Werk & Studie alle pijlers

kerstkaarten (zakelijk)

17-10-2017 15:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar nemen het aantal papieren kerstkaarten dat we ontvangen af. Toch is onze directeur nog altijd verknocht aan de traditie. Ik vind het persoonlijk onzin/uit de tijd/milieubelastend/duur/... en zie de toegevoegde waarde niet meer zo. Ook vind ik het een rot klusje om de kaarten uit te zoeken, want er heeft altijd wel iemand iets over te mopperen.

Als alternatief wil ik de klanten een mooi opgemaakte mail sturen met beste wensen.

Wat denken jullie ? Is dit te informeel ? Welke argumenten zou ik kunnen aandragen om mijn directeur te overtuigen ?

Eigenlijk wil ik ook af van de stomme flessen wijn als eindejaarsgeschenk, maar 1 battle (bottle) at a time :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
nee!!! Geen mail! Of een kaart (wordt hier echt wel gewaardeerd) of een present * (bij voorkeur persoonlijk langs gebracht)

Mail is echt te kansloos.

* hoezo wijn? denk eens wat creatiever!
Alhoewel ik je argumenten tegen kaarten begrijp, kan ik me moeilijk een e-mail voorstellen die hetzelfde cachet heeft.
Alstjeblieft geen mail.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon kerstkaarten sturen. En kerstcadeautjes. Ik werk nu een aantal jaar voor verschillende bedrijven en (semi)overheidsorganisaties en merk dat het hier nog echt gebruikelijk is. Als mijn opdrachtgevers een mailtje zouden krijgen van een bedrijf, zou er worden gedacht dat de zaken kennelijk slecht gaan.

Als je het echt onzin vindt, en je hebt last van je geweten, kun je dan geen kaarten van een goed doel uitkiezen? Dan levert die onzin nog wat nuttigs op, ergens.

Ik ben het wel met je eens hoor, privé stuur ik ook geen kerstkaarten meer - alleen een paar naar oudere mensen die dat wel echt belangrijk vinden. Als ZZP-er stuur ik een kaart en soms een cadeautje naar leuke opdrachtgevers, omdat dat zo hoort. Heb het wel eens een jaar niet gedaan, of juist met Sinterklaas iets gestuurd om nog een beetje op te vallen tussen alllllll die flessen wijn en kaartjes die bij zo'n bedrijf binnenkomen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Met elke kaart minder dat een bedrijf ontvangt, springt jullie papieren kaart meer in het oog. Die 'mooi opgemaakte mails' worden bij mij rechtstreeks richting prullenbak gestuurd. Kortgeleden vertelde een marketinggoeroe me dat hij een fax campagne voor een bedrijf opgezet had (Ik dacht dat niemand nog een faxapparaat had, maar dat blijkt niet zo te zijn.) met een respons van meer dan 50 %. Onderscheidend zijn in vorm en inhoud is de boodschap
oudblond wijzigde dit bericht op 17-10-2017 16:00
0.45% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Kerstpakket en anders een kaart. Mails zijn niet leuk, tenzij op eigen verzoek.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zelfs een mooie kaars is beter dan niks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kerstkaart is echt veel persoonlijker!

Mss een tussenweg;
http://www.thescentofcinnamon.com/kerst ... stkaarten/
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik stuur mijn klanten een kerst kaart. Ze krijgen al genoeg mails van mij, een kaart vind ik een stuk persoonlijker.
Een email hoef je in ieder geval niet te doen. Verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Emails belanden ongeopend in de map verwijderde items. Niet doen.
Een kaartje valt tegenwoordig des te meer op omdat je een van de weinigen bent.
Flessen wijn zijn ook cadeaus die snel zijn vergeten. Wat vind je bijvoorbeeld van een kerstwens met een chocolade telegram!
Chocolade wordt altijd gewaardeerd en kan makkelijke eventueel onder collega's worden gedeeld bij de koffie.
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest, geen mail
Volgens mij wordt onder zakenrelaties dit soort attenties / tradities nog best wel gewaardeerd.
Mail zeker niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ok - duidelijk- iedereen is het eens :)
Over het cadeautje ga ik niet - directeur is gek op wijnen en dat is en blijft het dus.
Chocolade vind ik geen alternatief trouwens - daar worden we elk jaar zo onder bedolven dat het niet meer leuk is. Maar dat hoef ik dus gelukkig niet te beslissen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
17-10-2017 16:37
Ok - duidelijk- iedereen is het eens :)
Over het cadeautje ga ik niet - directeur is gek op wijnen en dat is en blijft het dus.
Chocolade vind ik geen alternatief trouwens - daar worden we elk jaar zo onder bedolven dat het niet meer leuk is. Maar dat hoef ik dus gelukkig niet te beslissen.
:( Wij krijgen een versierde e-mail en we worden helemaal niet bedolven onder chocola. Of wijn.
Heb je nog een vacature openstaan? :p:
Je directeur heeft gelijk. Je neemt iemand die een email stuurt voor kerst toch niet serieus? En in het zakenwereld kost niet serieus genomen worden je gewoon geld.
Alle reacties Link kopieren
Geen mail! Het mag dan minder worden een echte kaart is veel persoonlijker. En wijn, tja niet creatief maar altijd goed. Als je 'm zelf niet lust kan je 'm altijd kado doen :D Of je schenkt aan je gasten bij een etentje.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat eensgezind... ik ben het er ook mee eens hoor. Mails met een een dergelijke boodschap vind ik geen enkele meerwaarde hebben. Dan liever een echte kaart!
Ben het er ook mee eens : geen mail maar een kaart en liefst een van een goed doel.
Alle reacties Link kopieren
Dit misschien een gulden middenweg:

http://www.kerstkaarten.com/verantwoord-papier.html
Alle reacties Link kopieren
In mijn bedrijfstak wordt al jaren het geld dat anders aan kerstkaarten voor zakenrelaties besteed werd aan een goed doel gedoneerd. In de periode voor Kerst worden de handtekeningen in emails aangepast met een uitleg hierover, en hetzelfde wordt gedaan met brieven die verstuurd worden. Over het algemeen wordt hier heel positief op gereageerd, terwijl ik denk dat een leuk vormgegeven kerstemail niet gewaardeerd zou worden.

Er is één afdeling die de relatiegeschenken binnenkrijgt. Deze worden allemaal verzameld en van nummertjes voorzien; tijdens de kerstborrel worden ze verloot onder medewerkers.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
17-10-2017 18:28
In mijn bedrijfstak wordt al jaren het geld dat anders aan kerstkaarten voor zakenrelaties besteed werd aan een goed doel gedoneerd. In de periode voor Kerst worden de handtekeningen in emails aangepast met een uitleg hierover, en hetzelfde wordt gedaan met brieven die verstuurd worden. Over het algemeen wordt hier heel positief op gereageerd, terwijl ik denk dat een leuk vormgegeven kerstemail niet gewaardeerd zou worden.

Er is één afdeling die de relatiegeschenken binnenkrijgt. Deze worden allemaal verzameld en van nummertjes voorzien; tijdens de kerstborrel worden ze verloot onder medewerkers.
Vanuit het zakelijk aspect ben ik erg nieuwsgierig in welke branche dit zo goed ontvangen wordt.
Als ontvangende partij:
- geen papieren kaarten
- geen mail
- geen wijn

liefst helemaal niets.

ik werk voor een zeer groot bedrijf met heel veel leveranciers/ aannemers/zzp-ers enz enz .

ik ga echt niet onthouden oh van bedrijf X heb ik dit jaar niets gehad...

Ik vind het zo'n geldverspillerij..
Alle reacties Link kopieren
Geen papieren kaart!! Echt als je vandaag de dag nog een glossy papieren kerstkaart stuurt die bij de ontvanger linea recta in de oud papierbak beland, dan heb je het als organisatie niet begrepen. Totaal niet milieuvriendelijk en maatschappelijk verantwoord.

Daarnaast levert het je echt geen omzet op. Een bedrijf zal echt niet denken, oh dat is bedrijf x, zij stuurde heel attent een papieren kerstkaart dit jaar, laten we maar weer bij hen bestellen ipv bij de concurrent.

Of doneer het geld aan een goed doel. Dát blijft wel hangen bij je klanten en scoor je punten mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven