Werk & Studie alle pijlers

Verdien ik weinig voor mijn leeftijd? Hoeveel verdien jij?

16-11-2016 23:33 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Ik heb een erg hectische baan met veel verantwoordelijkheid. Ik verdien 1180 netto per maand dit is incl benzine vergoeding.

Op basis van MBO niveau 4 baan, 30 uren, 4 jaar ervaring en ben 27 jaar.

Heb het niet meer naar de zin op mijn werk, mede doordat ik het idee heb dat mijn hectische werk niet compenseert met mijn salaris.



Graag hoor ik wat jullie, leeftijdsgenoten, verdienen met hoeveel uur en welk beroep heb je?

Tevens graag jullie mening over mijn salaris op basis van de genoemde feiten.



Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Dat is ruim 9 euro per uur niet slecht toch?
Help iedereen een handje
Als ik een beetje uren pak bij mijn bijbaantje dan zou ik dat ook kunnen verdienen voor die uren. En dat is dan ongeschoold werk in een winkel.

Het klinkt mij als weinig in de oren, maar iets zinnigs kan ik er niet over zeggen
Alle reacties Link kopieren
Waarom werk je part time?
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat voor werk is het? Als je dit niet wil dan moet je iets anders zoeken.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien een stuk meer... maak overigens ook meer uren.

Maar verder weten we niks over je werk.

Ik werk bijvoorbeeld onregelmatig dus dan krijg je toeslagen en maaltijd vergoeding ed.

Op deze manier is netto niet te vergelijken.

Wie weet is ons bruto op fulltime maand basis wel hetzelfde.



Dus ja lastig te vergelijken. Maar je kan altijd verder solliciteren toch!
Wat doe je voor werk ?
Hoeveel is benzinegeld?

Dat moet je er dan nog even afhalen dan.



Ik vind het weinig. Maar je bent jong en hebt niet doorgeleerd. Vind het ook niet raar dan ofzo.

Is het ook een functie op MBO niveau of hoger/lager.



Denk dat je beter kunt vergelijken meg je collega's of mensen die in hetzelfde werk zitten.

Hier is het appels met peren vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Vind t echt bar weinig
Alle reacties Link kopieren
Ik ben paraveterinair dierenartsassistente. Zonder benzinegeld kom ik uit op 1120,00.

Ik heb nu een vaste baan en dat wil ik niet zomaar opzeggen, maar vind het zelf wel erg weinig voor wat ik allemaal doe, moet kunnen, en er van me wordt gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Ben 34 jaar en verdien met 20 uren werken in ziekenhuis rond de 1500 euro inclusief reiskosten en onregelmatigheidstoeslag.

Hbo-v geschoold.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jolie__ schreef op 17 november 2016 @ 00:14:

Ik ben paraveterinair dierenartsassistente. Zonder benzinegeld kom ik uit op 1120,00.

Ik heb nu een vaste baan en dat wil ik niet zomaar opzeggen, maar vind het zelf wel erg weinig voor wat ik allemaal doe, moet kunnen, en er van me wordt gevraagd.



Dat is voor 30 uur per week. Als je dat omrekent naar fulltime dan zou je rond de 1500 komen. Dat is niet gek voor mbo en jouw leeftijd.

Maar ik denk dat je moet kijken wat collega's in een vergelijkbare baan verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij nog best redelijk voor 30 uur al is het geen vetpot, hangt ook af van het type baan. Verantwoordelijkheden, kans op promotie ect... Als je nog ver door kan groeien met de daarbij behorende voorwaarden en salaris is het minder erg om nu wat minder te verdienen dan dat je over 30 jaar nog steeds op hetzelfde niveau zit.



Zelf met MBO-4 opleiding zit ik op 2700 netto ongeveer, gemiddeld helft van het jaar van huis. Andere helft van het jaar vrij, en zodra ik weg ben eet en slaap ik natuurlijk op de baas zijn kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 23 en vrachtwagenchauffeur werk in ploegendiensten werk hooguit 9 uur op een dag en kom met gemiddeld 2200 euro thuis.. hiervoor was ik kapster (hele andere sector) en ik maakte daar meer uren dan wat ik nu doe en verdiende nog geen 1000 euro toen.
droom niet over je leven maar leef je droom!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 36 uur, MBO4-niveau secretaresse, kom met 1600 thuis. Ben 35 maar ivm carrièreswitch heb ik 2 jaar ervaring. Omgerekend naar 30 uur is dat 1350 ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Je werkt in een branche die sowieso slecht betaald wordt (dierenartsen behoren tot de slechtst betaalde academici). Als je naar de CAO voor paraveterinairen kijkt, denk ik dat je een normaal salaris hebt.

Of je werkgever aangesloten is bij de CAO (is niet verplicht) kan verschil maken, omdat in de CAO een onderverdeling is gemaakt tussen dierenartsassistente A, B en C met het daarbij behorende salaris.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben manager bij een drogist. Ik verdien 2200€ per maand obv 32u. Omgerekend naar fulltime zou dit 2800 zijn. Ben 27
Alle reacties Link kopieren
quote:snowdogs schreef op 17 november 2016 @ 06:51:

Je werkt in een branche die sowieso slecht betaald wordt (dierenartsen behoren tot de slechtst betaalde academici).



Wow echt? Zou ik niet denken als ik zie wat ik iedere keer voor 2 kleine konijnen mag afrekenen bij de dierenarts



TO volgens loonwijzer hebben jouw collega dierenartsassistenten met 4 jaar ervaring gemiddeld €2.023 bruto obv fulltime. Ik weet niet of fulltime 36 of 40 uur is bij jullie. Dat maat ook nogal verschil. Als je 40 jaar ervaring zal hebben is dat nog steeds maar "€2.700". Dus heel rijk zul je er niet van worden nee.



Ik vind het ook erg weinig. Verdien nu voor 28 uur netto €1450 incl €50 reiskosten. Maar niks extra's, ook geen pensioenopbouw Ik ben hbo geschoold maar de functie is binnendienst mbo. Ik vind al dat ik weinig krijg maar ik kom ook uit een hele andere branche. Heb in moeten leveren en omdat ik nu eenmaal graag parttime wilde gaan werken (kon niet bij mijn oude branche) en 1,5 jaar thuis geweest ben bij kind kon ik niet heel veeleisend zijn. Ik ben 27.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Dit is appels en peren vergelijken. Je salaris is ook afhankelijk van je vooropleidingen en je werkervaring. Ik denk dat je dus beter gewoon met je collega's kan vergelijken die op hetzelfde niveau zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 32, mbo-4 opleiding gedaan, werk 24 uur, verdien netto bijna 1600 euro. Ik vind het dus niet heel veel. Maar goed, het ligt ook volledig aan de branche en je werkervaring natuurlijk. Ik werk hier al bijna 10 jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:truckstertje schreef op 17 november 2016 @ 01:00:

Ik ben 23 en vrachtwagenchauffeur werk in ploegendiensten werk hooguit 9 uur op een dag en kom met gemiddeld 2200 euro thuis.. hiervoor was ik kapster (hele andere sector) en ik maakte daar meer uren dan wat ik nu doe en verdiende nog geen 1000 euro toen.Wat een geweldige switch!! Heb ik ook over na zitten denken.. Hoeveel uur werk je nu per week voor de 2200 euro? En toen je kapster was? Stoer hoor, tussen de mannen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jolie__ schreef op 17 november 2016 @ 07:27:

[...]





Wat een geweldige switch!! Heb ik ook over na zitten denken.. Hoeveel uur werk je nu per week voor de 2200 euro? En toen je kapster was? Stoer hoor, tussen de mannen!Dat is niet perse stoer. Ik ben hier ook de enige vrouw op de afdeling.... Voor mij is het gewoon normaal en ik denk voor meerdere.
Alle reacties Link kopieren
quote:snowdogs schreef op 17 november 2016 @ 06:51:

Je werkt in een branche die sowieso slecht betaald wordt (dierenartsen behoren tot de slechtst betaalde academici). Als je naar de CAO voor paraveterinairen kijkt, denk ik dat je een normaal salaris hebt.

Of je werkgever aangesloten is bij de CAO (is niet verplicht) kan verschil maken, omdat in de CAO een onderverdeling is gemaakt tussen dierenartsassistente A, B en C met het daarbij behorende salaris.



Er gaat aan mijn geplaatst topic een heel verleden aan vooraf. Het is moeilijk werk te vinden in deze sector, maar ik had de luxe bij twee bedrijven aan de slag te kunnen na mijn stage. Ik ben er van overtuigd dat dit mede door mijn inzet en wil kwam, ook al zeg ik het nu even zelf.

Daarnaast heb ik twee jaar in een verkeerde schaal gezeten. Ben toen in 1x omgezet naar paraveterinair B, wat ik allang had moeten hebben, maar over het verschil wat ik te weinig heb verdiend die tijd werd niet gesproken.

Vorig jaar ziek geworden, grotendeels door stress op het werk (geeft de werkdruk aan) toen niet doorgezet in aanvangsalaris B omdat ik ziek was geworden. Alleen 1% inflatiecorrectie.

Conclusie (!!!) ik zit met 4 jaar ervaring nog ONDER het aanvangsalaris paraveterinair B. Terwijl ik al 3x periodiek verhoging had moeten hebben volgens CAO omdat ze iedere keer zeer tevreden waren. Dat betekend dat als iemand nu bij ons begint te werken en ingeschaald wordt in paraveterinair B, MEER verdiend dan ik met 4 jaar ervaring.

Dit vind ik absurd, vandaar deze vraag

Is nu in behandeling op m'n werk, maar geen leuke situatie onderling dus..
quote:Philae schreef op 17 november 2016 @ 07:28:

[...]



Dat is niet perse stoer. Ik ben hier ook de enige vrouw op de afdeling.... Voor mij is het gewoon normaal en ik denk voor meerdere.



Eens.

Ik werk ookmet bijna alleen maar mannen op de afdeling en vind dat echt niet per sé stoer. Doe gewoon waarvoor ik ben opgeleid.
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 17 november 2016 @ 07:10:

Ik ben manager bij een drogist. Ik verdien 2200€ per maand obv 32u. Omgerekend naar fulltime zou dit 2800 zijn. Ben 27Hier schrik ik van. Ik vind dat jonge mensen tegenwoordig soms wel erg veel verdienen..ik ben docent, 45 jaar en verdien voor 4 dagen 2300 netto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven