Werk & Studie alle pijlers

Ik vertrouw mijn mentor niet. Wat moet ik nu?

18-07-2017 00:35 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vertrouw al sinds een paar maanden mijn mentor (waar ik nog een paar jaar mee te maken heb) niet meer en weet niet hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Om even duidelijk te maken wat er allemaal speelt wil ik de situatie eerst even uitleggen.

Ik ben student (man, 23) en heb heel goed contact met één van mijn docenten (vrouw, 44). Voor het gemak noem ik die docent hier Emma (uiteraard niet haar echte naam). Dit goede contact begon al aan het begin van afgelopen schooljaar doordat we in de eerste week al aan de praat kwamen over van alles en nog wat. Na enkele weken begon het op te vallen dat wij anders met elkaar omgingen dan hoe studenten en docenten normaal met elkaar omgaan. Na haar lessen bleef ik nog wel eens een paar minuten hangen, iemand uit mijn klas zat eens mee te kijken toen ik met haar aan het appen was en in de les werden wederzijds wel eens (soms ook onbewust) uitspraken gedaan die behoorlijk op het randje van slijmerig zaten. Om te voorkomen dat studenten en docenten gingen denken dat er meer aan de hand was dan een student-docent-verhouding heb ik tegen de klas verteld wat er speelde en heeft Emma mijn mentor op de hoogte gebracht dat men geen gekke dingen moet denken (Emma is namelijk ook getrouwd).