Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.



Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?



Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Ik zal me hier dan ook melden. Ben sinds halverwege januari werkeloos. De eerste weken voelde het eerlijk gezegd alsof ik vakantie had, maar nu begint het besef pas echt te komen dat ik geen baan meer heb.



Ik probeer wat regelmaat in mijn dag te houden door op vaste momenten te gaan sporten. Daarnaast moet mijn zoontje 3 keer per week naar de peuterspeelzaal, dat soort dingen geven de dagen ook wat meer 'body' om het zo maar te zeggen.



Ik heb dan juist weer moeite met het bezig blijven met solliciteren. Zal ook wel een stukje frustratie zijn dat ik geen enkele vacature zie die me echt aanspreekt. En dan voel ik me daar weer schuldig over, want ik ontvang nu nog wel WW, maar doe er voor mijn gevoel te weinig voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom me ook melden. Druk aan het solliciteren en ondertussen peuter vermaken en ook nog verhuizen. Gelukkig genoeg te doen maar toch.
Nou ik ben al 10 maanden werkloos en de boost die je beschrijft van het schrijven van een sollicitatiebrief heb ik al lang niet meer Ik heb intussen wel een paar sollicitatiegesprekken gehad, maar helaas zonder resultaat.

Ik vermaak me eigenlijk best, heb genoeg aan m'n hoofd. Ik verheug me wel op beter weer, ik ben een koukleum en heb niks met dit weer
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben present! Sinds 2 maanden wéér werkloos na ongeveer 1,5 jaar. Momenteel ben ik bijna 30 weken zwanger. Dus ik moet wel solliciteren natuurlijk, maar absoluut kansloos.



Ik merk dat ik ook wel steeds meer moeite heb om de dag door te komen, zeker nu mijn hele huis schoongemaakt is
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ook 'een soort van' werkloos. Sinds afgelopen juni klaar met de opleiding Dierverzorgende. 1 dag in de week werk ik bij PostNL als postbezorgster, en ga nu 3 dagen in de week naar een revalidatiecentrum voor revalidatie van Fibromyalgie. Dus momenteel kom ik mijn dagen wel door. Solliciteren is hierdoor alleen op het moment wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Present! Sinds kort ben ik ook werkeloos, helaas.



Ik verveel me totaal niet, maar soms voel ik me weleens nutteloos en schuldig dat ik gewoon een inkomen (ww) ontvang zonder ervoor te werken. Ik ga ervan uit dat ik binnen een paar maanden weer aan het werk ben.



Soms slaat de paniek toe. Dan ben ik bang dat ik geen leuke baan meer kan vinden, terwijl ik nog zeker 20 jaar moet werken. Een groot deel van de dag breng ik door achter de computer: vacatures in de gaten houden, vakinformatie bijhouden, nieuws en leuke blogs lezen, netwerken, enz. 's Middags vaak even naar buiten, de stad in, koken en sporten (dat laatste niet eens meer dan toen ik werkte ).



Solliciteren heb ik nog niet genoeg gedaan. Ik houd wel alles in de gaten, maar heb nog geen passende functie gezien. Binnenkort maar eens beginnen met open sollicitaties versturen.



Een cursus zou ik ook heel graag willen doen, nu ik er de tijd voor heb.

Wat voor cursus doe jij, als ik vragen mag, to?
+
Alle reacties Link kopieren
Ga je ook naar relevante netwerkevents (of je dat soort dingen ook wilt noemen)? De meeste vacatures worden niet gepubliceerd maar worden via-via ingevuld. Daarnaast is het een aardige afleiding van het huishouden.
Netwerkevents in mijn sector zijn er niet echt. In mijn sector komen met regelmaat vacatures online te staan. Ik ben inmiddels 1 keer op gesprek geweest en daar waren ze in ieder geval enthousiast. Ben nu sinds midden december thuis en ik begin het wat somber in te zien soms. Kan me ook erg schuldig voelen richting mijn partner die een goede baan heeft, druk is en ik vaak dagen weinig doe.



@Sabine, hoe komt het dat je nog niet bent begonnen met solliciteren?

@bumba, hoe lang heb je nog recht op ww? Ik heb meer dan een jaar recht op ww maar ik voel wel de druk om te solliciteren.



Vandaag heb ik gewoon een pyjama dag en zit maar een beetje te Netflixen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ongeveer 3 jaar werkloos. Ben in die tijd mantelzorger geworden en doe vrijwilligerswerk. In het begin heb ik me suf gesolliciteerd, maar dat had geen enkele zin. Ik heb erg moeten wennen om werkloos te zijn, dacht ook dat het tijdelijk zou zijn. Nu ben ik er inmiddels aan gewend. Zo ik ook gewend ben geraakt aan weinig inkomen, ben er creatiever en vindingrijker door geworden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een middagje Netflix hoor! Kreeg een mail van Netflix dat The Missing seizoen 2 erop staat, had seizoen 1 al gezien, dus dat is voor vandaag weer een goede bezigheid -_-
Alle reacties Link kopieren
Mag ik me melden als bijna werkloze?

Geen contractverlenging gekregen door bezuinigingen (helaas al aan gewend geraakt.., zucht....) Nog 3 weken uitzingen, die loodzwaar voelen omdat de motivatie compleet weg is.....

Ik vind het fijn om mee te schrijven aangezien mijn omgeving wel gewoon aan het werk is. Van een eerdere werkloze periode weet ik al dat ik me dan ook heel alleen en nutteloos ga voelen....



The missing is een goede serie! Veel plezier met seizoen 2 (al vond ik seizoen 1 wel iets beter). Gelukkig heb ik ook netflix
Alle reacties Link kopieren
Wat lijkt me dat zwaar Raldy, al 3 jaar.... :(

Komt het door een lastig cv of speelt je leeftijd mee...?
Ik ben sinds 1 januari werkloos en ik heb me eerlijk waar nog geen moment verveeld. De eerste maand ging wat aan me voorbij vanwege verdriet, maar sinds deze maand ben ik druk en vliegen de dagen echt voorbij. Naast netwerken, solliciteren en het opzetten van wat nieuwe werkgerelateerde projecten, probeer ik mijn huis en tuin aan kant te krijgen (incl. de grote klussen), steek ik de nodige energie in het verbeteren van mijn gezondheid en conditie (gezond koken, 10.000 stappen per dag, etc.), vang ik een oppashond op en volg ik diverse (gratis) online cursussen. Ik heb inmiddels al een dagschema moeten maken om ervoor te zorgen dat ik overal aan toe kom, en nog lukt niet alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels ook al dik een half jaar werkloos en het grootste probleem is dat je alles gaat uitstellen omdat je toch geen druk hebt.. tijd zat. Schoonmaken kan morgen ook, nog even een uurtje in bed blijven liggen geen probleem. Ondertussen draait je hele dag om. Je leeft van 12 tot 24u. De laatste tijd staat er echt niks op qua vacatures en voorheen alleen maar afwijzingen gehad of nét niet lekkere sollicitatiegesprekken. Voel me soms ook dagen futloos. Gaat een hele uitdaging worden als ik straks wél een baan heb ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook werkloos. Ik heb even tijdelijk gewerkt ter vervanging van ziekte maar nu weer thuis. Ik voel me nu veel erger dan daarvoor want het was zo lekker om weer buitenshuis bezig te zijn. Zit nu dan ook in een enorme dip, voel me nutteloos en schuldig.

Vacatures in directe omgeving zijn schaars maar ik wil wel reizen. Toch kan ik op dit moment niet veel passende vacatures vinden. Een paar jaar terug heb ik me omgeschoold voor een baan met meer vacatures maar ik heb gemerkt dat dit werk eigenlijk toch niet goed bij mij past.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie instelling nummerzoveel! Ik ben nu wel benieuwd wat voor online cursussen je dan volgt?

Ik wil voorkomen dat ik weer in een "zwart gat" ga vallen, zoek ook tips qua dagvulling om dat tegen te gaan.

Het uitstellen en van 12 tot 24 gaan leven is heel herkenbaar....
Dat van 12 uur leven in 24 uur ken ik niet. Ik heb een zoontje van bijna 4, die gaat 4 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Dus mijn wekker gaat gewoon en ik sta dus bijtijds op. In de tijd dat hij weg is, zoek ik vacatures, schrijf brieven en soms klus ik wat. Of even stofzuigen ofzo. En Netflixen natuurlijk. Ben laatst begonnen aan Gilmore Girls want dat heb ik nooit gekeken op tv, ben aangekomen bij seizoen 4 gister. Dus dat is ook leuk.

Ik verheug me wel op beter weer, dan wil ik ook gaan wandelen en meer buiten zijn.



Bijna twee jaar geleden was ik ook een tijdje werkloos en toen heb ik veel geklust in huis. Heb toen de hele zolder van opslagruimte naar slaapkamer omgetoverd. En daar ben ik zo trots op!
@Ditte_ ik heb ook nog bijna een jaar recht op WW. Het vervelende is alleen dat ik gewoon echt niet weet wat ik wil. Ik heb op een customer care afdeling gewerkt en daar is opzich best veel werk in te vinden, maar eigenlijk wil ik dat niet meer. En ik heb ook alleen maar verouderde diploma's, dus dat is lastig: voor ongeschoold werk ben ik eigenlijk overgekwalificeerd, maar voor geschoold werk heb ik de papieren niet.
Ik sta iig op tijd op rond 8 uur. Maar vaak is dan ineens de ochtend voorbij en zit ik alsnog in pyjama. Vandaag uiteindelijk nog best productief geweest. Weer een interessante werkgever gevonden via LinkedIn. Dit bedrijf heb ik direct gebeld en mijn cv gestuurd. Ook zijn er net twee leuke vacatures online gekomen waar ik morgen op ga schrijven en even bellen.



Is een beroepskeuzetest niet wat voor jou Bumba? En is er een mogelijkheid om je diploma's op te frissen?

@ Linara hoe ziet je dag er nu uit? Zou je bijvoorbeeld ook vrijwilligerswerk kunnen gaan doen of een cursus?

@ norajade hoe lang ben je nu werkloos? Ik heb de eerste twee werken bijvoorbeeld ook weinig gedaan om even bij te komen van alles.

@ Nummerzoveel waar volg je die cursussen? Ben wel benieuwd!
O.a. via Coursera kun je veel gratis leren. Ik doe nu zelf iets heel specifieks gerelateerd aan mijn freelance werk, dus geef daarover liever geen details Maar als je Googelt is er echt een hoop te vinden. Zelfs op sites van instituten als Harvard vind je gratis hoorcolleges over tal van onderwerpen.



Mijn wekker gaat trouwens elke ochtend om 6.15 uur en uiterlijk half 7 stap ik er uit. Ik vind het juist belangrijk om dat ritme erin te houden.
Alle reacties Link kopieren
Knap hoor! Ik kan mezelf echt niet motiveren om elke dag de wekker te zetten. Als ik om half 7 opsta duren mijn dagen echt vreselijk lang.



Ik probeer wel zo veel mogelijk naar buiten te gaan. Als is het maar even naar de supermarkt ofzo.
ff iets anders: is bij jullie de uitkering al gestort? Normaal hier altijd de 6e, nu nog niks.
Alle reacties Link kopieren
@ditte_ Ik ben nog niet zo heel lang werkeloos en heb tot nu toe nog niet veel passende vacatures gezien. Vandaar dat ik voor mijn gevoel nog niet genoeg gesolliciteerd heb. Daar ga ik verandering in brengen door open sollicitaties te sturen. Mijn ontslag kwam overigens best hard aan en ik heb het er eerlijk gezegd soms nog steeds moeilijk mee.
+
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dat van geen dagritme ook. Waarom zou ik gewoon om 7 uur opstaan? Dan duurt de dag heeeeel lang, zeker als je geen planning hebt. Uurtje schoonmaken en dan zit je plicht er weer op. Thuiszitten is ook niet goedkoop trouwens.. kachel staat toch vaker aan, je eet toch wel de hele dag door en drinkt meer koffie en thee dan wanneer je die kosteloos op het werk zou pakken overdag.



Ik kan sowieso al slecht omgaan met veel vrije tijd.. laat staan elke dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven