Werk & Studie alle pijlers

Blabla haha

21-07-2017 09:18 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn werk vooral telefonisch en heb regelmatig gesprekken die ik graag zou willen delen erna omdat ze grappig zijn.
Net had ik iemand aan de lijn die toch wel zo wilde benadrukken dat iets spoed had dat hij er minstens 5 minuten over doorging....
Dit is nog beknopt wat ik me herinner van wat hij allemaal uitkraamde;

'ja hallo goededag, ik bel maar eens over een kwestie die al enige tijd loopt en waarbij het zeer belangrijk is dat er snel gehandeld word want ik weet dat dit soort complexe zaken met ingewikkelde materie regelmatig op de lange baan worden geschoven maar vandaar ook dat ik extra aangeef dat het spoed betreft omdat client heeft gezegd dat zij gebaat is bij een snelle afhandeling en dat gemeld hebbende wilde ik concreet de volgende vraag stellen wat nu de status is in dit dossier dat loopt bij jullie kantoor in Plaatsnaam'

joh, anders geef je gewoon even het dossiernummer zodat ik je kan doorverbinden :hihi:

Hebben jullie dit soort gein ook wel eens?
Lorem Ipsum
Volgende keer in steno meeschrijven, dit is zo onsamenhangend...
Alle reacties Link kopieren
Omdat het ook onsamenhangend was eigenlijk, dat ben ik wel gewend natuurlijk...

ik herinner me net nog eentje van gisteren;

Een mevrouw wilde doorverbonden worden met 'afdeling Dinges', ze bleef serieus vragend stil aan de andere kant van de lijn toen ik niet meteen kon verzinnen wat ze bedoelde. (Ik werk voor een multinational met zo'n 30 afdelingen)
Lorem Ipsum
'ja hallo goededag, ik bel maar eens over een kwestie die al enige tijd loopt en waarbij het zeer belangrijk is dat er snel gehandeld word want ik weet dat dit soort complexe zaken met ingewikkelde materie regelmatig op de lange baan worden geschoven maar vandaar ook dat ik extra aangeef dat het spoed betreft omdat client heeft gezegd dat zij gebaat is bij een snelle afhandeling en dat gemeld hebbende wilde ik concreet de volgende vraag stellen wat nu de status is in dit dossier dat loopt bij jullie kantoor in
:rofl:
Waarschijnlijk heeft die man er eerst een topic over geopend voordat hij belde. :D
Ik heb elke week/maand een vrouw die belt over hetzelfde, ik werk in de makelaardij en ze belt elke maand over een stukje grond waar de brug is afgesloten, haar schapen kunnen er niet meer overheen. Ze heeft een rechtzaak lopen die nog 2 maanden duurt tot de uitspraak (dit overigens al ruim 8 maanden). Je wil niet weten hoe lang zijn hierover kan door zeveren.

Ik had vorige week een record, 6,5 minuten gebeld :lol: Meestal zit ik of een collega zeker 10 minuten met haar aan de lijn, zeggen dat je een gesprek afkapt heeft geen zin want ze belt gewoon terug...

Ergens wel sneu maar ik ben stiekem ook wel benieuwd wie ze hier nog meer over belt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lastige achternaam dus meestal spel ik die zo:
De M van Mees
De A van Anton
Enz

Na 5 letters ofzo zei de jongen aan de andere kant van de telefoon: "kan je iets langzamer gaan want ik kan het niet zo snel opschrijven"

Was hij dus alles aan het uitschrijven MeesAntonZacharia enz
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden heb ik bij een nederlands/Belgisch bedrijf gewerkt waar klanten beloond werden door nieuwe klanten te werven. Dus als klant a iets bij ons gekocht had dan kon deze klant een gratis of afgeprijsd artikel verdienen door een direct familie lid of vriend naar ons door te sturen en deze ook bij ons kocht binnen afzienbare tijd.

Mensen werden daar ook wel erg creatief mee. Ik had op den duur bijna dagelijks mensen aan de telefoon : ' ja goedendag, U spreekt met meneer Janssen. Ik heb 3 jaar geleden bij jullie product x gekocht en nu is gisteren de ex vriendin van mijn achterneef naar jullie geweest, op mijn aanraden uiteraard. En nu vroeg ik mij af of ik nog gratis product y kon krijgen (verwijst ondertussen naar onze voorwaarden). En ik weet dat het product eigenlijk toen had moeten worden aangeschaft maar de kat van mijn achterneef werd ziek dus er was eerder geen budget etc. '

Maar allemaal 'relaties' die dan nergens over gaan. Dat ze het de slager van luttebroek hadden aangeraden of dat ze de vriendin van de overbuurvrouw hadden aangeraden eens bij ons bedrijf te komen kijken.

En mensen begrepen echt niet dat het om relatief directe contacten moest gaan en dat dit enigzins bewijsbaar moest zijn en zulke buddy voordelen alleen golden als aankopen geen 5 jaar tussen elkaar scheelde.

Nog iets opvallends in al die telefoontjes, ik heb nooit een vlaamse klant gehad die op deze manier probeerde te profiteren. Echt alleen maar de Hollanders. :proud:
Alle reacties Link kopieren
voor wie er geen genoeg van kan krijgen nog een linkje ;

http://www.boredpanda.com/operators-sha ... f=featured
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte destijds voor de klantenservice van DigiD. We hadden een man die regelmatig belde die vroeg wat DigiD was. Hij praatte wat langzaam weet ik nog en begon na de uitleg altijd complimentjes te maken. Mooie stem etc en dat je leuk klonk. Hij noemde zichzelf Erik. Belde tot vervelends toe!

Weet niet of het zijn echte naam was maar onlangs was er een nieuwsbericht over dat automobilisten, vrouwelijke vooral een briefje onder de ruit vonden met naam en tel nr. Ze dachten dus dat iemand schade had veroorzaakt en belden dat nr. Heette ook Erik en begon ook complimenten te maken. Politie was driftig op zoek naar hem maar weet niet of het gelukt is. Ik zal kijken of ik het nieuwsbericht nog kan vinden.
Deze:

https://www.google.nl/amp/s/www.omroepg ... an-vrouwen
anoniem_349564 wijzigde dit bericht op 21-07-2017 12:46
Reden: Link toegevoegd
10.00% gewijzigd
maze schreef:
21-07-2017 10:15
Ik heb een lastige achternaam dus meestal spel ik die zo:
De M van Mees
De A van Anton
Enz

Na 5 letters ofzo zei de jongen aan de andere kant van de telefoon: "kan je iets langzamer gaan want ik kan het niet zo snel opschrijven"

Was hij dus alles aan het uitschrijven MeesAntonZacharia enz
Dan ben je niet echt snugger :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven