Werk & Studie alle pijlers

Opgelicht door rijinstructeur? Tips?

05-05-2017 15:45 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Er is iets waar ik mee zit. Ik volg nu rijlessen en ik heb geen pakket maar ik betaal gewoon per keer iedere les. Reden waarom ik geen pakket nam is, is omdat ik ervan uitging dat ik niet veel lessen nodig had omdat ik al rijlessen heb gehad bij een andere rijschool. Daar had ik lessen in een handgeschakeld auto, en ik wilde graag overstappen naar een automaat en alleen deze rijschool biedt dat in mijn omgeving. Maar ik heb het idee dat ik word opgelicht...



Vandaag bijvoorbeeld. Ik had om11:30 les tot 13:00 uur. Rijinstructeur kwam precies 11 minuten te laat. Ze zei dat het erg druk was op de weg. Ik zei niks. Eenmaal in de auto ging ze kletsen over bevrijdingsdag. Toen onderbrak ik haar door te vragen wat ik vandaag moest oefenen. Ze ging uitleggen maar met heel veel voorbeelden erbij waar ik niets aan had. Daarna pakte ze weer haar agenda erbij en ging op haar gemakkie kijken welke dagen ze de aankomende week beschikbaar was. Uiteindelijk mocht ik de auto opstarten, en wat zie ik??? Het was al 11:56... Dus ik zeg heel sarcastisch 'zo zeg, staan we hier al een half uur?'. Waarop ze zei 'we hebben niks overbodigs gedaan vind ik'.



Dit is maar een voorbeeld. Ik heb al 5 lessen gehad bij haar en nog geen een keer is ze exact op tijd aangekomen. Oke 2-3 minuten later kan ik wel begrijpen, maar 11 minuten? En dat terwijl ik haar eerste leerling was vandaag. Ze stelde ook niet voor om die 11 minuten te compenseren door iets langer door te lessen, want om 13:00 uur moest ze weer bij een andere leerling zijn, waardoor ik om 12:50 richting haar leerling moest rijden (hij bracht mij dan weer terug naar huis) en bij hem waren we wel exact op tijd en bij hem duurde het ook geen eeuw voordat ze wegreden. En het ergste vind ik ook, laatste keer vroeg ik haar hoeveel uur ik volgens haar nodig had om af te kunnen rijden. Ze zei 'ik denk rond de 10'. Vandaag vroeg ik haar weer en nu zegt ze opeens 'ik denk tussen de 20 en 30'. Ik wist niet wat ik hoorde. Ze had me op zn minst kunnen adviseren om een pakket te nemen. Ik voel me op de een of andere manier erg opgelicht. Ik had de eerste paar lessen 60 minuten genomen maar ze raadde me 90 minuten aan omdat we naar een wat drukkere stad zouden gaan om daar examenoefeningen te doen, dus ik vond het goed, maar we zijn sindsdien nooit naar een grotere stad geweest, we blijven steeds hier in de buurt. Dus daarom vroeg ik haar vandaag 'wanneer gaan we examenoefeningen uitvoeren want zolang we hier in de buurt blijven en niet ver hoeven rijden wil ik graag bij 60 minuten blijven'. Ze zei weer standaard 'dat ligt helemaal aan jou kan ieder moment gebeuren'. Voel me zo opgelicht, 90 minuten waarvan ik al zon 30 minuten kwijt ben door haar. 90 minuten is ook 20 euro duurder. En het allerergste is, is heb er helemaal niks van gezegd. Ik schaam me zo! Wat kan ik eigenlijk het beste doen? Zal ik gewoon stoppen bij haar? Heb namelijk het idee dat als het zo doorgaat ik daar volgend jaar nog zit.
Alle reacties Link kopieren
Andere rijschool zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je geen pakket hebt. Alleen maar gedoe om je geld terug te krijgen. Neem een andere rijschool.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw was zou ik een andere rij school zoeken dit is niks.

Ze weet zelf niet eens wat ze tegen je gezegd hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk of ze is aangesloten bij de Bovag, anders daar naar toe bellen!

Zou inderdaad ook een andere rijschool gaan zoeken.
Iets verder weg uit omgeving een andere rijschool zoeken. En je klacht met haar bespreken! Eventueel op papier.
Of een andere rijinstructeur, als ze meerdere in dienst hebben
Je bent duidelijk niet tevreden en dat is geen goede leer omgeving. Dus wat dat aan gaat...inderdaad blij zijn dat je geen pakket hebt, nu kan je gewoon overstappen.

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je enkel voor je automaat rijbewijs gaat?
Ga op zoek naar een andere rijschool!

Die van mij was bij uitzondering ook wel eens te laat, moest tanken of moest een lampje laten vervangen (werd gelijk gedaan, 10 minuten later konden we weer verder). Hij zorgde altijd dat je een volgende keer dan eerder kon beginnen als ik als eerste was 's ochtends / na de lunch of eind van de ochtend / 's avonds wat langer door kon. Kletsen en uitleggen kan ook tijdens het rijden.





Ik kreeg zo'n soort kaart in het klein. Kun je precies zien wanneer je wat gedaan hebt en wat je de volgende les gaat doen.



Slagingspercentages kun je ook opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn rij-instructeur is de les ook wel eens gestart met uitleg. Zo was er een rotonde binnen het examengebied waar ik moeite mee had en dan startte hij de les stilstaand, uitleg tekenen, wanneer remmen, hoe hard aan komen rijden, wanneer kijken enz. En dan gingen we 6x die rotonde van alle kanten rijden

Hels vond ik dat, maar tijdens examen die rotonde 2x moeten nemen en zoveel geoefend dat het vlekkeloos ging.



En och, wat heb ik die man vervloekt met zijn eindeloze dezelfde weggetjes en stomme stukken, maar het hielp wel.



Dat stuk vind ik dus niet zo heel gek. 11 minuten te laat wel, maar ik vind jouw manier van dat aankaarten ook wat bijzonder. Zeg gewoon: jee, ik vind het wel vervelend dat er zo 10 minuten van mijn les weg is, hoe gaan we dat oplossen. In plaats van in de ruimte: jeetje, beginnen we nu pas, te toeteren.
Alle reacties Link kopieren
wat was er mis met de vorige rijschool?

Gewoon rijbewijs halen met een schakelauto dat is flexibeler en goedkoper rijden een automaat kost ook meer.
Alle reacties Link kopieren
Een gesprek met haar aangaan,niet in je rijtijd maar per telefoon of mail. Draait ze er dan nog omheen direct afmelden bij haar en n andere rijschool zoeken.

En je niet gaan verontschuldigen!
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alles loopt wat ongelukkig maar oplichting is wel een heel groot woord.



En wat hierboven ook al gezegd; zeg wat je vervelend vind een vraag wat je wel wilt. Opmerkingen maken is nou niet heel constructief.
Alle reacties Link kopieren
Idd geen loze opmerkingen maken maar echt een gesprek aangaan. Aangeven wat je zou willen veranderen. afspraken maken. als het volgende maand niet beter is, andere rijschool zoeken.



off topic; waarom wil je examen doen in een automaat? als het ff kan, leer rijden in een schakel want anders kun je niet meer terug en dat is echt een belemmering, je kunt dan niet zomaar in alle auto's rijden. sterker nog; als je afrijdt in een automaat mag je geen schakel rijden op de openbare weg...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik ben ook afgereden in een automaat en ik red me al jaren zonder schakel, ik kreeg er ook altijd opmerkingen over maar echt, zoveel belemmeringen werpt het niet op. Maar los daarvan, zoek een ander, het kost al genoeg allemaal.
Zeker andere rijschool zoeken!

En vertellen waarom je dat doet, zodra je er eentje gevonden hebt.



Honderd jaar geleden heb ik ook zo'n instructeur gehad. Toen was er nog een mobiele telefoon.

Dus onderweg bellen bij een telefooncel, tanken, 'even langs kantoor' enzovoorts. Toen ik voor de eerste keer examen deed waren we nog nauwelijks aan de oefeningen toegekomen....



Uiteindelijk bij een andere rijschool beter les gekregen en geslaagd.
Direct een andere rijschool zoeken. Al zou ik er iets verder voor moeten reizen met het OV, ik zou het er voor over hebben. Dit lijkt niet meer goed te gaan komen.

Verder zou ik ook duidelijker hebben aangegeven dat je baalt dat ze te laat is etc. en dat je langer les wilt hebben, minder betalen o.d.

Maar goed. Als het aantal lessen dat je nog nodig hebt van 10 plotseling naar 20-30 gaat, zou ik mijn vertrouwen al kwijt zijn.
Alle reacties Link kopieren
ik ben trouwens ook pas bij de derde rijschool afgereden, de eerste instructrice begon elke keer luidruchtig te zuchten als het niet goed ging, de tweede verplaatste steeds allerlei afspraken. De derde deed gewoon wat hij moest doen, mij leren rijden en een goede sfeer in de auto
quote:daenerys79 schreef op 05 mei 2017 @ 16:28:

Idd geen loze opmerkingen maken maar echt een gesprek aangaan. Aangeven wat je zou willen veranderen. afspraken maken. als het volgende maand niet beter is, andere rijschool zoeken.



off topic; waarom wil je examen doen in een automaat? als het ff kan, leer rijden in een schakel want anders kun je niet meer terug en dat is echt een belemmering, je kunt dan niet zomaar in alle auto's rijden. sterker nog; als je afrijdt in een automaat mag je geen schakel rijden op de openbare weg...Tuurlijk kun je later nog in een schakel leren rijden. Niet iedereen kan schakelen. Voor sommigen mensen is dat een lastige vaardigheid of brengt auto rijden al genoeg andere dingen met zich mee waar concentratie voor nodig is.
Alle reacties Link kopieren
90 minuten is echt beter meestal dan 60.

Maar natuurlijk moet jij dan wel je volledige tijd krijgen.



Ook kan het natuurlijk zijn dat je meer dan die 10 lessen nodig hebt. Maar dan is het wel fijn om te horen waarom.



Als je gevoel niet goed is, wisselen!!

Er is echt nog wel ergens anders een rijschool met automaat verwacht ik
Alle reacties Link kopieren
quote:Luna_ schreef op 05 mei 2017 @ 16:49:

[...]





Tuurlijk kun je later nog in een schakel leren rijden. Niet iedereen kan schakelen. Voor sommigen mensen is dat een lastige vaardigheid of brengt auto rijden al genoeg andere dingen met zich mee waar concentratie voor nodig is.Precies ja, niet alle vrouwen kunnen multitasken , en dat hoeft gelukkig ook niet. Waarschijnlijk zou ik nu met veel rijervaring heel makkelijk kunnen leren schakelen maar ik zie de noodzaak niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 05 mei 2017 @ 16:20:

Alles loopt wat ongelukkig maar oplichting is wel een heel groot woord.



En wat hierboven ook al gezegd; zeg wat je vervelend vind een vraag wat je wel wilt. Opmerkingen maken is nou niet heel constructief.Nou zeg dat!
quote:edda8 schreef op 05 mei 2017 @ 16:09:

wat was er mis met de vorige rijschool?

Gewoon rijbewijs halen met een schakelauto dat is flexibeler en goedkoper rijden een automaat kost ook meer.Dat is makkelijk praten. Wat als ze dat niet kan? Ik heb ook mijn eerste 20(!) lessen in een schakelauto gehad en ik voelde me totaal niet op mijn gemak in de auto. Op een bepaald moment leek ik ook gewoon niet meer bij te leren, ik had ongelovelijk veel moeite met het schakelen en dan nog op de weg(gebruikers) letten en de regels daarnaast. Ik ben toen overgestapt op automaat en dat was de beste keuze ooit! Heerlijk om weer vertrouwen erin te hebben en het gevoel te hebben dat het toch niet uitzichtloos is. Het heeft mij bovendien heel veel geld bespaard, omdat ik veel minder rijlessen nodig had.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt later alsnog prima leren schakelen natuurlijk. Sommige mensen vinden dat blijkbaar fijner en halen na een paar jaar alsnog een schakelrijbewijs. Of niet.



Mijn vriend lest ook in een automaat. Begrijp hem niet dat hij dat schakelen niet onder de knie krijgt. Althans, het alles tegelijk doen. Maar ja ik rij al 14 jaar rond met een schakelrijbewijs, dus heb misschien makkelijk praten.



Mijn eerste instructeur was ook iemand die meer oog had voor het vrouwelijk schoon op de weg, dan voor mijn rijkunsten. Heb toen een andere gezocht die prima les gaf en waarbij ik na 6 lessen slaagde. Gewoon; niet lullen, maar poetsen.
quote:missfitz schreef op 05 mei 2017 @ 16:47:

ik ben trouwens ook pas bij de derde rijschool afgereden, de eerste instructrice begon elke keer luidruchtig te zuchten als het niet goed ging, de tweede verplaatste steeds allerlei afspraken. De derde deed gewoon wat hij moest doen, mij leren rijden en een goede sfeer in de auto



Wat lijkt me dat vervelend voor jou en bevordert zeker niet je rijgedrag; je wordt er eerder onzeker van. Waarom zou zij instructrice zijn geworden? Je weet toch dat je veel geduld moet hebben als je mensen moet leren auto rijden?

In de categorie niet kloppend gedrag van instructeur, heb ik er ook nog één. Mijn vaste instructeur was ziek en kreeg een vervanger. Een verschrikkelijke man die mij tijdens de autorit seksueel ging intimideren. Direct wat van gezegd. In plaats van dat instructeur luisterde, deed hij er nog een schepje bovenop en ging zijn hand richting mijn bovenbeen (gelukkig kon ik aanraking voorkomen), vergezeld van nog een seksueel intimiderende opmerking. Moet je net mij tegenover je hebben. Nogmaals zeer duidelijk gemaakt dat ik dit gedrag niet accepteerde, het ver grensoverschrijdend vond en hem bij de volgende opmerking of handtastelijkheid uit de auto zou zetten (ik was wel verder gaan lopen dan), direct de rijschoolhouder zou informeren en dat het me geen bal kon schelen als het hem zijn baan zou kosten. Daarna hield hij zijn kop wel dicht en kwamen zijn handen niet meer in mijn richting. Ik heb natuurlijk geen nieuwe afspraak bij die maffe instructeur gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven