Werk & Studie alle pijlers

Ontslag nemen

28-05-2017 21:00 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb nu 2 maanden een bijbaantje als medewerker in de spoelkeuken.
Ik heb een Nussbar, dat is een metalen beugel in de borstkas. Om het borstbeen te corrigeren bij een thoraxwandafwijking.

Laatst ben ik gevallen, en heb pijn. Dus kan niet werken, want ik til dan met zware pannen etc.
Nu is het zo dat ik het werk ook niet leuk vindt.

Zou ik ontslag nemen?

Ik ben 17 jaar.

Groet.
Huh? Het een heeft toch niets met het ander te maken?

Als je bent gevallen en niet kunt werken, zou ik dat met jouw werkgever bespreken. Waarschijnlijk zal deze dan met jou meedenken. Als je weg wilt omdat je er geen biet aan vindt, zou ik eerst proberen een ander baantje te vinden en dan kun je inderdaad overwegen om dit baantje achter je te laten.

Sowieso lijkt het me niet zo verstandig te gaan werken als dit niet lukt met je borstbeen. Dus misschien kun je twee vliegen in een klap slaan en een baantje zoeken wat minder lichamelijke inspanning vereist?
Je kan altijd ontslag nemen. Waarom zou dat niet kunnen?

Heb je een tijdelijk contract dat je eerst moet uitdienen? Vast niet he?
Eigenlijk zijn er 3 dingen.

Je vind je baan kut.
Je hebt een baan uitgezocht die eigenlijk al te zwaar is ivm je borstkas.

En nu ben je ook nog eens gevallen en heb je pijn.

De 1e 2 dingen zijn je eigen probleem.

Dat laatste is vervelend. Ik zou een ander baantje zoeken en weggaan bij deze.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 21:08
2.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nav__ schreef:
28-05-2017 21:04
Huh? Het een heeft toch niets met het ander te maken?

Als je bent gevallen en niet kunt werken, zou ik dat met jouw werkgever bespreken. Waarschijnlijk zal deze dan met jou meedenken. Als je weg wilt omdat je er geen biet aan vindt, zou ik eerst proberen een ander baantje te vinden en dan kun je inderdaad overwegen om dit baantje achter je te laten.

Sowieso lijkt het me niet zo verstandig te gaan werken als dit niet lukt met je borstbeen. Dus misschien kun je twee vliegen in een klap slaan en een baantje zoeken wat minder lichamelijke inspanning vereist?
Dat ga ik inderdaad bespreekbaar maken.
Heb je het geld van deze baan echt nodig om rond te komen? Als ik jou was sowieso een nieuwe baan zoeken maar wel deze baan houden totdat je iets nieuws hebt als je het geld niet kunt missen.
Alle reacties Link kopieren
Is fysiek zwaar werk uberhaupt aan te raden met jouw medische achtergrond?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst zorgen dat je de val weer te bovenkomt en dan een andere baan zoeken. Met je lichaam moet je nog lang mee doen en je bent nog zo jong. Ga anders een gesprek met je ouders aan die zullen heus wel begrijpen dat een te zware baan niet verstandig is voor je gezondheid. Misschien kunnen ze je dan tijdelijk financieel steunen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven