Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen LOI

14-09-2017 15:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik neem in overweging om een studie te beginnen bij het LOI. Nu heb ik vorige week een mail gestuurd met een paar vragen over die studie en zou uiterlijk 13e reactie krijgen. Gisteren dus een mail teruggehad met excuses dat er niet op tijd geantwoord was en er zo snel mogelijk reactie op zou komen. Nu dacht ik, ik bel wel even is sneller en heb ik meteen antwoord op mijn vragen, eerste keer afgedrukt en tweede keer beller na een paar minuten in de wachtrij gestaan te hebben ook weer weggedrukt!
Als dit nu al gebeurt, hoe is het dan als je er studeert en je hw nagekeken moet worden etc?


Heeft iemand ervaring met LOI?
Want nu wel aan twijfelen gebracht door de trage reactie en wegdrukken.

Groetjes
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Alle reacties Link kopieren
heel ander type ervaring wellicht.
Maar...
stel dat ik een vacature uit heb staan en kandidaat 1 heeft studie regulier gedaan en kandidaat 2 via LOI
Nodig ik kandidaat 1 uit
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-09-2017 16:31
heel ander type ervaring wellicht.
Maar...
stel dat ik een vacature uit heb staan en kandidaat 1 heeft studie regulier gedaan en kandidaat 2 via LOI
Nodig ik kandidaat 1 uit
Klopt, ik heb in een P&O-functie gewerkt en ik deed dat dus ook....
Ik ben nu ook van plan een studie te gaan doen en ga deze juist volgen bij een aanbieder waar ik dit klassikaal kan doen, juist omdat ik weet dat dit zo gaat.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga thuisstudie doen omdat dit het beste gaat icm gezin en in mijn omgeving worden deze opleidingen niet gegeven. En wil daarna voor mezelf beginnen dus niet voor een baas gaan werken in die sector. Al behoud ik mijn huidige baan wel naast studie en in de opstartperiode van mijn werk. .
Vandaar dat ik benieuwd was naar ervaringen met opleidingsinstituten als LOI, NHA of NTI.
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Mijn ervaring is dat de opleiding van de LOI dik in orde is, maar de administratie eromheen een enorme ramp. Examens die veel te laat worden nagekeken, klantenservice die je niet kan helpen, er wordt veel gemopperd (ik ben moderator van een mailgroep LOI-studenten). Mijn eigen ervaring is van 20 jaar geleden, toen was het ook al zo'n zooitje. Ben destijds overgestapt op een andere opleiding om af te studeren, ik nam de dubbele collegekosten voor lief.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik mij afgelopen vrijdag -ook na lang wikken en wegen of ik er wel verstandig aan doe om bij de LOI te starten- aangemeld voor een volledige HBO-opleiding. In de automatische bevestiging staat dan dat je uiterlijk 3 werkdagen later een reactie ontvangt, maar tot nu toe radiostilte.

Dat is voor mij direct weer een reden om misschien de hele boel maar af te blazen...
Maar om eerlijk te zijn: eigenlijk is dit wel de enige manier om een 2e HBO-opleiding betaalbaar te houden. Je ontkomt op deze manier aan het betalen van instellingscollegegeld, wat echt torenhoog is.
En dan zou ik het via de werkgever kunnen proberen, of zij voor mij betalen, maar ik wil eigenlijk niet nog 4 jaar bij m'n huidige werkgever blijven.
Dus tja, wat is het alternatief?
Maar nogmaals: ik twijfel ook alweer enorm doordat ik niets hoor!
Alle reacties Link kopieren
yayajoh schreef:
14-09-2017 17:59
Toevallig heb ik mij afgelopen vrijdag -ook na lang wikken en wegen of ik er wel verstandig aan doe om bij de LOI te starten- aangemeld voor een volledige HBO-opleiding. In de automatische bevestiging staat dan dat je uiterlijk 3 werkdagen later een reactie ontvangt, maar tot nu toe radiostilte.

Dat is voor mij direct weer een reden om misschien de hele boel maar af te blazen...
Maar om eerlijk te zijn: eigenlijk is dit wel de enige manier om een 2e HBO-opleiding betaalbaar te houden. Je ontkomt op deze manier aan het betalen van instellingscollegegeld, wat echt torenhoog is.
En dan zou ik het via de werkgever kunnen proberen, of zij voor mij betalen, maar ik wil eigenlijk niet nog 4 jaar bij m'n huidige werkgever blijven.
Dus tja, wat is het alternatief?
Maar nogmaals: ik twijfel ook alweer enorm doordat ik niets hoor!

Wat vervelend! Vind het ook vreemd, want normaal zou je verwachten dat ze juist nieuwe klanten meteen terugbellen en reageren om ze binnen te halen. En mijn redenen voor LOI zijn ook de kosten ivm andere opleidingen die ik dan moet volgen ergens anders (deze opleiding is eigenlijk 3 cursussen in een) dus anders moet ik 3 losse cursussen gaan volgen wat vele malen duurder is dan deze alles-in-een cursus. Maar dat ze nu al niet reageren op mijn vragen dat maakt wel dat ik enorm ga twijfelen, want als dat nu al zo is dan lijkt het me als ik ingeschreven heb helemaal dat je nergens geen reactie op terugkrijgt zoals huiswerk en examens.

Voor jou echt heel vervelend, heb je je ingeschreven en dan krijg je geen reactie... maar je kan het nog afblazen als ze niet meer reageren of het zo blijft toch? Want stond dat je 14 dagen op proef kon studeren?
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook aan het kijken naar afstandsleren, maar dan een cursus / kort HBO (geen lange opleiding dus). Ben wat aan het uitzoeken en rondbellen geweest.
Ik vind tot nu toe LAUDIUS het best uit de bus komen qua communicatie. Zij zijn ook heel helder over de exacte kosten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaring met LOI, en zoals iemand anders al aangaf uit het verleden, ook mijn ervaring is helaas dat de loi als organisatie BAGGER is.
Uiteindelijk ben ik er wel afgestudeerd, maar het viel niet mee om de loi te bewegen tot de nodige support (op vlak van zowel lesstof, docent begeleiding als de klantenservice).
Als je keuze hebt, kies je m.i. Het best een andere organisatie.

Wat wil je gaan studeren?
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of je ergens een diploma voor nodig hebt.
Misschien zijn de cursussen op Udemy anders een optie?
Ze zijn vaak in de aanbieding voor een tientje.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gisteren op mijn eigen topic als tip Laudius, en na wat lezen leek het een goed georganiseerde instelling. Alhoewel, ook daar zijn er veel negatieve ervaringen las ik.

Ik denk eerlijk gezegd dat er bij alles wel wat op aan te merken valt. Misschien hadden die mensen gewoon net pech? Toevallig kritische figuren die bv op elke spelfout letten?

Ik probeer het enigzins goed te praten want ook ik wil snel een keuze maken :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven