Werk & Studie alle pijlers

Oneerlijk? (Contractverlengingen)

25-05-2017 18:32 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben de hele dag al van slag van een situatie die zich deze week heeft voorgedaan op mijn werk.

Op uitzendbasis werk ik nu 2.5 maand bij een fijn bedrijf. Ik heb het enorm naar mijn zin. De dagen vliegen voorbij, fijne collega's etc.

Ik heb veel ervaring in dit vak en al na mijn eerste week nam de manager mij apart. Het viel op dat ik amper ingewerkt hoefde te worden, ik kwam goed aan in het team, etc. Vol lof. Ik was hier natuurlijk super blij mee. Hij kon nog geen concrete toezegging doen over wanneer, maar hij wilde mij zeker op contract bij het bedrijf zelf hebben. Daar ging hij zich hard voor maken.
Prima, ik blij.

De weken erna continu lof gehad. Hij noemde mij 2 weken terug nog “zijn toppertje“ tegenover de directeur van het bedrijf (groot bedrijf, meer dan 300 medewerkers, verschillende afdelingen).

Niet gek dus dat toen ik een gesprekje had over mijn contractverlenging afgelopen week, ik met goede moed naar binnen liep.

Hij meldde mij nogmaals dat ze uiterst tevreden zijn en dat mijn contract wordt verlengd met een half jaar, maar nog wel via het uitzendbureau.
Ook goed, daar kan ik mee leven, ik werk er graag.

Echter, de volgende dag kom ik er in de wandelgangen achter dat de collega die een week voor mij is gestart op uitzendbasis, WEL op contract is genomen. Evenals 3 nieuwe collega's die binnenkort gaan beginnen bij ons.

Ik voel mij van binnen nu erg boos/teleurgesteld/verdrietig. Met name om het feit dat mijn manager mij geen feedback of een stukje uitleg heeft gegeven. Hij had mij ontwikkelpunten of werkpunten kunnen geven, waardoor ik zou kunnen begrijpen wat mij te doen stond/ wat ik kan laten zien om hem te overtuigen mij een contract te geven. Wat maakt dat mij nu geen contract wordt geboden en mijn collega wel.