Werk & Studie alle pijlers

Het grote werk blunderboek

17-10-2017 23:42 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ter aanvulling van andere topics die over werk of klanten gaan, nu ook 'het grote werk blunderboek'. Van zeer onhandige gebeurtenissen waar je later (hopelijk) weer om kan lachen ;-D

:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
:popcorn: inderdaad
Naar aloude traditie begint de opstarter.
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af:

- Werkzaam in een grote bekende supermarkt waar er een pallet met frisdrank de schappen ingereden moest worden. Zo gezegd zo gedaan. Vlak voor het schap het folie door middel van een mesje eraf snijden. Iets te diep snijden en flats al het frisdrank over je heen krijgen... Lekker plakkerig.
- Koffiezetapparaat schoonmaken, opvangbakje koffie helemaal vol, zat te vol om eruit te halen, dacht ik hou dat ding wel even op de kop maar niet rekening gehouden met het waterreservoir… Die zat ook nog vol. Al het water over mijzelf heen en op de grond.


Niet van mij maar van een collega's waarbij ik het heb zien gebeuren:

- Die liet eieren vallen (kassa), kijkt of de eieren nog heel zijn, dat waren ze, laat ze nógmaals vallen, maar deze keer wel stuk op haar schoot... :rofl:
- Een cola-fontein doordat een colafles van de kassaband afvalt, waardoor er cola over mijn collega heen kwam en de cola tot aan het plafond zat.
- Flessenbonnetje door het valsgeld apparaatje heen halen en zich maar afvragen waarom hij maar blijft piepen.
- Wijnfles laten vallen, opruimen, weer laten vallen, opruimen, en met schrobmachine tegen wijnflessen aan laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Tradiezie hé, tradiezie... Oftewel TO trapt af...
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Damn... Mosterd (ook een goeie traditie) :-D
Well behaved women rarely make history.
Lang geleden paste ik op een peutertje. Ze hadden een trampoline in de tuin. Na het eten gingen we nog even buiten spelen. Samen op de trampoline, leuk! Ik neem het kind in mijn armen en spring rustig op en neer. Het kind giert het uit van pret. Op een gegeven moment wordt het stil. Net als ik stop met springen voel ik iets warms over mijn schouder naar mijn rug lopen.
Het springen vlak na het eten bleek iets te veel voor peuters maag, en alles kwam er uit. Ik heb maar even een tshirt van de vader uit de (schone) wasmand gevist en die geleend. De ouders konden er gelukkig om lachen en het kind voelde zich gelukkig direct al weer kiplekker.
Alle reacties Link kopieren
Hier kan ik wel iets posten. :D

Ik werk voor verschillende dokters. 's Morgens kwamen de dokters aan en sommigen komen even een hand geven, anderen zeggen gewoon goedemorgen.
Ik stond op dat moment net in een zijlokaaltje en de dokter steekt zijn hoofd zo even binnen om me gedag te zeggen. Voor mij kwam dit echter over alsof die met zijn hoofd richting mijn hoofd kwam... Dus ik geen die man meteen een kus. :facepalm:
Gaat die zo terug het hoofdlokaal binnen en zegt 'intimiteit is toch iets eigenaardigs'... Heel ongemakkelijke dag gebleven. Wij houden dus iets meer afstand normaal gezien. :)

En dan nog eentje. :) Ik ben bang voor spinnen. Heel bang! Ik begin te hyperventileren en te wenen.
En die dag had ik de eerste dag een stagiaire op het werk. Dus ik leid haar even rond en plots zegt ze heel rustig 'oh daar is een spin'. Ik begin daar te huilen, te snikken, kreeg geen adem...
Daar ging mijn goede indruk. :D
Ijs was wel meteen gebroken.
Alle reacties Link kopieren
Nog eentje: belangrijke papieren over de voorraad van de bakkerij in een wasbak leggen en vervolgens per ongeluk kraan open doen :roll: Papieren uit de wasbak gevist en deze in de oven gedaan om daar te laten drogen. Toen waren ze al vrij vlot weer droog en konden ze alweer naar het kantoor.
titin schreef:
17-10-2017 23:57
Hier kan ik wel iets posten. :D

Ik werk voor verschillende dokters. 's Morgens kwamen de dokters aan en sommigen komen even een hand geven, anderen zeggen gewoon goedemorgen.
Ik stond op dat moment net in een zijlokaaltje en de dokter steekt zijn hoofd zo even binnen om me gedag te zeggen. Voor mij kwam dit echter over alsof die met zijn hoofd richting mijn hoofd kwam... Dus ik geen die man meteen een kus. :facepalm:
Gaat die zo terug het hoofdlokaal binnen en zegt 'intimiteit is toch iets eigenaardigs'... Heel ongemakkelijke dag gebleven. Wij houden dus iets meer afstand normaal gezien. :).
Deze voel ik gewoon, wat zal jij je geschaamd hebben!!
titin schreef:
17-10-2017 23:57
Hier kan ik wel iets posten. :D

Ik werk voor verschillende dokters. 's Morgens kwamen de dokters aan en sommigen komen even een hand geven, anderen zeggen gewoon goedemorgen.
Ik stond op dat moment net in een zijlokaaltje en de dokter steekt zijn hoofd zo even binnen om me gedag te zeggen. Voor mij kwam dit echter over alsof die met zijn hoofd richting mijn hoofd kwam... Dus ik geen die man meteen een kus. :facepalm:
Gaat die zo terug het hoofdlokaal binnen en zegt 'intimiteit is toch iets eigenaardigs'... Heel ongemakkelijke dag gebleven. Wij houden dus iets meer afstand normaal gezien. :).
Deze voel ik gewoon, wat zal jij je geschaamd hebben!!
Gezin voor een behandelmoment een uur te vroeg laten komen door een fout in de (door mij opgestelde) brief. Om 8.30 in plaats van 9.30. Ze zagen er nogal verwilderd uit, maar hadden zo hun best gedaan om alles te regelen om op tijd te komen. Durfde bijna niet te zeggen dat ze nu dus een uur mochten gaan wachten :$ het beste wat ik kon aanbieden was koffie.

Vroeger in de horeca. Als we een verkeerd flesje openmaakten, stopten we het terug in de koelkast voor een volgende bestelling. Zo ook met chocomel, alleen die schudden we natuurlijk ook altijd voor het openmaken. Wordt natuurlijk een automatisme als je chocomel ziet staan. Pakken, schudden, openmaken. Niet handig als het dopje er al af is, maar overkwam iedereen wel een keer ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag nog gehad dat ik vanaf mijn kantoor naar de gezamenlijke keuken moest rennen om mijn drinken uit te spugen omdat ik zo hard moest lachen. Het is soms vrij saai op kantoor dus dit was best een uitschieter.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger een sociale angstfobie wat gepaard ging met paniekaanvallen.
Echt verschrikkelijk! Zo ben ik 3 jobs verloren omdat ik op de 1e dag telkens paniekaanvallen kreeg. Kon je de hele tijd naar het toilet rennen om over te geven. Eenmaal ze me naar huis stuurden was het over en voelde me 10 min na het buiten gaan weer goed.

Uiteindelijk kreeg ik medicatie voor die paniekaanvallen. Weer een nieuwe job en voelde het opkomen dus snel 1 een pil genomen. Ik voelde me rustig worden, en rustiger en rustiger en uiteindelijk moest ik me heel hard verzetten om niet staand in slaap te vallen. Dit was in een magazijn wat nog niet af was in een hele strenge winter. Krijg dat maar eens klaar, in slaap vallen met -5 graden. Die medicatie werkte dus te goed. ;-)
Maar ik was de dag doorgekomen zonder braakneigingen, zweetaanvallen en buikpijn. Direct na het werk naar de huisarts voor andere medicatie. Die nog 2 keer moeten nemen waarbij ik gelukkig niet tegen de slaap hoefde te vechten. Uiteindelijk heb ik daar 5 jaar gewerkt ipv 2u ;)

En gelukkig ben ik helemaal van mijn sociale angstfobie af.
Alle reacties Link kopieren
tvp en ondertussen ga ik hard nadenken over mijn blunders op de werkvloer. Ik heb ze waarschijnlijk verdrongen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik werk met mensen met een licht verstandelijke beperking.
Wat zij af en toe zeggen is prachtig.

Cliënt tegen collega; ben je zwanger?
Zij; nee.
Client; o dan ben je dus gewoon dik.

Ik heb hem nadien even uitgelegd waarom collega zo koeltje reageerde. We hebben er vaak nog hartelijk om gelachen
Alle reacties Link kopieren
Oh wat gênant titin! Ik zal eens nadenken of ik nog gênante momenten heb. Vast wel. ;-D
Toen ik 15 was, werkte ik in de slagerij van een supermarkt. We moesten om de buurt de slagerij schoonmaken op zaterdagmiddag en ik was bezig de gehaktmolen uit te spuiten met de hogedruksspuit. Maar een klein stukje aangekoekt gehakt wilde maar niet los, dus ik ging in de machine hangen om het los te krabben. Ik was alleen niet zo slim om de hogedrukspuit uit te zetten, zodat ik recht over het afscheidingsmuurtje heen spoot, recht het gezicht van een klant in.... die arme vrouw was echt helemaal doorweekt o_o en ik had het pas door toen opeens mijn kraan werd afgesloten door mijn baas, ze hadden blijkbaar een tijdje staan roepen maar hoorde niks over het geluid van die hogedrukspuit heen... XD
Koffie voor een vroegere baas gezet in een ouderwetse koffiemachine

Duurde erg lang dus ik dacht handig te zijn en de inhoud van het filter dan maar zo op de kop leeg te kieperen in de mok. Nooit aan al die koffieprut meer gedacht.....
Heel veel blunders, maar deze komt meteen in mij op. Ik liep stage in een banketbakkerij en moest een simpel klusje doen, gebakjes naar een auto brengen, nou ik struikel, de hele doos overhoop. Ik kon wel janken.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe werk waarbij patiënten met een doorverwijzing van de arts naar ons toekomen. Ik mag niet zomaar afwijken van wat de arts aangeeft. Op een dag kreeg ik een patiënt met doorverwijzing. Ik neem de doorverwijzing door en doe mijn werk. Patient was het hier dus absoluut niet mee eens en wilde het anders hebben. Dus ik gaf patient aan dat het op deze manier in de verwijzing staat, maar als dat niet de bedoeling is, dan neem ik wel even contact op met de betreffende arts. De arts vertelde me eigenlijk dat hij vond dat patient niet moest zeuren en dat ik gewoon hetgeen moest doen wat ik de verwijzing stond en niets extras.
Dus ik maak er een vriendelijk verhaal van naar patiënt, maar patient moest en zou perse anders en meer hebben. Ik probeerde het nog goed uitleggen hoe en wat maar ze werd echt boos. Ik zei dat ze wel zelf even contact op mocht nemen met de arts. Ik draaide het nummer en gaf haar de telefoon. Ze ging flink te keer tegen de arts. Tenminste, dat dachten we. Ze was echt boos en onvriendelijk. Tot ze opgehangen had. Ze riep hard dat ik helemaal niet het nummer van de arts had gedraaid. Ik was verbaasd.. dat nummer weet ik toch wel uit mijn hoofd. Blijkbaar niet, ik had het 0900-nummer van de politie gedraaid. En daar kwam ze pas achter toen ze na een heleboel geschreeuw gezegd werd "maar mevrouw, ik kan u hier toch niet mee helpen? U spreekt met de politie." o_o

Ik heb blijkbaar een eigenhandige manier om met boze patiënten om te gaan :-$
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 15 was werkte ik in de zomer in een bedrijf mee. Daar moest ik samenwerken met een vrouw die rookte. Dus iedere keer als zij rookpauze had in het rokershok ging ik mee, wist ik veel wat ik anders moest. Geen mobieltje, geen andere collega’s, niks.. Om 10 uur zaten we dr alweer voor de 4e keer en ze zat uitgebreid te kletsen met een andere medewerker. Ik vond het maar saai, dus ik was met mn bekertje water aan het spelen. En met wat water in mn mond aan het rondspoelen. Iéts te enthousiast.. ik spuit zo een slok water op de tafel.. Heel gênant op je eerste dag :facepalm: .. Gelukkig deed ze dr heel relax over.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Reep-Chocolade schreef:
18-10-2017 23:34
Ik doe werk waarbij patiënten met een doorverwijzing van de arts naar ons toekomen. Ik mag niet zomaar afwijken van wat de arts aangeeft. Op een dag kreeg ik een patiënt met doorverwijzing. Ik neem de doorverwijzing door en doe mijn werk. Patient was het hier dus absoluut niet mee eens en wilde het anders hebben. Dus ik gaf patient aan dat het op deze manier in de verwijzing staat, maar als dat niet de bedoeling is, dan neem ik wel even contact op met de betreffende arts. De arts vertelde me eigenlijk dat hij vond dat patient niet moest zeuren en dat ik gewoon hetgeen moest doen wat ik de verwijzing stond en niets extras.
Dus ik maak er een vriendelijk verhaal van naar patiënt, maar patient moest en zou perse anders en meer hebben. Ik probeerde het nog goed uitleggen hoe en wat maar ze werd echt boos. Ik zei dat ze wel zelf even contact op mocht nemen met de arts. Ik draaide het nummer en gaf haar de telefoon. Ze ging flink te keer tegen de arts. Tenminste, dat dachten we. Ze was echt boos en onvriendelijk. Tot ze opgehangen had. Ze riep hard dat ik helemaal niet het nummer van de arts had gedraaid. Ik was verbaasd.. dat nummer weet ik toch wel uit mijn hoofd. Blijkbaar niet, ik had het 0900-nummer van de politie gedraaid. En daar kwam ze pas achter toen ze na een heleboel geschreeuw gezegd werd "maar mevrouw, ik kan u hier toch niet mee helpen? U spreekt met de politie." o_o

Ik heb blijkbaar een eigenhandige manier om met boze patiënten om te gaan :-$
🤣🤣🤣🤣
Alle reacties Link kopieren
Ik was 17 en werd gevraagd iets uit de achterbak van de auto van mijn nieuwe baas te halen. Moest even naar de auto een stukje verderop lopen. Maar er zat geen slot of handvat op de achterklep, wel een hendel bij de bestuurdersstoel, maar daar ging de achterklep niet mee op. Tijdje gezocht, uiteindelijk vond ik uit dat ik het seat teken in kon drukken en je dan een handvat kreeg. Nou ja fijn, ik spullen meenemen, auto weer dicht.

De volgende dag zei mijn baas dat ze zich kapot was geschrokken toen op de snelweg de motorkap openwaaide. O_O oeps, ik had bij mijn zoektocht ook die hendel ingedrukt......
Alle reacties Link kopieren
:popcorn: :rofl:
Bam!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven