleens. Niet alleen als het mij beter uitkomt, maar net zo vaak als het handiger uitkomt voor het werk.



Verder een rare vraag van TO.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Arme TO, ze zal wel schrikken als ze jullie antwoorden leest.
Alle reacties Link kopieren
narcistisch?



Ok waar bemoei jij je mee? Ik zou gek opkijken als je mij hierover aan sprak als je mijn collega was.

Tjonge is er eentje jaloers zeg. Dan ga je ook een dag minder werken, dag minder inkomsten maar he mag je ook "narstistisch" doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:siriusblack schreef op 11 oktober 2016 @ 17:09:

Arme TO, ze zal wel schrikken als ze jullie antwoorden leest.Ik gok op een OP-meltdown.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven