Werk & Studie alle pijlers

Afschuwelijke werkervaringen

17-10-2017 13:52 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging tot het " afschuwelijke bruiloften en partijen en " uitvaartentopic" op de andere pijlers.

TO trapt af:

Mijn eerste baan als assistent office-manager bij een IT bedrijf (IT stond midden jaren 90 nog in de kinderschoenen) opgericht door een corpsballen yup en een wat oudere lievige nerd met yoga aspiraties. Ik was 20 en kwam echt net kijken..
Zaken gingen booming vandaar de " luxe" dat zelfs de officemanager een assistente mocht...dat was ik dus.
Vrouw in kwestie bleek een zwaar gestoorde neurotische feeks a la " The Devil wears Prada" die een knipperlicht verhouding bleek te hebben met corpsballen yup.
Als het tussen hen goed ging was er geen probleem maar ging het kut (wat vaker het geval was) dan was ik haar emotionele boksbal. Alles heb ik daar meegemaakt, van hysterische bonjes op kantoor met de deur dicht waar ik bij zat (stoicijns turend naar mijn beeldscherm met WP 5.1) waarna ze zich letterlijk in elkaar liet zakken en van mij verwachtte dat ik haar opraapte tot aan klaagsessies over de telefoon (ze belde mij rustig s avonds om over hem te klagen wat hij haar nu weer had geflikt)

Waren er klanten of andere collega's bij dan blafte ze mij af en commandeerde mij een slag de rondte in..
Ik heb er na 4 maanden een einde aan gemaakt en ben weer een opleiding gaan volgen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Boel rare dingen meegemaakt, van een baas die vanuit zijn geloof vond, dat vrouwen niet moesten werken (fijn joh, als baas)
tot totale vermenging van werk&prive, waarbij we zelf het kantoor moesten verhuizen, met gebruikmaking van eigen auto´s en helpende partners/vrienden
Alle reacties Link kopieren
Ik was een jaar of 17 en had een bijbaantje in een winkel. Veel sjouwen en schoonmaken. Dit was in mijn topfitte periode, ik sportte 5-6 keer per week en was hier ook trots op.

Helaas mijn baas ook. Hij nam regelmatig foto's van mij tijdens het werk (in mijn strakke jeans en topje, het was bloedheet in het magazijn) en die hing hij dan boven zijn bureau. Ik durfde hier niks van te zeggen, maar ongemakkelijk was het wel. Tot ik doorkreeg dat mijn collega's mij vervolgens links lieten liggen. Hele nare sfeer ontstond hierdoor. Heb toen mijn baan opgezegd en ben nooit meer in die winkel geweest.
Ik heb bij een opticien gewerkt waar de vrouwen een rok aan moesten. Onder het mom 'netjes'. Kon ik nog mee leven. Later bleek dat de eigenaresse dit had ingevoerd omdat, volgens haar, 1 collega een 'dikke kont had wat geen kijk was in een broek'. Dat vertelde ze ook aan iedereen behalve aan die collega.

Heb dat wel tegen de betreffende collega gezegd. En niet veel later vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
Schiet me ineens te binnen dat ik later nog eens zo'n baas heb gehad. Die hield van de personeelsfoto's (we gingen elk jaar professioneel op de foto voor de website en kregen dan een aantal exemplaren afgedrukt) er altijd een paar van mij achter. Was dan de enige met een incompleet mapje, hij knipte gewoon van elke foto er eentje af.


Kennelijk trek ik dat soort mannen aan. :frusty:
Ik heb een dag in een drukkerij gewerkt waar de drukpersen snoeihard stonden te loeien. Vaste medewerkers hadden allemaal een koptelefoon op, omdat het lawaai anders schadelijk zou zijn. Toen ik als oproepkracht vroeg of ik ook een koptelefoon mocht, werd ik uitgelachen. Dit was alleen voor vaste medewerkers.

Volgende dag mijn ontslag genomen. Ik was toen 18, maar gelukkig al wel zo verstandig dat ik mijn gehoor niet wilde slopen voor een minimumloon.
Alle reacties Link kopieren
Gewerkt bij een grote pakket vervoerder.
Moest alles werd bijgehouden, moest overal voor in- en uitklokken en wanneer je langer dan 4 minuten geen werkzaamheden op je pc had uitgevoerd (bijvoorbeeld dus omdat je toiletbezoek wat langer duurde) stond er al een floormanager bij je bureau om verhaal te halen.
Het was een hele lange week en toen had ik er genoeg van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet persé negatieve ervaringen met collega's of bazen, maar wel met de klote baantjes die ik in mijn leven heb gehad toen ik jong was en voor uitzendbureaus werkte. Onder andere de hele dag papieren op volgorde leggen, een enveloppenvouwmachine bijvullen etc.
Het ergste was kamermeisje/schoonmaakster in een hotel. OMG wat een ranzigheid heb ik daar gezien. :facepalm:
Er was ook een conferentiegedeelte bij waar veel zakenmannen logeerden en die vonden het maar wat leuk om mij hun kamer te laten schoonmaken in mijn korte jurkje terwijl ze zelf op bed lagen te kijken. Yek!

Maar goed, ik had wel een inkomen en kon mezelf bedruipen, dat maakte veel goed! :puh:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een baas gehad die onder het mom van een gezond vruchtensapje flink wat alcohol naar binnen goot en waarbij de andere baas zijn secretaresse naar zijn privé huis stuurde om wat te op te halen. Klap op de vuurpijl was voor mij dat mijn baas vroeg een publicatie van een ander bedrijf te verkopen als het zijne. Niet lang daarna ben ik vertrokken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik kan zelf even niets bedenken, maar lees graag mee.
Alle reacties Link kopieren
Bizarre ervaringen:

Een bazin die 2 keer per week d'r nieuwe tieten aan het personeel showde onderwijl verklarend " daar werken jullie voor!". Ze was er blij mee.

Een zeer grote, groene telecomaanbieder die personeel tegen elkaar op zette, zodat een OR nooit invloedrijk van de grond kwam

Een collega die mij (ongevraagd!!!) zwijggeld betaalde om z'n ongewenste intimiteiten vooral stil te houden.

En het absolute hoogtepunt is wel een bedrijf waar ik aangenomen ben om niets te doen, maar ze wilden niet dat ik bij de concurrent ging werken...... Ik dacht dat voetballers dat alleen hadden. Heb er 3 maanden "gewerkt" kreeg een half jaarsalaris als afkoop, en een concurrentiebeding dat achteraf niet rechtsgeldig bleek, omdat ze zelf het initiatief tot ontbinding waren aangegaan..... de sukkels. Heb daarna voor dubbel geld een jaar bij de concurrent gewerkt. met veel plezier overigens.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
als student schoonmaakwerk gedaan in fabrieken. Waar (kan vast niet meer) de schoonmaaksters zodra het vaste personeel verdwenen was, op de bureaus zaten te bellen naar Verweggistan.
Alle reacties Link kopieren
Als uitzendkracht mijn eerste echte kantoorbaan als secretaresse bij een heul klein bedrijfje. Ik leerde daar de boekhouding en bank verwerken van de moeder van de directeur omdat zij het niet meer wilde doen. Enorm in de rode cijfers zaten ze, ik dacht dat dat normaal was, maar vroeg me wel af hoe ze dan ingehuurd personeel konden betalen.
Afijn, ik alles daar administratief mee op de rit gebracht. Ging ik in de zomer 3 weken met vakantie, op mijn eerste werkdag daarna heel hard zoveel mogelijk de achterstand bijgewerkt. Komt halverwege ochtend 2 de directeur dat het tijd was voor een evaluatiegesprek, want sinds ik was aangenomen hadden we dat nog niet gehad.

Zegtie doodleuk dat ik na vandaag niet meer terug hoef te komen want ik pas niet in het team (waren in totaal 2 mensen in dienst, waar het overigens wél echt goed mee klikte). Of ik vandaag nog wel even dit en dit af kon maken.
Ben opgestapt en meteen naar huis gegaan.

Hoorde een maand later dat ze failliet waren.
Ik heb een tijd gewerkt als schoonmaakster in NL grootste lichtjesfabriek.
Zodra ik de toiletten groepen moets schoonmaken waren er altijd mannen met hoge nood.
Die stapte vrolijk over de afzetting heen en gingen staan piesen, naast de bakken die ik schoon maakte.

Afschuwelijk ,ik durfde er nooit iets van te zeggen.
Later heeft het hoofd er een einde aan gemaakt, gelukkig wel.
Alle reacties Link kopieren
Ow, mijn eerste baan was echt verschrikkelijk. Ik had een draak van een cheffin die het wel prettig vond om een jong meiske af te breken. Ik was nog niet zo goed in mijn werk, want net van school en rete-onzeker over mijn kunnen. Deze feeks hielp mij niet als ik lastige klanten had, maar zei dan bijvoorbeeld dat ik mezelf echt moest verbeteren, anders zag ze zich genoodzaakt om onze directeur volledig in te lichten over mijn gebrekkige instelling.
Achteraf gezien nam zij de ruimte die ik haar gaf, en had ik gewoon veel eerder een grens moeten stellen. Maar goed, ik was 20 jaar oud, hartstikke bleu nog en zij was een echte kenau.
Later allemaal goed gekomen gelukkig.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ik heb nooit een echt vervelende baan gehad, maar lees graag mee.
Schokkend wat sommige 'bazen' durven.....
Alle reacties Link kopieren
Werkgever belooft mij 3 maanden voor het aflopen van het tijdelijke contract een vast contract en geeft per direct een forse salarisverhoging. Twee maand later: dat vaste contract kwam er toch niet, want "jij bakt niets van dit werk".
Ik had in totaal 3 jaar tijdelijke contracten gehad bij dat bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
In t onderwijs gewerkt als begeleidster van een autistisch kindje, het kindje had een financieel rugtasje en kocht via school hulp in. Dat werd ik dus. Alleen kreeg ik niks betaald want stage en pakte ze het geld gewoon zelf. Er was zelfs geen geld voor een kerstpakket voor mij, want tja stage en geen geld voor een stage vergoeding want dat deden ze nooit.

Kwam er later dus achter via de ouders dat ze voor mij betaalde, ik heb dus zelf niks gezegd maar had het al te graag gedaan ( nu ook echt spijt van)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar maanden op een poli gynaecologie gewerkt. De dames poli-asssitentes vonden het lollig om foto's van geaborteerde foetussen of doodgeboren kindjes die in de statussen van patiënten zaten plotsklaps onder mijn neus te schuiven. "Kijk eens, vindt jij vast wel interessant", schijnbaar in de hoop me te shockeren. Als er oudere dames op het spreekuur kwamen die hulp nodig hadden bij het uit- en aankleden werd ik er steevast door ze heen gestuurd, want het was "vies", die oude mensjes. Toppunt was wel dat ze me een behandelkamer instuurden om "schoon te maken" toen daar nog een patiënte in de beugels lag bij te komen van een miskraam. Potje met foetus stond op het aanrecht. Kom je daar binnen met je schoonmaakkar.
Allemaal zaken die voor mijzelf niet zo erg waren, behalve dan dat het rotstreken waren, maar de minachting voor de patiënten vond ik echt stuitend.

De gynaecologen hadden de dynamiek niet door, ze vonden het leuk dat ik de praktijk schijnbaar zo leuk vond omdat ik steeds in de behandelkamers te vinden was, dus na het helpen met aan-en uitkleden lieten ze me helpen met het prepareren van uitstrijkjes en dergelijke. Vond ik ook leuk, daar niet van en ik zat even niet tussen het geroddel en gestook van die enge vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
In een klein pretpark. Veel te lange werktijden, en werd zwart uitbetaald. Ik stond van 9 tot 7 in de stromende regen of felle zon. En een half uurtje pauze... Ook de ouders van de kinderen hadden altijd wat te zeiken. Stond ik bij de bootjes, zei een ouder : "Nee Pietje, ik weet ook niet waarom ze dat laatste bootje niet gebruikt, ze is vast dom ", zonder dat Pietje daar dan over was begonnen. Dat dat bootje kapot was kunnen ze dan niet begrijpen. De eerste dag stond ik daar al 16-jarige en ging zo'n bootje kapot midden in het water, geen idee hoe op te lossen. Het is me uiteindelijk gelukt die kleine kinderen terug te krijgen. Maar er was verder nergens een collega te bekennen en ik kon ook op geen manier contact krijgen. Heel onveilig.

Toppunt was dat in het hoogseizoen een paar collega's, die daar al jaren werkten, en ik tegen een muurtje aanleunden toen er geen klanten waren. En er een leidinggevende boos op mij werd omdat dat echt niet kon. Het was gewoon niet vol te houden 10 uur werken met 30 graden zonder schaduw en een klein half uur pauze. De dag erna ben ik gestopt.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Telt stage ook?
Ik liep stage samen met 4 andere stagiaires. Een van die schatjes had even besloten dat ze mij, nog nooit eerder gezien of gesproken, niet mocht. Waarschijnlijk omdat zij mode errug belang vond en ik....duidelijk niet.
En dat was genoeg mij volledig te negeren. Heel stom als je met twee mensen in een ruimte zit en ze een heel verhaal verteld en vraag stelt maar nog geen hallo tegen jou.
Toen ik er uiteindelijk iets van gezegd had tegen haar ging het beter maar echt gezellig is het nooit geworden.
We zouden na de stage nog sushi gaan eten.....Ik hoef niemand te vertellen dat ik daar nooit meer iets van gehoord heb
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire: echt shocking :'(

Shocking op een compleet ander level: ik had me ingeschreven bij een uitzendbureau (was 15 ofzo) en in de herfstvakantie belde ze me op voor een klusje: ik mocht in een slagerij vleesbeleg afwegen op een schaaltje, hier plastic folie overheen doen. Moest me om 07.30 uur melden; is een minuut of 20-25 fietsen.

Kom ik daar aan: witte klompen aan, witte jas, haarnetje en mee lopen maar. Trekt werknemer de koelcel open waar een stuk 300 varkenslijken aan haken bungelden. Zij duwt een paar lijken opzij en ik moest haar volgen :O Achter mij klapten de rij varkens weer dicht. Mijn taak was het om steeds een stuk of 5 lijken aan de haak over zo'n rails naar de verwerkingsruimte te duwen zodat de slagers ze daar verder konden ontleden en ontbenen.

Eerst werden de beide achterbenen en de kop er af gehaald, de achterbenen (hammen dus) werden op een lopende band gelegd en moest ik per 6 in een krat leggen en dan 6 kratten hoog stapelen. Superzwaar werk, buiten die 5 lijken om.

Ondertussen blijven zorgen voor nieuw aanvoer varkenslijken. Maar die mannen vonden het leuk om mij te jennen dus die gooiden ook af en toe een keer een kop op de band. Ik flikkerde die gewoon in de kliko waar ook hammen met dikke ontstekingen (met lekkere pus) in gegooit werden, niet geschikt meer voor consumptie.

Wat een kutwerk was dat! Volgende dag kon ik me niet eens meer bewegen, was zo stijf van al dat zware werk. Om 09.00 uur belde uitzendbureau heel boos: waar ik bleef!!!???!!! Had helaas niet de durf op die leeftijd om te zeggen dat het werk heel wat anders en zwaarder was dan boterhamvlees afwegen en op schaaltjes leggen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
17-10-2017 14:46
Ik heb een paar maanden op een poli gynaecologie gewerkt. De dames poli-asssitentes vonden het lollig om foto's van geaborteerde foetussen of doodgeboren kindjes die in de statussen van patiënten zaten plotsklaps onder mijn neus te schuiven. "Kijk eens, vindt jij vast wel interessant", schijnbaar in de hoop me te shockeren. Als er oudere dames op het spreekuur kwamen die hulp nodig hadden bij het uit- en aankleden werd ik er steevast door ze heen gestuurd, want het was "vies", die oude mensjes. Toppunt was wel dat ze me een behandelkamer instuurden om "schoon te maken" toen daar nog een patiënte in de beugels lag bij te komen van een miskraam. Potje met foetus stond op het aanrecht. Kom je daar binnen met je schoonmaakkar.
Allemaal zaken die voor mijzelf niet zo erg waren, behalve dan dat het rotstreken waren, maar de minachting voor de patiënten vond ik echt stuitend.

De gynaecologen hadden de dynamiek niet door, ze vonden het leuk dat ik de praktijk schijnbaar zo leuk vond omdat ik steeds in de behandelkamers te vinden was, dus na het helpen met aan-en uitkleden lieten ze me helpen met het prepareren van uitstrijkjes en dergelijke. Vond ik ook leuk, daar niet van en ik zat even niet tussen het geroddel en gestook van die enge vrouwen.
Oh wat erg zeg :woa:
Alle reacties Link kopieren
Tvp, kan niet meteen iets bedenken.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven