Werk & Studie alle pijlers

Te weinig te doen op mijn werk

29-05-2017 14:23 21 berichten
Hoi,

Ik heb een 'probleempje'.
Sinds een aantal maanden werk ik bij een heel leuk bedrijf op kantoor. Ik werk bij de personeelszaken als assistente. Maar ik heb niet zoveel te doen. Ik heb zo mijn eigen dingetjes maar daar ben ik meestal na een uur wel mee klaar. Op maandagmorgen heb ik meestal wel wat meer te doen omdat dan de uren gecontroleerd moeten worden. Ik ga gelukkig nog 1 keer in de week naar school, anders zou ik helemaal al niets te doen hebben.

Mijn collega/bedrijfsleider zegt als ik vraag of hij wat voor me te doen heeft dat hij op het moment niets heeft (of geeft een klein klusje waar ik zo mee klaar ben) en zegt dat ik gerust wat rustiger aan mag doen, terwijl ik alles al heel rustig aan doen. Gelukkig kan ik wat voor school doen soms, maar ik word er niet blij van als ik me verveel.

Ik durf er niet zomaar uit het niets over te beginnen dat ik meer werk wil - en ik denk dat dat er ook niet is. Ik weet niet wat de gevolgen zullen zijn als ik dit zeg. Ik wil deze baan niet kwijt, want ik verdien goed en wil graag sparen om een eigen huisje te kunnen bekostigen met mijn vriend.


Tips zeer welkom! :-D
Alle reacties Link kopieren
je kan toch altijd aangeven dat je er nog best wat taken bij kan hebben ? Misschien kan je wat klusjes voor een andere afdeling doen?
Alle reacties Link kopieren
Is dit tijdelijk denk je of zal het op termijn wel drukker worden? Je werkt als assistente zeg je. Misschien kan je aangeven graag wat meer te willen leren van personeelszaken zodat je steeds meer kan helpen?
Alle reacties Link kopieren
En als je nou eens niet wacht tot iemand je werk geeft maar zelf pro-actief dingen oppakt? Ik bedoel: er moeten toch dingen zijn waarvan jij denkt, 'dat kan beter'.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
@Robinson: Ik denk niet dat het drukker zal worden. Ik doe inderdaad veelal de klusjes waar mijn collega niet aan toe komt. Ze hadden mij aangenomen omdat hij het te druk had.
@Borboletas: Dat doe ik ook. Als er bepaalde formulieren verouderd zijn, dingen geordend kunnen worden etc. doe ik dat uit mezelf. Ik doe buiten wat mijn vaste taken zijn bijna alles uit mezelf. Maar op den duur is dat ook op.
Alle reacties Link kopieren
Welke opleiding volg je, toevallig ook in de HR-richting? Misschien een personeelshandboek moderniseren of juist maken? Hier kan je maanden mee vullen als je wil.
Of als je een andere richting doet, dit ook proberen in te vlechten met je werk. Je hebt kennelijk tijd zat en je kan het mooi op je CV kwijt als je het gedaan hebt. beetje creatief zijn!
Alle reacties Link kopieren
-Maak handleidingen van de gebruikte computersystemen, en protecollen, of procedures
- vraag of je bij overleggen en vergaderingen aanwezig mag zijn en stel daar dan voor om de notulen te maken.
Ik herken het probleem. Ik krijg met regelmaat te horen dat ik zo snel werk en dat ik best wat rustiger aan mag doen en dat probeer ik dan ook wel maar dat gaat mij niet altijd even goed af. Bij mijn vorige baan hetzelfde probleem samen met nog een collega dus remden we elkaar af. Heb regelmatig collega's geholpen en deed ook wel eens de kleine klusjes waar niemand tijd voor had zoals de voorraadkast nakijken en opruimen als alles weer door elkaar lag etc.

Nee ik ben het liefst gewoon lekker bezig maar ook wel fijn dat iemand even afremt want soms loop ik mezelf onbewust voorbij. Probeer daar al een tijdje aan te werken maar het is moeilijk.
Vragen of je mee mag kijken met je collega's en aanbieden om ze te helpen.
Ik heb hetzelfde probleem, maar in mijn geval is het tijdelijk. Ik heb wat vooruit gewerkt vorige week, maar dat wreekt zich nu.
Ik neem wat werk over van een collega die part time werkt, maar ik mag niet teveel "stelen" van haar want dan zit ze zelf ook met haar duimen te draaien.

Andere collega's kan ik niet helpen want die hebben allemaal een creatieve job waar je dus heeeeeel andere skills voor nodig hebt dan de vaardigheden waar ik over beschik. Ik zou echt alleen maar in de weg lopen.

Ik moet dus even geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zou je dingen kunnen verbeteren? Zoals dossier doorlopen en zorgen voor een net en chronologisch systeem. Doet het bedrijf aan ontwikkeling van talent (scholing), is er een gedegen inwerktraject voor nieuwe medewerkers, zijn er vacatures (werving en selectie) gebruiken jullie daarvoor de juiste kanalen en bureau's, is verwachte personeelsverloop in beeld, kunnen jullie stagiairs gebruiken?
Heb je genoeg contacten binnen het bedrijf. Zou je bijv een spreekuur kunnen houden op de afdeling of zo nu en dan een werkoverleg kunnen bijwonen?
Hoe staat het bijv met arbo en veiligheid in het bedrijf. Is de RIE recent uitgevoerd? Hoe zit het medewerkerstevredenheid? Is het ziekteverzuim onder controle of zou jij daar zaken in kunnen verbeteren/adviseren dan wel zou je het casemanagement kunnen doen?
Heb je weleens gevraagd waar medewerkers en managers behoefte aan hebben op het gebied van HR?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jitsie schreef:
29-05-2017 16:06
Ik heb hetzelfde probleem, maar in mijn geval is het tijdelijk. Ik heb wat vooruit gewerkt vorige week, maar dat wreekt zich nu.
Ik neem wat werk over van een collega die part time werkt, maar ik mag niet teveel "stelen" van haar want dan zit ze zelf ook met haar duimen te draaien.

Andere collega's kan ik niet helpen want die hebben allemaal een creatieve job waar je dus heeeeeel andere skills voor nodig hebt dan de vaardigheden waar ik over beschik. Ik zou echt alleen maar in de weg lopen.

Ik moet dus even geduld hebben.

Weet je dat zeker?
Heb je het ze weleens gevraagd?
Theamuts schreef:
29-05-2017 16:20
Weet je dat zeker?
Heb je het ze weleens gevraagd?
Iedere pauze... :frusty: Het is heel interessant werk dat ze doen. Dus ik baal er wel van.
Alle reacties Link kopieren
Niet in elke periode is er evenveel werk. Wel zou ik nog even duidelijk aankaarten dat het weinig te doen hebben inmiddels al aardig structureel begint te worden en dat je best wat meer vaste taken kan gebruiken.

Voor hoe lang heb je een contract? Als je een jaarcontract hebt, dan heb je sowieso nog heel wat maanden voor de boeg. Voor het bedrijf is het dan ook slim om jou extra taken te geven. En hopelijk heb je dan tegen de tijd van contractverlenging in ieder geval weer voldoende te doen waardoor ze je nodig hebben.
Jitsie schreef:
29-05-2017 16:27
Iedere pauze... :frusty: Het is heel interessant werk dat ze doen. Dus ik baal er wel van.

Jammer @(
Ik heb een halfjaren contract. In ieder geval ben ik blij te horen dat ik niet de enige ben.
Ik ga proberen toch nog wat te bedenken wat een beetje een groter 'project' is, waar ik me dan mee kan bezig houden.
Ik doe overigens wel nog wat nakijkwerk tegenwoordig voor de financiële afdeling. Daar heb ik ook wel een paar uurtjes werk aan.
Dankjewel allemaal voor jullie reacties.
Pak zelf werk op. Er zijn al heel veel dingen genoemd. Zoveel, dat het me een eigen topic waard lijkt: welk werk blijft bij jullie liggen?
(Moet je zelf even opstarten, heb ik geen tijd voor. :-D )
Flowergirl99 schreef:
30-05-2017 11:02
Ik heb een halfjaren contract. In ieder geval ben ik blij te horen dat ik niet de enige ben.
Ik ga proberen toch nog wat te bedenken wat een beetje een groter 'project' is, waar ik me dan mee kan bezig houden.
Ik doe overigens wel nog wat nakijkwerk tegenwoordig voor de financiële afdeling. Daar heb ik ook wel een paar uurtjes werk aan.
Dankjewel allemaal voor jullie reacties.
Je bent dus niet gebonden aan een bepaalde afdeling? Ga eens buurten bij de mensen van communicatie, of je kunt ondersteunen bij de website of social media. Er heerst een idee, dat jonge mensen daar al bij hun geboorte verstand van hebben, dus daar kun je gebruik van maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat zeggen je collega's dan als je niks te doen hebt? Dat moet toch opvallen?
Overigens snap ik je wel hoor; de dagen duren erg lang als je niks te doen hebt.
Goed dat je taken op wil gaan pakken. Veel succes :)
minnimouse schreef:
30-05-2017 15:07
Wat zeggen je collega's dan als je niks te doen hebt? Dat moet toch opvallen?
Overigens snap ik je wel hoor; de dagen duren erg lang als je niks te doen hebt.
Goed dat je taken op wil gaan pakken. Veel succes :)
Degene die mij altijd taken enzo geeft moet dat ook opvallen, dat kan niet anders. Maar hij zegt er nooit wat over. Maar gisteren kreeg ik ineens wat te doen van een andere afdeling, dus het kijkt erop of het duidelijk begint te worden :)
Dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven