Werk & Studie alle pijlers

Omscholen!

25-05-2017 19:36 13 berichten
Ik ben een alleenstaande vrouw van 40 jaar! Ik werk momenteel al 19 jaar fulltime in een supermarkt! Nu heb ik het de laatste tijd niet meer naar mijn zin in mijn baan en de gedachte dat ik dit werk bij dit bedrijf nog 25 jaar tot aan mijn pensioen moet doen benauwd mij! Heb de laatste tijd ook sterk het vermoeden dat ze van mij af willen! Doe niks goed de laatste tijd, krijg constant kritiek overal op van de bazin! Heb al te horen gekregen dat ik niet goed functioneer! Wat natuurlijk ook niet bevordelijk is voor de werkzin! Nu ben ik eens gaan nadenken en zit er over te denken om mij te laten omscholen in de zorg! Iets wat eigenlijk al jaren een droom is! Ik wil dan de BBL opleiding verzorgende ig niveau drie gaan volgen aan het ROC! Maar goed ik ben een alleenverdiener en vindt het nogal eng om mijn zekerheid qua inkomen op te geven! Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg je bij een BBL opleiding gewoon salaris? Moet natuurlijk wel mijn vaste lasten kunnen door betalen! Of moet ik wachten tot ze mij ontslaan bij mijn huidige baan?
Je gebruikt heel veel uitroeptekens
En ontslaan kunnen ze niet maar zo.
Ik heb geen kaas gegeten van de zorgsector, maar ik zou zeker niet wachten tot je baas je ontslaat. Heb je al eens contact opgenomen met het ROC om te vragen hoe het zit met salaris e.d.? Heb je misschien spaargeld waarmee je een eventueel lager loon op zou kunnen vangen? Leuk dat je iets nieuws wilt proberen!
Heb inderdaad een mail richting ROC gestuurd met vragen omtrent loon e.d. even afwachten dus! De opleiding is inprincipe 1,5 tot 2 jaar wat te overzien is. En wat inleveren op huidige salaris vindt ik niet erg, dan maar iets zuiniger aan doen en heb ook nog wel wat spaargeld. Was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Is je punt kapot?
I'm a goal digger.
Wachten tot ze je ontslaan zou ik sowieso niet doen, dat kun je beter voor zijn.
Als leerling krijg je een vergoeding die geen vetpot is. In de CAO kun je het terug vinden.
Alle reacties Link kopieren
In de zorg krijg je vaak als BBL'er een leerlingsalaris.
Kijk eens op de websites van ziekenhuizen en zorgcentra; zij hebben vaam vacatures op de website staan en daar staat dan bij aan welke eisen je als leerling moet voldoen en wat je salaris is.
Weet iemand dit? Stel ik neem zelf ontslag en vraag dan een bijstanduitkering aan, mag ik dan nog een opleiding gaan doen? Of heeft iemand ervaring met niet lekker in je baan zitten, je wel wil laten omscholen maar alleenverdiener zijn. De rekeningen moeten toch betaald worden.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
28-05-2017 19:33
Weet iemand dit? Stel ik neem zelf ontslag en vraag dan een bijstanduitkering aan, mag ik dan nog een opleiding gaan doen? Of heeft iemand ervaring met niet lekker in je baan zitten, je wel wil laten omscholen maar alleenverdiener zijn. De rekeningen moeten toch betaald worden.
Tuurlijk, ze staan de popelen je een bijstandsuitkering te geven als je zelf ontslag neemt!. Alhoewel in Nederland gebeuren wel gekkere dingen!. :facepalm:

Verder goed idee dat je het heft in eigen handen neemt!. Als je werkgever graag van je af wil bekijk dan eens samen met hem of haar de mogelijkheden!. Misschien dat zij wel een gedeelte van je opleiding willen betalen!. Succes!.
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 28-05-2017 19:39
Reden: Uitroeptekens vergeten
0.87% gewijzigd
Cinderella76 schreef:
28-05-2017 19:33
Weet iemand dit? Stel ik neem zelf ontslag en vraag dan een bijstanduitkering aan, mag ik dan nog een opleiding gaan doen? Of heeft iemand ervaring met niet lekker in je baan zitten, je wel wil laten omscholen maar alleenverdiener zijn. De rekeningen moeten toch betaald worden.
Dan ben je verwijtbaar werkloos en krijg je niet maar zo een uitkering, dan heb je flink wat uit te leggen.
Solliciteren dus vanuit werk naar bv een baan met een opleidingscontract, zoals bv in de zorg.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
28-05-2017 19:33
Weet iemand dit? Stel ik neem zelf ontslag en vraag dan een bijstanduitkering aan, mag ik dan nog een opleiding gaan doen? Of heeft iemand ervaring met niet lekker in je baan zitten, je wel wil laten omscholen maar alleenverdiener zijn. De rekeningen moeten toch betaald worden.
En jij denkt dat je zomaar bijstand krijgt als je zelf ontslag neemt? Als je het al krijgt, dan wordt je flink gekort en zul je er bij lange na niet rond van kunnen komen.
En ja, ik heb ervaring met het niet lekker in een baan zitten en alleenverdiener zijn. Dan moet je dus gewoon doorzetten of andere oplossingen vinden. Ik heb toen mijn ex-werkgever zo gek gekregen dat ze een volledige opleiding voor mij betaalden. Ging avonden en weekenden werken á 32 uur per week, 1 dag per week naar school en daarnaast 32 uur stage lopen. Zo kon ik én een opleiding volgen én mijn huis blijven betalen.

Na een jaar had ik versneld mijn diploma.
Oplossingen zoeken dus, ze zijn er wel.
Alle reacties Link kopieren
Wow, Mini, da's 72 uur per week exclusief reistijd, dus zeven dagen per week meer dan elf uur per dag van huis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven