Werk & Studie alle pijlers

Contract mogelijk niet verlengd

23-09-2017 19:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg als verpleegkundige sinds maart. Mijn contract loopt 10 januari af. Nu had ik eerst veel kans om te blijven maar omdat er een locatie wordt opgeheven gaan medewerkers met een vast contract daar voor op medewerkers met een tijdelijk contract. Voor de vaste medewerkers word dus elders een plek gezocht en mogelijk op de plek van een tijdelijke medewerker. Nu zijn er natuurlijk meerdere niveaus en disciplines, de schoonmaak, helpenden, verzorgende en verpleegkundigen. De meeste niveau 3 en 4 van de locatie hebben al een plek kunnen vinden, maar mogelijk moeten er nog meer plekken komen.

Ik zit nu dus heel erg in de stress en ik denk dat ik de gene ben die plek moet maken voor een ander. Dit basseer ik alleen op mijn gevoel.
Nu is het niet zo'n probleem, er zijn genoeg vacatures in de zorg. Maar.. wij hebben heel lang geleden al een vakantie geboekt met mijn vriend. We gaan in maart 4 weken naar Australië..

Ik vraag liever geen ww aan omdat je dan niet zo veel vakantiedagen krijgt en je met de sollicitatie plicht zit. Ik kan er dus voor kiezen om mijn spaargeld te gebruiken voor de vaste lasten ( wij wonen samen dus ik moet ook de huur en alles betalen samen met mijn vriend. Mijn vriend is over een aantal maanden pas afgestuurd dus heeft ook nog geen vetpot )

Het liefst als ik werkloos zou worden zou ik de vakantie annuleren.. maar wij kijken hier zo lang naar uit en hebben er flink voor gespaard.. maar aan de andere kant voel ik mij denk ik zo schuldig en ik denk dat ik niet eens zou kunnen genieten op vakantie wetend dat ik werkloos ben en straks al het geld mogelijk op is.. waar moeten we dan van leven??

Natuurlijk is nog niet gezegd dat ik weg moet.. ik heb hier al informatie over gevraagd en krijg aankomende week hopelijk antwoord. Vind dat zo spannend..