Werk & Studie alle pijlers

BOA opleiding

03-07-2017 11:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help, ik zoek mensen die mij wegwijs kunnen maken in de procedure waarmee je Leerplichtambtenaar kunt worden (BOA domein III).
Ik werk al jaren in het voortgezet onderwijs, heb een onderwijs bevoegdheid voor het voortgezet onderwijs en dit lijkt mij een leuke stap.

Wat ik wel begrijp: :cheer:
- Ik moet een opleiding volgen in Basisbekwaamheid BOA
- Ik moet elke 5 jaar permanent her- en bijscholen (steeds 4 modules).

Wat ik niet begrijp: :cry:
- Hoe verloopt de examinering?
De studie kun je volgen bij o.a. LOI en bij Laudius. Daar kun je ook een examen van doen.
Echter, elders online lees ik dat het verplicht is examen te doen bij EXTH. (Exameninstelling Toezicht en Handhaving).
Kun je dan zelf kiezen waar je examen doet? Of moet je beide examens doen? Of verzorgt de EXTH sowieso de examinering bij LOI en Laudius?

Super bedankt! :lips:
Alle reacties Link kopieren
Aha, een deel van mijn vraag heb ik zelf opgelost.

De LOI examineert onder EXTH bij deze opleiding.

Zijn er BOA's domein III op het Forum die wellicht meer info kunnen geven over de baan en opleiding?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de opleiding op een MBO school gevolgd en niet via LOI. Ik heb een diploma maar ben niet gaan werken in deze sector.

De examens zullen verlopen in theorie examens op de computer en rollenspellen als praktijkexamen.

Wat wil je nog meer weten?
Ik moest net googelen om te zien in welk domein ik zit (VI). Grappig, ik ben al jaren BOA en heb me nooit afgevraagd wat dat domein inhoudt. De opleiding en de bijscholing worden ook via mijn werkgever geregeld, examen wel altijd bij een onderwijsinstituut. De vorm van de bijscholing is ook steeds anders, al dan niet met contactdagen, computerexamens met filmpjes, wel of geen wetboek erbij mogen houden.
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
04-07-2017 23:44