Werk & Studie alle pijlers

Welk tarief vragen voor 24-uurs dienst?

17-09-2017 14:58 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort ben ik (vanuit bijstand) gestart als zzp-er in de particuliere seniorenzorg. (Niet medisch). Ik ben gevraagd om 24-uurs dienst te doen van zaterdagmiddag 12 uur tot zondagmiddag 12 uur. Mijn uurtarief is €23. Tijdens een voorgesprek is me door het bemiddelingsbureau te kennen gegeven dat dit veel te hoog is. De adviezen die ik in mijn omgeving heb gevraagd zijn heel verschillend. Er zijn mensen die zeggen dat ik maximaal 250 euro kan vragen maar anderen zeggen dat ik mijn uurtarief moet handhaven en zelfs nog meer kan vragen omdat het een weekenddienst betreft.
Graag jullie mening en ik zou ook heel graag in contact willen komen met mensen die ook particuliere seniorenzorg doen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, wij kunnen vinden wat we willen. Jouw situatie is dat jij te maken hebt met een bemiddelingsbureau en een klant.
Aangezien je net begonnen bent, zou ik even aan dat bureau vragen wat een normaal tarief is.
Een vriendin deed dit soort werk, een jaar of tien geleden. Daar kreeg ze €225,- per 24 uur voor, als ik het mij goed herinner.
Das best redelijk, aangezien je maar zeer beperkt in touw bent. Je moet wel tegen de verveling kunnen :)
Alle reacties Link kopieren
Staat dit niet in de CAO?
Ik kan hier niets zinnigs over zeggen, wat is het voor functie, kan je 's nachts slapen, wat verdien je normaliter per uur, hou oud ben je?
Maar dan heb je er ook een slaapdienst bij? En je hoeft niet op te treden 's nachts als wat gebeurt?
Als dat het geval is, zou ik voor die uren een verlaagd tarief rekenen. Het hangt er dus even van af wat mij betreft, wat je werkinvulling is, in die 24 uur.
Wat rekent het bemiddelingsburo door aan de klant? Wij wilden 12 uur hulp van 20.00 tot 08.00 en dat kostte 200 euro.
Dit waren wel verpleegkundigen, dus die deden alles, katheter, keren, wassen.
Alle reacties Link kopieren
Een beginnend verpleegkundige, dus wel met medische handelingen, verdient zo'n 14 euro per uur. Dus voor iemand die 24 uurs zorg levert, zonder de verantwoording van medicatie/verpleegkundige handelingen en inclusief slaapdienst, zou ik die 23 euro per uur ook echt veel en veel te hoog vinden.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan slapen maar als de klant wakker wordt en hulp nodig heeft (toiletgang o.i.d.) moet ik uiteraard helpen.
Het werk is in feite hetzelfde wat je zou doen voor je ouders, zeg maar betaalde mantelzorg.
Ik vind het ook logisch om tijdens uren die je waarschijnlijk slaapt, minder rekent maar het is wel weekend dus dan zou het tarief hoger mogen liggen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat voor een verpleegkundige 14 euro wel heel erg laag is. Een schoonmaakster verdient hetzelfde of soms nog meer.
Het uurloon van 23 euro is mij geadviseerd door het instituut waar ik de training deed om ondernemer te worden. Ik ben 60 jaar en werk al bijna 4 jaar als vrijwilliger in een hospice.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaf het bemiddelingsbureau aan als net bedrag dan? Ik vind 23 euro per uur voor ongeschoolde arbeid (en zeker voor slapen) wel erg veel ja.
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
17-09-2017 15:18
Een beginnend verpleegkundige, dus wel met medische handelingen, verdient zo'n 14 euro per uur. Dus voor iemand die 24 uurs zorg levert, zonder de verantwoording van medicatie/verpleegkundige handelingen en inclusief slaapdienst, zou ik die 23 euro per uur ook echt veel en veel te hoog vinden.

Iemand die in dienst is, kun je niet vergelijken met een zzp-er.
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
17-09-2017 15:06
Staat dit niet in de CAO?
Ik kan hier niets zinnigs over zeggen, wat is het voor functie, kan je 's nachts slapen, wat verdien je normaliter per uur, hou oud ben je?
.
.
Hebben ZZP-ers tegenwoordig ook een CAO ?


Ik heb zelf ooit als ZZP-er gewerkt maar toen was mijn prijs 32 per uur. En daarvan moest in dan mijn ongevallenverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, inkomstenbelasting, pensioen, arbeidsongeschiktheidsverzekering en vervoer betalen. Echt geen overtrokken tarief.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 bedankt. Dit zijn goede argumenten!
Je kunt een vaste dienst salaris niet vergelijken met dat can een zzp-er aangezien die zelf zn verzekeringen en pensioen moet regelen. Iemand die bruto 15 euro verdient kost zn werkgever ook het dubbele.
Voor weekend en avond/nachtwerk is 150 tot 200% vrij normaal lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet je zorgverzekering niet.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
17-09-2017 15:38
Vergeet je zorgverzekering niet.
wat heeft dat met je werk te maken? Die heeft iedereen toch?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-09-2017 16:16
wat heeft dat met je werk te maken? Die heeft iedereen toch?
Als zzp'er moet je zelf de zvw-bijdrage betalen. Als werknemer betaalt je werkgever die.
...
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-09-2017 16:16
wat heeft dat met je werk te maken? Die heeft iedereen toch?
Omdat je als zzper alles zelf moet betalen en in loondienst niet.

Heel redelijk tarief hoor to
tompouce2017 schreef:
17-09-2017 15:18
Ik kan slapen maar als de klant wakker wordt en hulp nodig heeft (toiletgang o.i.d.) moet ik uiteraard helpen.
Het werk is in feite hetzelfde wat je zou doen voor je ouders, zeg maar betaalde mantelzorg.
Ik vind het ook logisch om tijdens uren die je waarschijnlijk slaapt, minder rekent maar het is wel weekend dus dan zou het tarief hoger mogen liggen.
Een betaalde mantelzorgster hebben wij ook voor mijn oma. Deze zijn 7 nachten per week bij oma, en betalen we 12 euro per uur. (ze zijn er van 22.00 - 07.30). Dus tja, geen haar op mijn hoofd om dan jou voor 23 euro per uur in te gaan huren. Dat verschilt al dik 100 euro per nacht.
Martje2801 schreef:
17-09-2017 16:48
Een betaalde mantelzorgster hebben wij ook voor mijn oma. Deze zijn 7 nachten per week bij oma, en betalen we 12 euro per uur. (ze zijn er van 22.00 - 07.30). Dus tja, geen haar op mijn hoofd om dan jou voor 23 euro per uur in te gaan huren. Dat verschilt al dik 100 euro per nacht.
Zonde dat zo'n type de markt verpest door 'n minimumuurloon te rekenen voor notabene nachtwerk!
redbulletje schreef:
17-09-2017 16:49
Zonde dat zo'n type de markt verpest door 'n minimumuurloon te rekenen voor notabene nachtwerk!
Mwah, we betalen z'n 3000 euro per maand om oma misschien 2x per week nachts naar de wc te helpen. Het is het tarief wat ze zelf hebben voorgesteld hoor. Maar als ik 23 euro per maand zou moeten betalen, dus 6500 euro per maand.

Oma is 'zogenaamd' te goed voor het verpleeg tehuis, maar kan niet zelfstandig meer naar het toilet toe. Dan heb ik de keuze om haar in haar urine te laten liggen, of mn baan op te zeggen. Want 6500 euro per maand, sorry dat kan ik niet ophoesten.
Alle reacties Link kopieren
Martje, dan betaal je deze mevrouw zeker zwart?
Alle reacties Link kopieren
ankalida schreef:
17-09-2017 16:21
Als werknemer betaalt je werkgever die.
Echt niet! Word gewoon van je salaris ingehouden.
tompouce2017 schreef:
17-09-2017 16:56
Martje, dan betaal je deze mevrouw zeker zwart?
Nee, de btw komt dus wel nog bovenop het bovengenoemde bedrag, maar ik neem aan dat dat ook nog bovenop jouw 23 euro komt.

Voor de rest, gebruik eens de website www.zzptarief.nl
Alle reacties Link kopieren
To, ik wil je niet ontmoedigen maar vrees dat een tarief van 23 euro op termijn een probleem wordt. Of dat tarief redelijk of gangbaar is, doet er eigenlijk niet toe want zo te lezen heb je concurrentie van anderen die het voor een lager tarief doen. Verder is het al niet handig als je met een bemiddelingsbureau moet werken.
Ik denk dat een levensvatbare carrière als zzp'er begint bij een tarief van 40 euro per uur. En uiteraard moet je dan klanten hebben die dat kunnen en willen betalen of je moet meeslurpen aan de subsidiekraan (in jouw geval waarschijnlijk pgb-budgetten)

Misschien kan dat wel in jouw beroep, dat weet ik niet. Beroepen die men als zzp'er succesvol kan doen, vergen doorgaans wel scholing.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Een zzp-er moet zelf dure verzekeringen afsluiten wegens geen recht op WW en ziektewetuitkeringen. Dat moet ook doorberekend worden in het uurloon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven