Werk & Studie alle pijlers

Scriptie onderwerp?????

22-09-2017 20:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in mijn laatste jaar van de opleiding Sociaal maatschappelijk dienstverlening, en hierbij moet een scriptie maken die gekoppeld is aan mijn stage. Ik loop stage met mensen die een psychische stoornis hebben.

Ik vind het erg lastig om voor mijn scriptie een juist onderwerp te vinden.

Graag zou ik willen weten wat het onderwerp van jullie scriptie was?

Misschien kan ik hieruit wat inspiratie halen. :)
Alle reacties Link kopieren
Vraag op je stage eens of er zaken zijn waar men tegenaan loopt. Werkt altijd wat makkelijker als het onderwerp ook echt actueel is.
Alle reacties Link kopieren
Aan mijn onderwerp heb je helemaal niks. Totaal andere studie.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Mijn scriptie ging over Revenue Recognition onder IFRS, hoop dat je er wat mee kan.
Alle reacties Link kopieren
Quintessa schreef:
22-09-2017 20:50
Vraag op je stage eens of er zaken zijn waar men tegenaan loopt. Werkt altijd wat makkelijker als het onderwerp ook echt actueel is.
Dat is zeker een hele goede tip! Dat zal ik eens gaan doen, bedankt
En waarom denk je dat hier alleen maatschappelijk werkers zouden zitten?

Hier moest je bovendien een opdrachtgever hebben.
Iemand die concreet met een probleem / vraag zat dat jij dan moest oplossen en uitdiepen.

Ik zou dus es rondkijken op je stage of studie.
Stagebedrijf dat met vragen of nieuwe therapieën zit.
Patiënt die met vragen of problemen zit.
Iemand uit je omgeving die met een concrete vraag of probleem zit.
Enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
22-09-2017 20:54
En waarom denk je dat hier alleen maatschappelijk werkers zouden zitten?

Hier moest je bovendien een opdrachtgever hebben.
Iemand die concreet met een probleem / vraag zat dat jij dan moest oplossen en uitdiepen.

Ik zou dus es rondkijken op je stage of studie.
Stagebedrijf dat met vragen of nieuwe therapieën zit.
Patiënt die met vragen of problemen zit.
Iemand uit je omgeving die met een concrete vraag of probleem zit.
Enzovoort.
Ik snap even niet hoe je erbij komt dat ik alleen maar denk dat hier maatschappelijk werkers zitten maar goed.. Volgens mij kan iemand met een studie communicatie mij ook verder helpen.

Voor mijn scriptie heb ik geen opdrachtgever. Het is verplichting waar mijn school aan moet doen. Misschien dat je in de war bent met een hulpvraag van een cliënt. :)

Maar ik zal zeker even rond vragen op mijn stage. Dat is zeker een goede tip, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Misschien gaat het er bij jullie anders aan toe dan bij ons, maar wij moesten een scriptiebegeleider kiezen uit de docenten die we in de loop van de opleiding gehad hadden. We wisten wel ongeveer wie welke interesses had, en ik heb dan ook een onderwerp gekozen waarvoor een redelijk makkelijke docent de meest logische keuze was. Iemand anders had daar geen rekening mee gehouden en kwam terecht bij een docent die haar een stapel extra werk gegeven heeft. Toch ook iets om in het achterhoofd te houden.

Verder: ik heb mijn scriptie geschreven in de zomervakantie die aan het laatste jaar voorafging. Dat betekende dat ik in de maanden voor ik ze moest indienen niet tegen een deadline zat aan te hikken. Vond ik toch wel handig. Maar ook hier geldt: denk aan je begeleider, niet iedereen heeft er zin in om je in de vakantieperiode te adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Mijne ging over het seastar wasting syndrome en eentje over de mutualiteit die parasolmieren hebben verworven
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
www.scribbr.nl

Vind je een stappenplan.
anoniem_350624 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 21:06
48.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vlaamsevink schreef:
22-09-2017 21:01
Misschien gaat het er bij jullie anders aan toe dan bij ons, maar wij moesten een scriptiebegeleider kiezen uit de docenten die we in de loop van de opleiding gehad hadden. We wisten wel ongeveer wie welke interesses had, en ik heb dan ook een onderwerp gekozen waarvoor een redelijk makkelijke docent de meest logische keuze was. Iemand anders had daar geen rekening mee gehouden en kwam terecht bij een docent die haar een stapel extra werk gegeven heeft. Toch ook iets om in het achterhoofd te houden.

Verder: ik heb mijn scriptie geschreven in de zomervakantie die aan het laatste jaar voorafging. Dat betekende dat ik in de maanden voor ik ze moest indienen niet tegen een deadline zat aan te hikken. Vond ik toch wel handig. Maar ook hier geldt: denk aan je begeleider, niet iedereen heeft er zin in om je in de vakantieperiode te adviseren.
Hmm, bij mij gaat het er heel anders aantoe. Wel leuk om te zien dat het overal weer anders is.

Bij mij is het gewoon dat er een vak speciaal voor je scriptie is. Daar kan je meer praktische vragen stellen aan je docent en het onderwerp en al die verdiepingen moet je zelf doen..
Alle reacties Link kopieren
Psychiatrisch patienten zijn 6x vaker slachtoffer van geweld, dan mensen die geen psychische problemen hebben. Zie link onder:
https://www.nwo.nl/onderzoek-en-resulta ... enten.html

Nu staan de krantenkoppen vol met (gevaarlijke) verwarde personen/mensen en moet er een enorm "beveiligings en preventiekermis" worden opgebouwd. Daarmee zijn deze mensen ineens potentieel gevaarlijk en dader.

Interessant zou zijn hoe het komt dat "de gevaarlijke gek" van tegenwoordig (in de media/beelvorming) eigenlijk 6x vaker slachtoffer is.
Alle reacties Link kopieren
Tarlin schreef:
22-09-2017 21:05
www.scribbr.nl

Vind je een stappenplan.
Thanks voor de site! Misschien komt ie wel van pas.
Alle reacties Link kopieren
Khaleesidragon schreef:
22-09-2017 21:07
Thanks voor de site! Misschien komt ie wel van pas.
Graag gedaan. Succes!
Alle reacties Link kopieren
20062016 schreef:
22-09-2017 21:06
Psychiatrisch patienten zijn 6x vaker slachtoffer van geweld, dan mensen die geen psychische problemen hebben. Zie link onder:
https://www.nwo.nl/onderzoek-en-resulta ... enten.html

Nu staan de krantenkoppen vol met (gevaarlijke) verwarde personen/mensen en moet er een enorm "beveiligings en preventiekermis" worden opgebouwd. Daarmee zijn deze mensen ineens potentieel gevaarlijk en dader.

Interessant zou zijn hoe het komt dat "de gevaarlijke gek" van tegenwoordig (in de media/beelvorming) eigenlijk 6x vaker slachtoffer is.
Jeetje, dat vind ik wel een hele goede! Misschien kan ik hiermee wel iets doen, heel interessant ! Bedankt
Alle reacties Link kopieren
Khaleesidragon schreef:
22-09-2017 21:09
Jeetje, dat vind ik wel een hele goede! Misschien kan ik hiermee wel iets doen, heel interessant ! Bedankt
Ik erger me kapot aan de beeldvorming ookwel stigma genaamd. Je zou kunnen proberen met de patienten waarmee je omgaat op je stageplek een soort van onderzoekje te doen of allemaal die beeldvorming wel klopt. Weet niet of dat ook statistisch gaat lukken, want dan heb je wel wat patienten nodig, maar het is de moeite waard. Allerlei vakinhoudelijktechnische dingen het zal wel. Mijn vermoeden is dat deze mensen vooral last hebben van oordelen over zichzelf en anderen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik afgestudeerd als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener. Voor mijn scriptie moest ik opzoek naar een praktijkplaats waarbij ze tegen een probleem aan liepen. Uiteindelijk kon ik dat op mijn stage doen. Mijn onderzoeksvraag was; Hoe kan het competentiegericht werken ingezet worden op een buitenschoolse opvang voor kinderen met een beperking (ZMLK school)
Alle reacties Link kopieren
TO, volgens mij moet jij een scriptie schrijven voor het mbo. Klopt dat? Daar gaat het iets anders dan het hbo of wo.

Ik zou kijken naar welke stoornissen de patiënten hebben die jij begeleidt. Dan kun je in die richting gericht gaan denken.
Mensen met autisme hebben een heel andere begeleiding nodig dan mensen met een depressie, om maar wat te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Swinta schreef:
22-09-2017 21:17
TO, volgens mij moet jij een scriptie schrijven voor het mbo. Klopt dat? Daar gaat het iets anders dan het hbo of wo.

Ik zou kijken naar welke stoornissen de patiënten hebben die jij begeleidt. Dan kun je in die richting gericht gaan denken.
Mensen met autisme hebben een heel andere begeleiding nodig dan mensen met een depressie, om maar wat te noemen.
Bedankt voor je reactie! Ik moet inderdaad een scriptie schrijven voor het mbo (had ik er misschien bij moeten zetten).


Goede tip, dankjewel! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven