Werk & Studie alle pijlers

HBO Communicatie carrierekansen

17-10-2017 13:27 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Ik ben momenteel 3e jaars communicatie student en loop momenteel stage bij een reclamebureau. Aangezien ik weet dat er een overvloed is aan communicatie studenten en soms de baangarantie een beetje laag is ben ik eens gaan nadenken over mijn carrièrekansen en hoe ik deze kan vergroten.

Ik moet in de komende maanden een Minor gaan kiezen en nadat ik klaar ben met afstuderen ben ik nog van plan om een master te volgen.

Nu wil ik dit topic gebruiken om een beetje met jullie te sparren over welke Minor en Master de carrièrekansen van een communicatiestudent kunnen vergroten. In welke sector (die toegankelijk is voor een communicatie student (e.v.t met een relevante minor en master)) liggen de grootste baankansen?

Ik hoor graag van jullie!
Ik studeer zelf Communicatiewetenschap aan de universiteit en wil een minor en master gaan volgen die betrekking heeft op bedrijfskunde. Wellicht zou je ook die richting op kunnen gaan? Ook zijn er masters die zich richten op de analytische kant, waarbij je dus met cijfers bezig bent. Ik weet niet of je op het HBO ook met statistiek werkt, maar hiermee zal je bij je master wel te maken krijgen.

Wat ook helpt is extracurriculaire activiteiten, zoals: vrijwilligerswerk, bijles geven, actief lid zijn van een studievereniging (bijvoorbeeld in het bestuur).

Kijk wel uit dat je niet iets kiest wat je helemaal niet leuk lijkt, maar wel goede baankansen heeft. Dan moet je namelijk wel erg veel discipline hebben om het goed af te ronden :) Hoge cijfers helpen ook altijd..