Werk & Studie alle pijlers

Salarisonderhandeling tweede sollicitatiegesprek

16-09-2017 23:51 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uitgenodigd voor een tweede sollicitatiegesprek bij een bedrijf. Spannend, want ik werk nu al een jaar of 15 op dezelfde plek, heb een vast contract en het zal dus echt een sprong in het diepe zijn.

Maar 15 jaar werkzaam betekent ook al 15 jaar niet gesolliciteerd en zeker niet gehandeld over een salaris. Maandag heb ik het tweede gesprek en ik wil hier goed voorbereid in gaan, ook rekening houdend met het feit dat het salaris wellicht aan bod komt

Het bedrijf heeft een cao en ik kan inschatten in welke schaal ze me in zouden willen gaan schalen maar wil eigenlijk wel meer salaris dan het betreffende maximum van die schaal. Mag een werkgever meer belonen dan het maximum van een schaal?

Ik geef een hoop zekerheden op, heb ervaring, krijg meer reistijd en ben van mening dat daar iets tegenover mag staan maar het moet natuurlijk ook reëel zijn en wil ze ook niet afschrikken want wil de baan wel echt heel graag.

Hoe ga ik dit het beste aanpakken?
De kans is heel groot dat ze het Cao aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
Weet wat je waard bent, onderbouw dat en hou vast aan je (eigen)waarde.

En laat je niet vertellen dat het toch niet lukt. Als de werkgever je echt wil zal hij/zij echt je waarde moeten betalen. Cao's zijn voor mietjes
Bij ons gebeurt dat echt nooit. Als je heel goed bent betalen ze het maximum, maar voor meer dan dat moet je je toch echt een paar jaar bewijzen. En zelfs dan is het zeer uitzonderlijk.
Maar ja, proberen kan natuurlijk.
FiIee schreef:
16-09-2017 23:54
De kans is heel groot dat ze het Cao aanhouden.
.
Maar vaak zijn CAO's ook vaag. In een ziekenhuis of het onderwijs is het strak geregeld, maar in veel sectoren is er wel een CAO en valt er toch goed te onderhandelen.