Werk & Studie alle pijlers

BOA opleiding

03-07-2017 11:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help, ik zoek mensen die mij wegwijs kunnen maken in de procedure waarmee je Leerplichtambtenaar kunt worden (BOA domein III).
Ik werk al jaren in het voortgezet onderwijs, heb een onderwijs bevoegdheid voor het voortgezet onderwijs en dit lijkt mij een leuke stap.

Wat ik wel begrijp: :cheer:
- Ik moet een opleiding volgen in Basisbekwaamheid BOA
- Ik moet elke 5 jaar permanent her- en bijscholen (steeds 4 modules).

Wat ik niet begrijp: :cry:
- Hoe verloopt de examinering?
De studie kun je volgen bij o.a. LOI en bij Laudius. Daar kun je ook een examen van doen.
Echter, elders online lees ik dat het verplicht is examen te doen bij EXTH. (Exameninstelling Toezicht en Handhaving).
Kun je dan zelf kiezen waar je examen doet? Of moet je beide examens doen? Of verzorgt de EXTH sowieso de examinering bij LOI en Laudius?

Super bedankt! :lips:
Alle reacties Link kopieren
Aha, een deel van mijn vraag heb ik zelf opgelost.

De LOI examineert onder EXTH bij deze opleiding.

Zijn er BOA's domein III op het Forum die wellicht meer info kunnen geven over de baan en opleiding?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de opleiding op een MBO school gevolgd en niet via LOI. Ik heb een diploma maar ben niet gaan werken in deze sector.

De examens zullen verlopen in theorie examens op de computer en rollenspellen als praktijkexamen.

Wat wil je nog meer weten?
Ik moest net googelen om te zien in welk domein ik zit (VI). Grappig, ik ben al jaren BOA en heb me nooit afgevraagd wat dat domein inhoudt. De opleiding en de bijscholing worden ook via mijn werkgever geregeld, examen wel altijd bij een onderwijsinstituut. De vorm van de bijscholing is ook steeds anders, al dan niet met contactdagen, computerexamens met filmpjes, wel of geen wetboek erbij mogen houden.
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
04-07-2017 23:44
Ik heb de opleiding op een MBO school gevolgd en niet via LOI. Ik heb een diploma maar ben niet gaan werken in deze sector.

De examens zullen verlopen in theorie examens op de computer en rollenspellen als praktijkexamen.

Wat wil je nog meer weten?
Heb je dan wel de opleiding gevolgd in domein III?
Tegenwoordig worden alleen de examens die afgenomen zijn onder toezicht van Dienst Veiligheid & Justitie als geldig gezien geloof ik.
Dus je moet examineren bij EXTH.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet meer welk domein 3 is. Maar ik was het domein van de openbare orde en generieke opsporing.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, inmiddels is je topic al wat maanden oud. Ik heb een vergelijkbare situatie en ben benieuwd of je al begonnen bent en zoja wat je ervaringen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Banaaninmijnoor schreef:
23-11-2017 15:16
Hallo, inmiddels is je topic al wat maanden oud. Ik heb een vergelijkbare situatie en ben benieuwd of je al begonnen bent en zoja wat je ervaringen zijn.
Je zou haar ook een pb kunnen sturen.
"There's no genius free from a tincture of madness." - Seneca
Alle reacties Link kopieren
Zal eens kijken of dat lukt.
Misschien zijn er ook nog anderen die hun ervaring met de opleiding/cursus boa willen delen. En evt. Het werk als leerplichtambtenaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven