Werk & Studie alle pijlers

Studiekosten terug betalen in proeftijd?

09-10-2017 16:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi.
Even een vraagje..
Ik werk sinds 4 weken bij transcom. Een callcenter. De eerste 5 weken zijn betaalde training (waarin je ook al werkt maar minder en wel begeleid.)
Nu ben ik er achter gekomen dat dit werk niks voor mij is en ik ga nu al met enorme tegenzin heen.
Nu hoorde ik ook van iemand anders dat als je weg zou gaan de trainingskosten terug zou moeten betalen. Mogen ze dit vragen? Terwijl je nog in de proefperiode zit. Ik wist er ook niks van af...

Groetjes..
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens in je contract.
Als je werkgever het contract beëindigt, hoef je een training niet te betalen. Als jij het beëindigt is het afhankelijk van wat er in je contract staat.
Alle reacties Link kopieren
Dat of vraag het eens na in plaats van af te gaan op 'iets dat iemand' vertelt.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk. Het is alleen dat wanneer ik dit ga vragen dat ze op het werk ook wel weten hoe laat het is..
Het staat dus in je contract. Daar kun je in kijken zonder iemand iets te vragen.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
09-10-2017 17:03
Het staat dus in je contract. Daar kun je in kijken zonder iemand iets te vragen.
dit dus.
Er moet een contract zijn, anders kan je zo opstappen.
De opleiding van mijn man is ook betaald door de werkgever. In het contract staat duidelijk dat hij 2500 uur voor ze moet werken. Bij eerder vertrek moet hij alles terug betalen.
Alle reacties Link kopieren
En als je weg wilt zou ik mij dit niet laten tegenhouden. Zometeen zit je vast aan een jaarcontract.
Appeltje123 schreef:
09-10-2017 17:01
Jullie hebben gelijk. Het is alleen dat wanneer ik dit ga vragen dat ze op het werk ook wel weten hoe laat het is..
Je hebt zelf een contract gekregen. Daar moet het in staan. Hoef je dus niks te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Shit volgens mij heb ik geen contract voor thuis meegekregen. Ik heb alleen de arbeidsvoorwaarden en daar staat niks hierover
Je bent nu dus gratis aan het werk.
Je hebt toch een salaris afgesproken en ergens je handtekening onder gezet
Appeltje123 schreef:
09-10-2017 18:24
Shit volgens mij heb ik geen contract voor thuis meegekregen. Ik heb alleen de arbeidsvoorwaarden en daar staat niks hierover
Serieus?

Huh? Je hebt niks getekend?
Zij hebben ook niks getekend?
Alle reacties Link kopieren
:nope:

Je werkt ergens, hebt geen contract, hebt geen idee onder welke voorwaarden je er werkt......?!
Zeker dat je die eerste 5 weken wel betaald krijgt?
En dat ze niet pas na 5 weken met een contract (en loon) aankomen?
vraag gewoon een kopie van je contract voor je thuis administratie.
En de meeste proeftijden zijn een maand.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
09-10-2017 18:28
Serieus?

Huh? Je hebt niks getekend?
Ze heeft niet voor thuis meegekregen, wellicht maar 1x getekend en dat hebben zij gehouden? Of misschien gewoon kwijt? Er staat nergens dat ze niet heeft getekend en dus geen contract heeft..

Ik zou inderdaad even een kopie vragen, lijkt me een hele normale vraag en dan kan je het gelijk even opzoeken zodra je thuis bent :)
Vraag een kopie van je contract en ga dat uitpluizen.
Het klinkt wel logisch dat je zelf moet betalen als je zelf weg gaat, maar niet zodra je ontslagen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Joh, bel je uitzendbureau eens voor je contract en anders staat hij geheid op je pagina van je uitzendbureau waar je ook je uren in moet vullen.

Transcom is (was?) trouwens ook de moeilijkste niet. Schuif je teamleider even aan en overleg.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-10-2017 16:09
Reden: ivm spam
97.48% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven