Werk & Studie alle pijlers

Help! Word ik voor de gek gehouden of moet ik geduld hebben?

31-08-2017 13:19 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanaf september start ik met een nieuwe baan in het onderwijs! Erg veel zin in. Kan niet wachten!
Voor de zomervakantie heb ik een voorstel op de mail gehad. Na de vakantie was een afspraak gepland voor het tekenen van het contract en bespreken van de werkzaamheden. Maar...die afspraak is nu tot twee keer toe vlak van tevoren afgezegd. De eerste keer kreeg ik mijn contactpersoon aan de telefoon die aangaf dat andere zaken prioriteiten hadden ivm opstart van de school. Maar nu is de tweede afspraak ook afgezegd door een secretaresse met de mededeling dat ik nog gebeld word. Mijn contactpersoon krijg ik niet te pakken...ik heb eerder al gemaild en gebeld maar de persoon is onbereikbaar. Aangezien het morgen september is en alle leerkrachten dan weer starten, begin ik het aardig benauwd te krijgen. Gaat het allemaal nog wel door? Hebben ze zich toch bedacht? Of is het gewoon de drukte van alles waardoor het er tussendoor schiet? Ik voel mij zo langzamerhand een drammert...tegelijkertijd vraagt mijn huidige werkgever of ik vanaf september nu ook minder uren ga werken of niet. Zij willen het ook afronden voor de nieuwe maand.

Wat denken jullie? En wat zouden jullie in mijn geval doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar verhaal. Ik zou hier zelf niet mee in gaan.
Internagelaktisch
Bellen en vragen waarom je nog niets gehoord hebt.
Lijkt me volledig gerechtvaardigd.

Ook raar trouwens, want leerkrachten starten vaak eerder dan de dag dat de school opengaat, dus de eerste temvergadering etc is allang geweest en het lijkt me dat jij daar toch ook bij moet zijn?
Of is het een ondersteunende functie?
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare gang van zaken. Onbereikbaar terwijl jij morgen moet starten en de contracten nog getekend moeten worden? Ik zou nogmaals bellen en aandringen op een gesprek.
Heb je vandaag al gebeld? Zo nee opnieuw bellen..

Wel een vervelend verhaal hoor, geen fijne start zo om te beginnen met je nieuwe werkplek..
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet naar de school zelf gaan? Dan kunnen ze je toch al wat minder goed afwimpelen dan aan de telefoon en je toont je dan wel erg gemotiveerd.

Hoe graag wil je die baan? Is het een optie voor jou om bij je huidige werkgever toch niet minder uren te werken?
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad geen lesgevende functie en volgens mij is de personeelsbijeenkomst morgen. De lessen zijn verder nog niet begonnen maar al meerdere medewerkers zijn weer aan het werk. Tja, en wat als ik bel en ik krijg de persoon in kwestie weer niet te pakken? Ik twijfel of ik dan moet vragen naar HR..ik wil mijn contactpersoon ook niet passeren. De secretaresse gaf aan dat de afspraak dan misschien verplaatst wordt naar volgende week, maar daar ging zij verder ook niet over en mijn contactpersoon was niet te bereiken. Ook niet op het mobiel nummer.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je geen nieuwe baan hebt...
Alle reacties Link kopieren
Opstart van het jaar is altijd druk, maar dit klinkt erg raar inderdaad. Vooral omdat je geen lesgevende functie hebt en de week voor de start vaak nog rustig is. Ik zou voor de maand september nog niet minder uur werken bij je huidige werkgever en de eerste week van september afwachten wat de school van jou gaat verwachten qua taken etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat je niet eerder contact hebt opgenomen met HR als je contactpersoon niet bereikbaar is en je morgen zou moeten beginnen, je nog geen contract hebt en je niets weet over wanneer je waar zou moeten zijn.

Ik vrees met grote vrezen dat je die functie niet hebt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
31-08-2017 13:35
Ik denk dat je geen nieuwe baan hebt...
Daar ben ik dus ook bang voor...maar als dat zo is vind ik het zo raar dat ik daar niet gewoon over wordt gebeld. Kleine moeite lijkt me..
Alle reacties Link kopieren
Blij om te lezen dat de anderen hier ook aanraden om niet te wachten. Je wil duidelijk en dat is heel begrijpelijk. Als je deze duidelijkheid niet van je contactpersoon krijgt, is het prima te rechtvaardigen dat je hem passeert en iemand anders benaderd.

En luisteren naar je gevoel. Als je het niet vertrouwt, zou ik ook nadenken of je deze functie wel wil.
Alle reacties Link kopieren
Loes879 schreef:
31-08-2017 13:39
Daar ben ik dus ook bang voor...maar als dat zo is vind ik het zo raar dat ik daar niet gewoon over wordt gebeld. Kleine moeite lijkt me..
Dus bel gewoon HR... leg het verhaal uit, dan weet je het maar zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gebeld, maar de school is vandaag gesloten...morgen zijn ze weer bereikbaar. Heb maar een mail gestuurd dat ik mij zorgen maak of het nog wel doorgaat allemaal naar mijn contactpersoon en hr. Er klopt geen bal van is mijn gevoel en ik ben toch wel pislink dat ze blijkbaar zo met mensen omgaan. Ik heb/had er zo'n zin in maar wat is dit een enorme afknapper...
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als je de baan hebt, wil je wel werken voor een werkgever die zo slecht communiceert?
Alle reacties Link kopieren
Tja goede vraag. Ik kan niet helemaal doorzien of het enkel mijn contactpersoon is die zo druk en chaotisch is of dat het een weerspiegeling is van de organisatie...hoe dan ook is het een enorme teleurstelling..
Wat lullig zeg. Morgen weer proberen. En je bent geen drammer als je, in deze situatie, iemand wil spreken.
Even benieuwd. Heb jij het voorstel per mail aanvaard? Het getekende contract is juridisch een formaliteit. Als jullie per mail al overeenstemming hebben bereikt over de arbeidsvoorwaarden, heb je gewoon een contract. Als dit niet goed afloopt, zou ik dus ook even juridisch advies inwinnen bij een advocaat, vakbond of rechtsbijstandverzekeraar omdat je mogelijk schade kan vorderen. Dit is afhankelijk van wat er precies in de mail is vastgelegd. Ik zou dit niet zonder meer naast me neerleggen. Stel je juridisch positie vast!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een voorstel over de arbeidsvoorwaarden per mail gekregen. De vorm vwb contract of detachering zou nog worden overlegd waarop ik heb aangegeven het eerste te willen. Daarna geen reactie meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Loes! Hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid.

Maar hoezo is de school vandaag gesloten?
Alle reacties Link kopieren
Loes879 schreef:
31-08-2017 14:59
Ik heb een voorstel over de arbeidsvoorwaarden per mail gekregen. De vorm vwb contract of detachering zou nog worden overlegd waarop ik heb aangegeven het eerste te willen. Daarna geen reactie meer gehad.

En die onbereikbare contactpersoon had wel de bevoegdheid om jou een soort van voorstel te doen denk je?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Absoluut Himalaya...maargoed dat betekent dat ik er een zaak van moet maken. Weet niet of ik daar wel op zit te wachten. Gelukkig reageert mijn huidige werkgever wel begripvol!
Alle reacties Link kopieren
Loes879 schreef:
31-08-2017 17:00
Absoluut Himalaya...maargoed dat betekent dat ik er een zaak van moet maken. Weet niet of ik daar wel op zit te wachten. Gelukkig reageert mijn huidige werkgever wel begripvol!

Als in 'een rechtszaak'? Het gaat je veel geld, tijd en energie kosten, en wat zal het je opleveren? Zou je bij zo'n organisatie willen werken?
Wil je een paar centen aan schadevergoeding?

Je hebt geen contract getekend, ze hebben je alleen een voorstel gedaan. Ik vraag me af wat je daarmee kunt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
31-08-2017 17:10
Als in 'een rechtszaak'? Het gaat je veel geld, tijd en energie kosten, en wat zal het je opleveren? Zou je bij zo'n organisatie willen werken?
Wil je een paar centen aan schadevergoeding?

Je hebt geen contract getekend, ze hebben je alleen een voorstel gedaan. Ik vraag me af wat je daarmee kunt.
Afhankelijk van wat er op papier staat, kan je hier zeker wat mee. Er bestaat jurisprudentie omtrent dit onderwerp. Mensen vergeten dat een contract al kan zijn gesloten voor er een handtekening wordt geplaatst. Daarnaast bestaat de zogeheten precontractuele fase waar ook al onder bepaalde voorwaarden rechten aan kunnen worden ontleend.

De vraag of je er de moeite voor wilt doen, is een andere. Als er een lidmaatschap bij de vakbond of een rechtsbijstandverzekering, zijn de kosten vrijwel nihil en is het zeker goed om de juridische positie vast te laten stellen aan de hand van de stukken. Overigens zal ook een eenmalig advies van een advocaat niet heel duur zijn. Het is misschien een uur werk voor een advocaat.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je advies felicia. Maar inderdaad ik weet niet of ik er werk van ga of wil maken...heb trouwens nog steeds niks gehoord..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven