Werk & Studie alle pijlers

Wat zou jij doen met 6 weken vrij?

14-10-2017 03:04 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Na veel getouwtrek op mijn werk, heb ik eindelijk duidelijkheid gekregen. Ze willen mijn overuren niet uitbetalen, dus ik moet op verplichte vakantie.

In principe best leuk. Maar ik ben nu bijna zes weken vrij vanaf aankomende maandag. Ik ben al op zomervakantie geweest en ga in december naar de Franse Alpen.

6 weken, helemaal niks te hoeven dus! Maar mijn budget laat het niet toe om maar weer op vakantie te gaan.

Ik heb volgend jaar een duur jaar omdat ik verschillende bruiloften heb, in verschillende landen. Daar wil ik nu voor sparen.

M'n vriendinnen werken allemaal, dus die zie ik alleen weekends en misschien eens door de weeks.

Wat moet ik in vredesnaam met mijn vrije tijd doen? Ik weet het echt niet meer! Hiervoor was ik ook al 3 weken vrij, en toen ben ik maar naar mijn ouders gegaan, want een heerlijk groot huis en een hond om erop uit te gaan.

Ik zou weer bij mijn ouders kunnen gaan verblijven, we hebben het altijd erg leuk samen.

Ik heb me aangemeld bij vluchtingenwerk, en hoop dus dat ik daar wat kan gaan betekenen.

Wat zoude julllie doen in deze situatie?

Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
- cursus gaan doen die je al lang wilde doen maar nooit tijd voor had, bijv. nieuwe taal leren of leren schilderen. Online heb je ook veel gratis cursussen, check bijv. de app Coursera
- huis opruimen/verbouwen/verbeteren
- solliciteren bij een ander hotel dat wel gewoon je overuren uitbetaalt
anoniem_150601 wijzigde dit bericht op 14-10-2017 04:51
61.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koop een museumjaarkaart en ga dan gratis naar allerlei musea, eventueel gecombineerd met een stadswandeling of geocachen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bij mij is het net andersom.
Na veel gedoe mijn uren op kunnen nemen.
Ik ga straks een maand precies doen waar ik zin in heb op dat moment. Dus geen plannen hier.
Alle reacties Link kopieren
Het huis grondig opruimen en alle klusjes doen waar we normaal nooit aan toe komen. Tussen door veel gebruik maken van de museumjaarkaart.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen:
- klusjes in huis (slaapkamer verven, zolder opruimen)
- meer naar sportschool
- zonnebankkuurtje
- vrienden/familie die verder weg wonen opzoeken
- paar dagen/week ouders
- kledingkast opruimen
- auto grondig wassen binnen en buiten
- al mijn verzekeringen ed bekijken en kijken of ik elders goedkoper kan
- inderdaad vrijwilligerswerk
- keukenkastjes en gangkast opruimen
- vaker bioscoop
- misschien vast shoppen voor wat je nodig hebt voor de bruiloften
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 6 maanden 'vrij' geweest, en heb me geen moment verveeld.

- extra klusjes / projecten in huis
- wandelen / fietsen
- sporten
- familie / vrienden bezoekjes
- stad bezoeken
- cursus (in mijn geval fotografie en ook wat make up workshops)
- lezen
- vrijwilligerswerk
- uitgebreider koken dan anders / nieuwe recepten uitproberen
- kledingkast opruimen
- hele huis opruimen. Overbodig spul naar de kringloop
- museum oid bezoeken
- gewoon niks, waar ik op dat moment zin in had

Geniet ervan!
Jeetje wat een luxeprobleem ;-D (zeg ik als werkende ouder met chronisch tijd- en energietekort).

In zes weken vrij zou ik:
- elke dag uitslapen
- heel veel boeken lezen
- mijn hardlooptrainingen op een hoger plan zetten
- de houten vloer schuren en lakken
- de schuur en zolder herindelen
- heel veel wandelen
- hobby's intensiveren
- sociale contacten aanhalen
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wat een bijzondere situatie eigenlijk.
Tenminste, zo zou je het kunnen zien. Want je bent even helemaal vrij, hoeft helemaal niks.
Heb je niet iets waar je wel eens over na hebt gedacht maar nooit toe bent gekomen? Ik noem maar een dwarstraat: een yoga retraite of iets anders waar je intensief met iets bezig bent en iets gaat uitdiepen in jezelf. En waarvoor je nu de kans hebt.
Ik zou lekker gaan backpacken in een goedkoop land. Maar in jouw geval zou ik ander werk gaan zoeken. Echt te belachelijk voor woorden dat je je overuren niet uitbetaald krijgt en verplicht in november vrij moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou thuis en bij je ouders zijn afwisselen, ene week thuis, andere week bij je ouders + hond.
Verder, wat zij je hobby's? Daar meer tijd aan spenderen.

En ook:
- klusjes in huis
- kledingkast opruimen
- veel lezen
- wandelen, fietsen
- tuinieren
- vrijwilligerswerk
- sporten
Bij veel geld: verre reis (Namibië of Argentinië of iets)
Bij minder geld: weekendje Sevilla of Lissabon
Bij thuis blijven:
- huis, schuur en kledingkast opruimen. Alle troep naar de stort en bruikbare dingen naar de kringloop.
- slaapkamer verven en opknappen
- start 2 run oppakken
- fotoalbums maken
- boek lezen
- tuin winterklaar maken
- dagje winkelen (alvast voor de Sint enzo)

Heerlijk! Succes ermee!
Veel koken en vriezer volstoppen met gezonde maaltijden

Zolder/trapkast etc uitmesten en opruimen

Slaapkamer opnieuw verven en de decoreren

Tuin winterklaar maken

Wandelen fietsen en sporten

Vriendinnen en familie bezoeken

Administratie opzoeken, ordenen en verzekeringen en contracten nakijken

Financiele zaken op orde maken, budgetplan maken

Auto voor onderhoud weg (winterbanden?) en van binnen en buiten schoonmaken

Enzovoorts

Vrijwilligerswerk bij vluchtelingen snap ik dan weer niet zo. Ik dacht dat dit nu redelijk op orde is? Misschien afhankelijk van waar je woont.
Ik zou een roadtrip maken naar zuid Europa en daar lekker een weekje (of iets langer) verblijven, mooie dingen zien, wandelen, boek lezen. In Zuid-Frankrijk bijvoorbeeld is de komende weken nog mooi en lekker weer met rond de 23 graden.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 14-10-2017 09:04
0.64% gewijzigd
En de resterende weken doen waar je die dag zin in hebt.

Heerlijk, 6 weken vrij. Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb elk jaar 6 weken vrij en heb elk jaar ellenlange lijsten die ik kan doen.

Tijdens het jaar verwaarloos ik zo ongeveer alles dat niet met mijn werk te maken heeft, dus dat gebeurt allemaal in de vakantie. Allemaal in vakantietempo trouwens, dan is zo'n vakantie nog te kort trouwens
Alle reacties Link kopieren
Noodgedwongen ben ik al jaren 'vrij', maar ik kan me gelukkig prima vermaken: lezen, puzzelen, studeren, tv kijken, kletsen met vriendinnen (die meest ook werken, maar daarbuiten nog best aanspreekbaar zijn), huishouden (als ik echt niks anders meer weet te verzinnen).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-10-2017 09:16
Noodgedwongen ben ik al jaren 'vrij', maar ik kan me gelukkig prima vermaken: lezen, puzzelen, studeren, tv kijken, kletsen met vriendinnen (die meest ook werken, maar daarbuiten nog best aanspreekbaar zijn), huishouden (als ik echt niks anders meer weet te verzinnen).
Je vergeet forummen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-10-2017 09:20
Je vergeet forummen!
Ik ontken voor mezelf nog steeds dat ik forum. O_O
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
_Branwen_ schreef:
14-10-2017 08:59
Ik zou een roadtrip maken naar zuid Europa en daar lekker een weekje (of iets langer) verblijven, mooie dingen zien, wandelen, boek lezen. In Zuid-Frankrijk bijvoorbeeld is de komende weken nog mooi en lekker weer met rond de 23 graden.
Daar heeft ze het budget niet voor , zie topic
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
14-10-2017 08:18
Maar in jouw geval zou ik ander werk gaan zoeken. Echt te belachelijk voor woorden dat je je overuren niet uitbetaald krijgt en verplicht in november vrij moet zijn.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomervakantie ben ik, wel vnl met kind, gaan touristen in eigen regio. Wij wonen hier net een jaar(en het is hier behoorlijk toeristenregio) en hebben eigenlijk alleen maar gewerkt, dus ben op de fiets steeds ergens naar toe gefietst, wat geluncht of gepicknickt en weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
14-10-2017 04:22

- solliciteren bij een ander hotel dat wel gewoon je overuren uitbetaalt
Waar staat dat , dat ze in een hotel werkt ???
Of ben ik nou gek :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Rode_trui schreef:
14-10-2017 09:40
Waar staat dat , dat ze in een hotel werkt ???
Of ben ik nou gek :hihi:
Ze schrijft hier vaker.
Rode_trui schreef:
14-10-2017 09:36
Daar heeft ze het budget niet voor , zie topic
Met eigen tent kost het geen drol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven