Werk & Studie alle pijlers

Werkgever wel of niet vertellen

29-05-2017 14:28 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat al tijdje niet zo goed met mij. Mijn werkgever is niet dom en zal iets in de gaten hebben, maar niet hoe het werkelijk is. Ik ben al weken in therapie maar dat gaat niet goed dus ga nu naar andere psycholoog en sinds vandaag gebruik ik antidepressiva.

Moet ik werkgever op de hoogte stellen van antidepressiva?
Misschien moet ik wel als ik met gebruik niet goed kan functioneren.

Wat vinden jullie wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Ligt ook aan het werk wat je doet. Kun je überhaupt je werk nu wel goed doen? Met of zonder AD? Je hoeft sowieso niet alle ins en outs te vertellen aan je werkgever, maar ik zou hem wel op de hoogte stellen dat het niet zo lekker gaat en dat je therapie volgt om er weer bovenop te komen en dat je er alles aan doet om op je werk niet uit te vallen.
Nee, dat hoef je zeker niet.

Tenzij gele sticker en je werk doet wat daar niet mee samen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Concentratie is al weken heel lastig, soms gaat wel en soms gaat het niet.

Als het niet gaat, neem ik vaak uit mezelf maar verlofuren op. Zodat het niet opvalt, want ik schaam me er ook voor.

Ik ben bang dat ze me ziek gaan melden, en dan straks moeilijk doen om me weer 100% beter te melden, is bij collega ook eens gebeurd.
Dat is toch iets heel anders?
Die pillen hebben iig niet binnen 2 weken alles opgelost. Overleg met je behandelaar.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
29-05-2017 14:39
Nee, dat hoef je zeker niet.

Tenzij gele sticker en je werk doet wat daar niet mee samen gaat.
Ja, is gele sticker, maar ik hoef geen machines te bedienen of zo.
Alle reacties Link kopieren
zolang het je functioneren niet beïnvloed hoef je niks te zeggen. Echter: heb je een fijne werkgever dan kan het juist wel fijn zijn om het wèl te vertellen, Zo kan er evt ook rekening meegehouden worden.
Alle reacties Link kopieren
--ik-- schreef:
29-05-2017 14:42
Concentratie is al weken heel lastig, soms gaat wel en soms gaat het niet.

Als het niet gaat, neem ik vaak uit mezelf maar verlofuren op. Zodat het niet opvalt, want ik schaam me er ook voor.

Ik ben bang dat ze me ziek gaan melden, en dan straks moeilijk doen om me weer 100% beter te melden, is bij collega ook eens gebeurd.
Je kan toch alleen jezelf ziek of beter melden? Het zou wat zijn zeg als je werkgever voor je bepaalt of je wel of niet ziek bent.

Als je geen goede verstandhouding hebt met je werkgever zou ik het oplossen zoals je nu doet: verlof opnemen wanneer het nodig is.
Ga met de bedrijfsarts praten die heeft beroepsgeheim en mag niet vertellen wat je mankeert. Een bedrijfsarts is er om te zorgen dat je aan het werk blijft zolang dat kan(!) maar ook om ervoor te zorgen dat je niet jezelf voorbij loopt. (en daardoor maanden thuis komt te zitten..).
Een kennis van me heeft er pas voor gekozen om een gesprek te hebben met de bedrijfsarts en leidinggevende wat een mooie oplossing opleverde.
Begrip voor kennis omdat nu duidelijk was waarom kennis niet optimaal presteerde, wat kortere werkdagen én de druk is van de ketel, geen stress meer in de trend van: wat zullen ze van me denken en op een slechte dag gewoon thuis kunnen blijven.
Sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou dit voor jezelf houden. Als het je werk belemmert, dan kan je altijd vragen of je een keer langs de bedrijfarts kan om dit soort dingen te bespreken. Maar hoe leuk en tof je collega's ook zijn, het blijven collega's, en als je dat soort zaken openlijk gaat delen dan zou het wel eens tegen je gebruikt kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
29-05-2017 15:31
Nee, ik zou dit voor jezelf houden. Als het je werk belemmert, dan kan je altijd vragen of je een keer langs de bedrijfarts kan om dit soort dingen te bespreken. Maar hoe leuk en tof je collega's ook zijn, het blijven collega's, en als je dat soort zaken openlijk gaat delen dan zou het wel eens tegen je gebruikt kunnen worden.
Ja daar ben ik ook bang voor!

Ik hoop deze week nog door te kunnen komen, daarna hebben we vakantie. Hopelijk voel ik me daarna beter met medicijnen. Na 1 a 2 weken moeten medicijn beginnen en na 4 weken optimaal werken.

Het is ook balen dat ik nu weer op de wachtlijst moet. Ik weet nog niet precies hoelang, maar zeer waarschijnlijk 2 weken wachten op intake en daarna nog minimaal 5 weken wachten op behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Niet vertellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven