Werk & Studie alle pijlers

Onbeschoft winkelend publiek

25-11-2016 21:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rottigste opmerking of klant die jij (vroeger) bij je bijbaantje hebt gehad?





TO trapt wel af: iemand die zei dat ik mijn haar lichter moest verven want 'zo leek ik op een Turk'. Ik vroeg vervolgens wat er mis met Turken was? En die vrouw stond met een mond vol tanden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Acties van klanten:



- Poepluier in de kleedkamer achter laten.



- Tot 1,5 uur na sluitingstijd blijven hangen en uiteindelijk niks kopen.



- Met je praten alsof je 1 hersencel hebt.



Uitspraken van klanten:



- "Laat ik het toch maar meenemen. Ik heb nog brood en wat blikken eten in huis. Daar redden wij het de komende dagen nog wel mee."

("Wij" was de dame met kinderen. Zij meende het serieus.)



- "Maar jij hebt eigenlijk ook dikke tieten."

(De vrouw stond voor de spiegel en richtte zich zomaar tot mij met deze uitspraak.)



- "Met jouw figuur zou ik het ook niet aan doen."



- "Mijn kind heeft al een moeder." (Kind tuimelde van een roltrap en ik ving hem op, zijn ouders waren in eerste instantie nergens te vinden)
Alle reacties Link kopieren
ik verpauper

de maatschappij verpauper + t



opgelost



Terug ontopic!



Herinner me nog een klant die razend was omdat ik vroeg of hij een klantenkaart had.

Als hij dat had, had hij dat toch spontaan al laten zien, hij zou nooooit meer zijn gegevens geven !
quote:chentolove schreef op 25 november 2016 @ 23:01:

ik verpauper

de maatschappij verpauper + t



opgelost



Terug ontopic!



Herinner me nog een klant die razend was omdat ik vroeg of hij een klantenkaart had.

Als hij dat had, had hij dat toch spontaan al laten zien, hij zou nooooit meer zijn gegevens geven !Dat moet een onvergetelijk moment zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 25 november 2016 @ 22:09:

[...]





Ze hep die satanshoer niet met dr kop tege de kassa aangebeukt?
Alle reacties Link kopieren
Klanten die achter in de rij staan en hard roepend even tussendoor een vraag stellen, de andere klanten negerend.

Klanten die garantietermijn verwarren met bedenktijd van 16 dagen.

Discussies over thuiskopieheffing en de kosten van een plastic tasje.

Klanten die geen Nederlands, Engels of duits spreken, maar verwachten dat je ze in hun eigen taal uitlegt hoe een mobiele telefoon werkt.

Klant die bij binnenkomst vraagt of er hier nog wat te wippen valt.

Klanten die gepikeerd zijn dat ik hun briefgeld controleer op echtheid.

Klanten die hun kapotte frituurpan inleveren voor reparatie met frituurvet er nog in.

Klanten die veel informatie willen, wat ze ook krijgen, maar vervolgens online ergens anders bestellen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
quote:marcellav schreef op 25 november 2016 @ 23:09:

Klanten die achter in de rij staan en hard roepend even tussendoor een vraag stellen, de andere klanten negerend.

Klanten die garantietermijn verwarren met bedenktijd van 16 dagen.

Discussies over thuiskopieheffing en de kosten van een plastic tasje.

Klanten die geen Nederlands, Engels of duits spreken, maar verwachten dat je ze in hun eigen taal uitlegt hoe een mobiele telefoon werkt.

Klant die bij binnenkomst vraagt of er hier nog wat te wippen valt.

Klanten die gepikeerd zijn dat ik hun briefgeld controleer op echtheid.

Klanten die hun kapotte frituurpan inleveren voor reparatie met frituurvet er nog in.

Klanten die veel informatie willen, wat ze ook krijgen, maar vervolgens online ergens anders bestellen.



Medeklanten, idd. Heb een keer gevraagd aan zo'n figuur of hij wellicht meende dat de twaalf dames vóór hem aan de infobalie/kassa daar ter decoratie stonden. Om zich daarover te beklagen tegenover het winkelmeisje dat erbij kwam om een tweede kassa te openen: "Vind jij dat (wijst naar mij) normaal?!"

Meisje koelbloedig: "Eigenlijk wel ja"



Als puber en jobstudent eigenlijk geen noemenswaardige onbeschofte klanten gehad. Wel hele rare klanten of zeurklanten. Schijnbaar trok ik die types aan, collega jobstudent kreeg juist altijd van die leipe figuren of geschifte hysterische panterprintjes-met-creolen-en-grote-bek.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Abovetheweather schreef op 25 november 2016 @ 22:42:

Waar ik niet tegen kan is dat als mensen binnen komen en ik zeg gedag, ze niks terug antwoorden, waarop ik het nog een keer zeg en weer niks, en dan wel van je verwachten gelijk geholpen te worden neenee ik wil eerst netjes goedemiddag terug Eens. Andersom loop ik overigens ook zelf steeds vaker een winkel weer uit als het personeel mij strak negeert en doorkwekt over privézaken.
Alle reacties Link kopieren
Klanten die denken dat je helderziend ben. Ik vroeg aan een klant of ze er een tasje wilde (ze had een grote mand/tas bij zich, en ervaring had me geleerd dat zulke klanten vaak geen tasje wilde). Vraagt ze:"Wat denk je zelf?" Ik zeg:" Dat weet ik niet, daarom vraag ik het" . Maar dat was het verkeerde antwoord en ze ging vervolgens tieren en krijsen dat het toch echt wel duidelijk was dat ze een tasje nodig had....echt sneu.
Ik ben 8 jaar kassiere geweest en veel meegemaakt maar echt maar 1 keer enorm slecht behandeld. Een klant die mij vanuit het niets een domme kankerhoer noemde en hele scheldpartij van 10 minuten tegen mij hield en daarna nog een half uur tegen de manager tot de politie kwam. Dat was zo bizar, heb er gewoon om zitten janken. En tot op de dag van vandaag weet ik nog precies hoe hij eruit ziet, wat hij aan had en vraag ik me nog steeds af waarom hij zo deed.
Alle reacties Link kopieren
Tip voor al mijn collega's hier: Frustraties van Kassamedewerkers op Facebook.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een ver verleden in een kaaswinkel gewerkt. Komt een dame binnen en die wil graag een stuk kaas van150 gram aan 1 stuk. Bij het derde stukje kwam ik uit op 155 gram. Maar nee dat wilde ze niet ,het moest precies 150 gram zijn. Ik heb toen gezegd dat ze dat stukje kon kopen en dat ik niet een hele kaas ging versnijden om op 150 gram te komen. Maar nee dat wilde mevrouw niet. Toen heb ik gezegd dat ik er maar een hap vanaf moest nemen om op dat getal uit te komen. De baas moest er uiteindelijk bijkomen en die gaf mij gelijk gelukkig. Maar kwaad dat mevrouw was,en dat wij de oorlog niet meegemaakt hadden.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:Carabosse schreef op 25 november 2016 @ 22:40:

Viezerds die kledingstukken als washandje gebruiken en lipstick-remsporen e.d. erop achterlaten. Ieuwww! Ik heb inderdaad weleens foundation op lichte truien en blousjes gezien. Zo vies!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zaphyra schreef op 25 november 2016 @ 22:34:

Ik ben wel eens bedreigd omdat ik een mevrouw (met hoofddoekje) wilde laten betalen voor eierdoosjes (die wij zelf ook in moesten kopen). Ze sprak gebrekkig Nederlands, haar dochter van rond de 16 (ik was w0 of 21) begon zich ermee te bemoeien en vooral te zeggen dat ik respect moest hebben!! Ik bleef uiteraard gewoon rustig, maar toen even later de grote volwassen neef aan kwam in de winkel en begon te dreigen, heeft mijn collega ingegrepen en gezegd dat ze de politie zou bellen en noteerde zijn kenteken.



Heb ook in de kroeg gewerkt. Paar jaar geleden met Koninginnedag, 3 rijen dik aan de bar, benen onder mijn lijf uit aan t lopen. Duwt iemand zijn hand in mijn gezicht en roept 4 bier! 4!

Heb eerst alle andere gasten geholpen, tien de jongen een preek gegeven... en daarna pas zijn 4 biertjes getapt. Ik heb wel excuses van hem gekregen Ik zal het wel weer niet mogen zeggen maar ik zie dit soort meiden ook vaak met een grote bek roepen dat je respect moet hebben. Een waffel dat daar vaak opstaat. De honden lusten er geen brood van.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk voor een taalnazi... een d/t-kwestie.

Het is verhuftert. Zoals al eerder gezegd, is dit een persoonsvorm. Probeer het maar eens te vervangen door loopt (persoonsvorm) of door gelopen (voltooid deelwoord). Er past er altijd maar eentje.
Well behaved women rarely make history.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Niet onbeschoft, wel vies.



Op de balie van het bedrijf waar ik werk staat een bak met pepernoten.



Klant komt aanfiesten, hoest in zijn palm. Komt binnen, hee das lekker, pepernoten!! en doet een graai in die kom.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Say it like you mean it.
quote:liezeke schreef op 26 november 2016 @ 02:08:

Niet onbeschoft, wel vies.



Op de balie van het bedrijf waar ik werk staat een bak met pepernoten.



Klant komt aanfiesten, hoest in zijn palm. Komt binnen, hee das lekker, pepernoten!! en doet een graai in die kom. Tijdje terug in een supermarkt: vrouw trekt de glazen deuren van een koelschap open en niest voluit meerdere keren over de kaas en smeerkaas (zonder hand voor de mond of dit ook maar te proberen). Toen ik heel hard "gadver!!!" riep, deed ze net alsof ze dit niet hoorde.
Alle reacties Link kopieren
Als ik hier bij de slager wat haal is er 1 meid die dan heel hard ALSTUBLIEFT roept achter alles wat ik wil hebben. Zei vraagt: zegt het maar? Ik kijk op mijn briefje en zeg 1 ons ontbijtspek, zei; ALSTUBLIEFT, ik half pond rundergehakt, zei: ALSTUBLIEFT enz



Wil ze dan dat ik elke keer alstublieft zeg, achter elk dingetje wat ik wil hebben?

Ik ben igg al een aantal keren naar een andere slager gegaan hierom.
Ik zat een keer achter de balie/kassa te studeren, kwam er regelmatige bezoeker die dat zag: 'Studéér jij?' - en daarna was hij veel vriendelijker dan ervoor. Niet dat hij ooit onvriendelijk was, maar ik was daarvoor onzichtbaar.



Je leert ze kennen hoor, de diverse rangen en standen en niet te vergeten bevolkingsgroepen.
Waarom is het oké om mensen die laagopgeleid zijn slecht te behandelen?



Ik zie ook de zin voorbij komen "voor mij was het slecht een bijbaan". Moeten ze jou dan beter behandelen dan de mensen die daar fulltime werken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zet iets negatiefs maar ook iets positiefs neer:



Negatief: ik werkte bij de Hema als 15 jarig ukkie en zat op het vwo. Kreeg een vrouw aan de kassa die me niet wilde aankijken omdat ze liever niet in contact kwam met ongeschoolde mensen zonder toekomst.. haar eigen woorden.



Positief: het was kermis en een groep hangjongeren kwam de winkel binnen, jatten van alles en gaven mij een grote bek. Ik werkte in een klein winkeltje en stond alleen voor een uurtje. Een man van het kamp in de buurt die vaker bij ons kocht heeft mij toen verdedigd en kwam de hele kermis periode regelmatig controleren met zijn maten of alles nog in orde was, echt heel aardig.
quote:Sofief schreef op 26 november 2016 @ 07:28:

Ik zet iets negatiefs maar ook iets positiefs neer:



Negatief: ik werkte bij de Hema als 15 jarig ukkie en zat op het vwo. Kreeg een vrouw aan de kassa die me niet wilde aankijken omdat ze liever niet in contact kwam met ongeschoolde mensen zonder toekomst.. haar eigen woorden.



Positief: het was kermis en een groep hangjongeren kwam de winkel binnen, jatten van alles en gaven mij een grote bek. Ik werkte in een klein winkeltje en stond alleen voor een uurtje. Een man van het kamp in de buurt die vaker bij ons kocht heeft mij toen verdedigd en kwam de hele kermis periode regelmatig controleren met zijn maten of alles nog in orde was, echt heel aardig.WTF
Alle reacties Link kopieren
quote:jennie77 schreef op 25 november 2016 @ 23:44:

Ik heb in een ver verleden in een kaaswinkel gewerkt. Komt een dame binnen en die wil graag een stuk kaas van150 gram aan 1 stuk. Bij het derde stukje kwam ik uit op 155 gram. Maar nee dat wilde ze niet ,het moest precies 150 gram zijn. Ik heb toen gezegd dat ze dat stukje kon kopen en dat ik niet een hele kaas ging versnijden om op 150 gram te komen. Maar nee dat wilde mevrouw niet. Toen heb ik gezegd dat ik er maar een hap vanaf moest nemen om op dat getal uit te komen. De baas moest er uiteindelijk bijkomen en die gaf mij gelijk gelukkig. Maar kwaad dat mevrouw was,en dat wij de oorlog niet meegemaakt hadden.Ik heb in een groente winkel gewerkt en dat heeft mijn baas toen ook eens gehad met appels, hij heeft toen letterlijk een hap uit een appel genomen en toen klopte het gewicht beter als voor die hap, toen wilde die vrouw het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ook eens een klant gehad in die groentewinkel met echt kapsones, het was geen zelfservice, je werd er gewoon nog bedient, die vrouw wees precies aan welke grapefruits, sinaasappels enz ze wilde hebben.

Bij de sperziebonen precies hetzelfde, er mocht geen plekje op de boon zitten.

Deed vreselijk denigrerend en na het afrekenen was haar standaard zin 'mijn auto staat om de hoek, daar breng jij het nu even heen'.



Na een aantal keer dat ik haar geholpen had en altijd beleefd bleef en zij een opmerking had over dat dit maar een schijtbaan was die ik had, heb ik haar verteld dat ze gerust haar gemak kon houden en mij net zo netjes kon behandelen als ik haar behandelde, indien ze dit niet deed ze de volgende keer beter haar boodschappen kon komen doen als mijn baas er was, dan kon hij haar helpen.

Sindsdien kwam ze alleen maar als mijn baas er was zodat hij haar hielp.



Ik wil best mijn best doen voor klanten, maar ik verwacht wel dat klanten mij ook netjes behandelen en mij niet afblaffen en commanderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven