Werk & Studie alle pijlers

Agenda-topic

08-10-2017 21:29 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van agenda's en voordat het jaar om is heb ik eigenlijk alweer zin om een nieuwe te kopen. Er zijn zoveel handige agenda's dat ik telkens toch weer moeite met kiezen heb. Voor mij staat functionaliteit voorop maar soms kan ik er ook echt van genieten om een agenda of weekplanner te kopen die er stijlvol uitziet, van Paperblanks of Quattro Colori bijvoorbeeld :heart:

Wat voor agenda hebben jullie? Wat vinden jullie handig (papier, digitaal, bepaalde indeling)?
Een tijdje heb ik een digitale agenda geprobeerd maar dat vond ik niks.

Ik twijfel voor volgend jaar tussen een klassieke kleine Moleskine met verso indeling (dus links de week en rechts lijntjes) of eentje van Legami of Paperblanks met een verticale indeling. Verder heb ik nog een oude Filofax liggen, maar ik heb daar qua schrijfruimte helaas niet genoeg aan.

Nu heb ik deze, de Maya Blue van Paperblanks (verso).
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Ik maak mijn eigen agenda, dus ben sinds augustus al bezig met m'n agenda voor 2018 :) Iedere week een paar uur lekker creatief bezig zijn.
Heb een leeg (dotted) boekje die ik dus helemaal naar wens kan invullen met alles wat ik er in wil hebben en zoveel ruimte als ik zelf wil. Heerlijk!
Mijn notieblok op mijn telefoon is mijn agenda. Erg hé.
Heb ik een deja vu of was hier laatst ook een topic over? Ik gebruik de apple agenda app op macbook/ipad/iphone.
Geen deja vu: thuis/welke-agenda/list_messages/390553
Alle reacties Link kopieren
@lilyjo: Creatief! Ik ben te perfectionistisch om zelf zoiets te maken, ik blijf me dan ergeren aan de dingetjes die ik beter anders had kunnen doen :P Maar wel leuk dat je precies kunt maken wat jij handig en mooi vindt!

@Bblientje: Haha, dat is toch helemaal niet erg? Ik vind het wel interessant om te zien hoe anders iedereen z'n taken en afspraken organiseert. Zou zelf niet zonder agenda kunnen, ik heb echt die structuur nodig.

@Elifantje: Oh ik heb geen idee eigenlijk.. ik kom elke dag op het forum maar ik heb dat topic helemaal niet gezien.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al een paar jaar de moleskine, met links de week, recht lijntjes. Vond ik heel handig, voor aantekeningen en dergelijke. Maar ik heb tegenwoordig een opschrijfboekje, ook toevallig van moleskine, dus gebruik nu de ruimte voor notities in mijn agenda veel minder. Dus twijfel of ik voor een andere agenda zal gaan. Was toevallig van plan dinsdag even de stad in te gaan, wie weet doe ik hier nog wat ideeen en tips op!
Ik gebruik de agenda van m'n telefoon. Had in verband met een opleiding dit jaar wel een losse agenda, maar ik gebruik hem verder niet dus vind ik zonde. Heb wel ook een kalender hangen die ik wel gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook elk jaar een papieren agenda. Heb nu die van psychologie magazine. Weet ook nog niet wat het wordt in 2018..
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de "my journal 2017" agenda. Vul alleen niet alles in zoals het hoort want sommige dingen vind ik onzin. Ik klieder mijn agenda wekelijks helemaal vol met aantekeningen/mijn weekmenu's/hardloopschema/ zwemschema/huishoudelijke taken die ik nog moet doen/afspraken van mijzelf,zoon en vriend en werk om overzicht te houden met allerlei kleurtjes. Mijn agenda is net een kleur/dagboek. :hihi:

Achterin zitten heel veel lege pagina's en pagina's voor adressen,daar staan bij mij mijn outfit combinaties in die ik nog wil gaan dragen (wat ik heb gedragen vink ik af),recepten die ik wil maken en mij Bucketlist en mijn Tattoo Wishlist. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Moleskine met links de week en rechts de lijntjes. Ideaal!
Idem de moleskine. Door mijn opleiding moet ik ineens veel gesprekken voeren. Het gesprek plan ik dan in op de dag, op de lijntjes daarnaast zet ik puntsgewijs wat ik wil bespreken.

Super efficiënt. Ik wist niet dat ik dit in me had :-D
Digitale versie...ideaal. Man en ik synchroniseren de agenda's dus nooit meer overleg.
Hier al jaren Peter Pauper Press agenda's, soms afgewisseld met Paperblanks. Ik heb nu deze: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 05912.jpg . Het zijn altijd 16-maandenagenda's, zodat ik de maanden september-december gewoon door kan plannen in mijn huidige agenda, en als ik 'overstap' naar de agenda voor volgend jaar in 1 keer alles over kan nemen wat ik al heb staan. Dat werkt bij mij beter dan vanaf het moment dat het relevant wordt 2 agenda's (voor dit jaar en volgend jaar) bij me hebben, die raak ik geheid ergens kwijt.

Ik gebruik al agenda's sinds ik 10 ben (toen nog verplicht op school, ik geloof dat ze tegenwoordig allemaal hun smartphone gebruiken), en heb al die agenda's altijd bewaard. Ik heb nooit dagboeken bijgehouden, maar door mijn agenda's kan ik mijn hele leven weer oproepen, ontzettend leuk :).
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
08-10-2017 22:16
Idem de moleskine. Door mijn opleiding moet ik ineens veel gesprekken voeren. Het gesprek plan ik dan in op de dag, op de lijntjes daarnaast zet ik puntsgewijs wat ik wil bespreken.

Super efficiënt. Ik wist niet dat ik dit in me had :-D
Haha, same here! Ik heb jaren alleen een digitale agenda gehad, maar toen ik van baan veranderde heb ik de Moleskine aangeschaft. Niks geen losse boekjes meer. Ik kan alles heel snel terug vinden en inderdaad, als ik afspraken heb kom ik goed voorbereid aanzetten door de punten naast de dag te noteren.
Ik gebruik alleen de digitale agenda op mijn telefoon. Vind het heel handig dat ik een melding krijg als er iets aan zit te komen, ik ben een ster in 'niet in mijn agenda kijken' nl.
Alle reacties Link kopieren
Op de mac en ipad de Apple-agenda, op de iPhone de Pocket Informant, omdat daar de Apple agenda niet voldoet.

Papier is onmogelijk voor me
Alle reacties Link kopieren
Passion planner :heart:
Alle reacties Link kopieren
Maak m'n eigen planner/agenda, beetje geinspireerd door Bullet Journalling, maar dan aangepast op mijn wensen.
In een ARC-planner dus kan de blaadjes eruit halen en toevoegen zoveel en wanneer ik maar wil :)
Alle reacties Link kopieren
Macha planner is prima voor mij persoonlijk. Maar gebruik ook mijn iPhone
anoniem_351351 wijzigde dit bericht op 08-10-2017 23:49
Reden: 2
58.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilyjo schreef:
08-10-2017 21:34
Ik maak mijn eigen agenda, dus ben sinds augustus al bezig met m'n agenda voor 2018 :) Iedere week een paar uur lekker creatief bezig zijn.
Heb een leeg (dotted) boekje die ik dus helemaal naar wens kan invullen met alles wat ik er in wil hebben en zoveel ruimte als ik zelf wil. Heerlijk!
Dat doe ik tegenwoordig ook!
In combinatie met een gedeelde digitale agenda.
Bloemetjesolifant schreef:
08-10-2017 22:22
Het zijn altijd 16-maandenagenda's, zodat ik de maanden september-december gewoon door kan plannen in mijn huidige agenda, en als ik 'overstap' naar de agenda voor volgend jaar in 1 keer alles over kan nemen wat ik al heb staan.

Dat kan bij iedere agenda hoor, of heb je het specifiek over schoolagenda's?

Ik gebruik de Google kalenderapp op mijn telefoon. Hierin komen mijn privé- en werkagenda bij elkaar. Het allergrootste voordeel is dat ik ''m altijd bij me heb. Ik zou geen zin hebben om altijd en eeuwig met een fysieke agenda op zak te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
08-10-2017 22:24
Haha, same here! Ik heb jaren alleen een digitale agenda gehad, maar toen ik van baan veranderde heb ik de Moleskine aangeschaft. Niks geen losse boekjes meer. Ik kan alles heel snel terug vinden en inderdaad, als ik afspraken heb kom ik goed voorbereid aanzetten door de punten naast de dag te noteren.
1 pagina naast de week bleek voor mij veel te weinig, dus was alsnog met 3 systemen aan het sjouwen en constant de helft aan het vergeten.
Nu probeer ik een soort ballet journal-achtig systeem uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik hanteer ook het bullet systeem.
Tr0tter schreef:
09-10-2017 06:58
Dat kan bij iedere agenda hoor, of heb je het specifiek over schoolagenda's?
Veel agenda's en kalenders zijn 'gewoon' 12-maands, dus van januari t/m december of van september t/m augustus. Dan kun je dus niet doorplannen. Ik zoek mijn agenda er op uit dat 'ie van september t/m december loopt, zodat ik 'm van sept-aug kan gebruiken en niet in juni of juli al een tweede agenda in mijn tas moet stoppen om afspraken voor volgend jaar te kunnen maken. Het kan zijn dat mijn boekhandel(s) een heel vreemd assortiment hebben, maar ik ken maar een paar merken die daadwerkelijk 14- of 16-maands agenda's hebben, de meesten houden gewoon op bij 12.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven