Werk & Studie alle pijlers

Wie denkt er mee? Een heel ander beroep gezocht

18-07-2017 21:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na meer dan 20 jaar in het onderwijs gewerkt te hebben denk ik dat het tijd wordt voor iets nieuws. Ik haal er nog steeds energie uit, heb lol met de kinderen, maar ik merk aan mezelf dat ik toe ben aan iets anders.
Omdat jullie vast ook andere invalshoeken hebben vraag ik jullie om mee te sparren.
Het is waarschijnlijk handig om te weten waar ik van hou en hoe ik een beetje in elkaar zit..

Ik houd van het omgaan met mensen, en kan ook met heel veel verschillende mensen overweg.
Mijn creativiteit kan ik kwijt in schrijven: ik schrijf blogs, maar ook korte sketches of toneelstukken. De musical op school vind ik geweldig om te begeleiden, zelf speel ik ook toneel.
Voor mijn werk op school heb ik regelmatig bijeenkomsten die ik leid en presenteer en dat vind ik ook leuk om te doen.
Brainstormen in een groep is ook iets waar ik van houd. En ik ben ook erg talig ingesteld: houd van woordgrappen, cabaret enz..
Ik ben impulsief, een creatieve denker en ben flexibel.
Regelmatig hoor ik dat ik enthousiast ben en dit ook kan overbrengen op anderen.
Een paar jaar geleden heb ik een Master gedaan, en dat was erg interessant en leerzaam, maar ik ben nu ook wel even klaar met grote studies.
Het ijkt me heerlijk om een baan te hebben waarbij je 's avonds thuiskomt en je niet nog tot in de late uurtjes bezig bent met je werk. Al ben ik wel snel geneigd om terug te komen als er iets extra's moet gebeuren hoor en dat vind ik ook geen probleem.

Zelf heb ik al eens gekeken naar trainingsacteur, zoiets lijkt me ook wel wat.
Het hoeft niet op stel en sprong, ik heb alle tijd en zoals gezegd vind ik het ook nog steeds leuk in het onderwijs. Toch denk ik dat het goed is voor mezelf om eens iets totaal anders te gaan doen.

Hebben jullie ideeën welke beroepen er misschien bij mij zouden passen?
Biodanza lerares
Smulsteen verkoopster
Alle reacties Link kopieren
Bij smulsteenverkoopster val ik gelijk door de mand, dan weten ze gelijk dat ik van het Viva forum ben :proud:
outofthebox schreef:
18-07-2017 21:43
Bij smulsteenverkoopster val ik gelijk door de mand, dan weten ze gelijk dat ik van het Viva forum ben :proud:
Da's ook weer zo :P . Vraag het een beroepskeuze coach. Die kan door middel van gesprekken en tests zien wat je sterke kanten zijn en je daar beter in adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je zeker gelijk in hoor, goede tip!
Maar dat maakt de stap ook gelijk 'echt' natuurlijk.
En juist omdat hier zoveel verschillende mensen met allerlei ervaringen en beroepen zitten hoop ik iets te lezen waar ik dan nieuwsgierig van wordt en zelf al eens iets over kan opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
"Ik haal er nog steeds energie uit, heb lol met de kinderen"
Alleen al op die zin ben ik jaloers, ik zit nu een half jaar in mijn huidige baan en twijfel alweer ernstig of ik niet toch heel wat anders moet gaan doen...

Zou het niet voldoende zijn om er iets anders bij te gaan doen? Of bijvoorbeeld minderen in uren bij deze baan en serieuzer gaan schrijven, of inderdaad trainingsacteur.
Misschien meer iets richting het ontwikkelen van lesmateriaal oid? Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.intermediair.nl/vacature/18 ... rce=Trovit
Alle reacties Link kopieren
Misschien onderwijsassistent? Je geeft aan dat je lol hebt met de kinderen, dus dat duidt er niet op dat je perse weg wil uit de branche. Je houdt van schrijven. Dit kun je toepassen bij het bijhouden van schoolgidsen, schoolkrantje, website, etc.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria, dat klinkt niet best... ik vind het superbelangrijk dat je energie uit je werk haalt. En zo niet, dan zou ik me idd gaan afvragen of je op de juiste plek zit.

Lesmateriaal ontwikkelen weet ik zo niet.. ik heb wel veel ideeën, maar ik denk dat ik dat toch te saai ga vinden. Je moet dan denk ik heel gestructureerd te werk gaan en dat wil ik eigenlijk liever niet.

Onderwijsassistent is het niet voor mij. Dan ga ik me vast overal gelijk mee bemoeien 😀 Maar bedankt voor het meedenken!
Iets in communicatie / (web)teksten schrijven?
Toevallig is mijn man ook aan het overdenken om eens te switchen, en kwam ik van de week via via bij een beroep waar ik zelf nooit aan zou denken; rijinstrecteur. Misschien iets voor jou?
Alle reacties Link kopieren
6gt schreef:
18-07-2017 22:01
Misschien onderwijsassistent? Je geeft aan dat je lol hebt met de kinderen, dus dat duidt er niet op dat je perse weg wil uit de branche. Je houdt van schrijven. Dit kun je toepassen bij het bijhouden van schoolgidsen, schoolkrantje, website, etc.
Dat lijkt me niet echt een realistisch advies.... je zegt toch ook niet tegen een dokter die iets anders wil, dat hij/zij dan maar doktersassistent moet worden? Je levert dan een bak salaris in, maar vooral denk ik dat het niet realistisch is dat je ineens in de rol van assistent onder de supervisie van een ander, die dezelfde opleiding en ervaring hebt als jij, kunt gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Je zou beroepskeuze coach kunnen worden?
Kun je geen andere functie krijgen binnen de stichting waarin je nu werkt? IB-er of AB-er? Of bouwcoördinator of iets dergelijks? Je hebt een master (sen??) gedaan, dus die voorsprong heb je alvast.
outofthebox schreef:
18-07-2017 21:50
Daar heb je zeker gelijk in hoor, goede tip!
Maar dat maakt de stap ook gelijk 'echt' natuurlijk.
Waarom is de stap dan echt? Een traject bij een loopbaancoach is voor jou om uit te zoeken waar je talenten/passie/wat je ook zoekt ligt. Daar kan je interessante ontdekkingen mee doen. Het is tijdens/daarna aan jou wat je ermee doet en wanneer. Al doe je er niks mee, maar kom je op het idee om een nieuwe hobby op te pakken, ook prima, toch? Je moet niks.
Alle reacties Link kopieren
Trainer? Bij een trainingsbureau voor het bedrijfsleven?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een cursus NLP iets voor jou, TO?
Eerste deel is meer gericht op jezelf: je talenten, huidige situatie, gewenste situatie in kaart brengen, en daarnaast wat evt in de weg staat, jezelf nóg beter leren kennen en een helder beeld wie je bent, wat je wilt (richting je op wilt met jezelf), welke mogelijkheden dat oplevert, waar je je op kunt focussen.

Je kunt er ook in door gaan met meer cursussen, zodat je zelf tzt trainer wordt bijvoorbeeld en anderen enthousiasmeert om de diepte in te gaan met zichzelf.

Cursussen zijn in weekenden, kost wel wat maar is deels aftrekbaar.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Opleider?
Coördinator bij een culturele instelling?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Leuke uitdaging! Het beroep van trainingsacteur is volgens mij behoorlijk stevig geworteld in de psychologie, dus ik weet niet of dat nu meteen een logische/goede stap is. Misschien eens kijken of je dramadocent kunt worden? Je hebt veel ervaring in het onderwijs, vindt het ook nog steeds leuk, en het lijkt erop dat je vooral houdt van toneel en expressie.

Ik denk trouwens dat alle leuke, interessante banen voor iemand met jouw energie, helaas banen zijn die je min of meer mee naar huis neemt. Ik heb dat in mijn werk in elk geval wel. Erg vind ik het niet, want ik hou van mijn werk. :)
Als onderwijzer heb je als het goed is meerdere skills. Nu lijkt het of je voor 1 richting wilt gaan. Het lijkt me juist dat je moet blijven bij je veelzijdigheid. Ook denk ik dat je dicht bij (lees : met) een doelgroep wilt werken... En je creativiteit klinkt ook door in je verhaal. Iets in de richting van dramadocent klinkt idd aannemelijk (veelzijdig) . Denk daarbij ook aan met welke doelgroep je wilt werken en in welke setting(s). Speciaal onderwijs? Jeugdzorg? Wat zou je speciaal of specialer maken dan de velen die dat werk ook doen? Wil je als zelfstandige werken?...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie interessante suggesties! Rij-instructeur gaat niet goed komen gok ik. Daarvoor ben ik denk ik niet geschikt.
En misschien moet ik inderdaad een afspraak maken met een loopbaancoach.
Rambamboelie: ik denk zelf ook dat een baan van 8 tot 5 niet bij me gaat passen hoor, ik ben alleen nieuwsgierig naar hoe dat dan zou zijn. Dat je niet hoeft voor te bereiden voor de volgende dag en minder administratie dan dat ik nu heb zou wel fijn zijn.
Drama docent is zeker een optie.. en dat van die doelgroep, daar ga ik over nadenken Magister.
Alle reacties Link kopieren
Drama docent?
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht dat had iemand al gezegd :)
Alle reacties Link kopieren
Oeps, was al gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Hele andere richting: clini-clown?
every journey starts with a single step

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven