Werk & Studie alle pijlers

Ontslag nemen bij goedkope gigant?

18-10-2017 01:17 66 berichten
De ananas is een tropische plant. Van oorsprong komt de ananas uit Brazilië, Bolivia en Paraguay.

De vrucht bestaat uit kleine besjes die samengroeien. De ananas kan zo'n 30 cm lang worden en meer dan 4 kg zwaar worden. De vorm van de ananas lijkt op een kegel. Bovenop de ananas zit een krans met lange bladeren. De kleur van de schil van de ananas is groenachtig tot bruinachtig, het vruchtvlees binnenin is geel. De smaak van de ananas is zoet tot zoetzuur. Natuurlijk ligt het er ook aan of de ananas rijp is, zo kan de kleur en smaak van een ananas behoorlijk verschillen. De ananas is een gezonde vrucht vol met vitaminen en mineralen.

De ananas werd meer en meer aangeplant, zo ook op andere plaatsten. Zo groeide de ananas in heel Zuid- en Midden-Amerika en in het Caraïbisch gebied. Later werd de ananas ook in de Filipijnen, Hawaï en Guam geplant. In Europa werd de vrucht in broeikassen gekweekt. De ananas werd steeds populairder en was op een gegeven moment ook te zien in de Europese kunst en beeldhouwkunst. De ananas is ook een huis in de tekenfilm serie Spongebob Squarepants.
anoniem_356901 wijzigde dit bericht op 13-09-2018 12:45
91.79% gewijzigd
Slecht nieuws:
Bij zowat elke supermarkt gaat het er zo aan toe.
Veel starters, weinig die blijven.
En bazen die denken overal mee weg te komen.
Wordt je wat te mondig, dan lig je buiten.
Genoeg nieuwe 16-jarigen die willen starten.


Ik zou eerst es rondkijken wat er nog in de buurt is van werk voor je je ontslag geeft.
Toevallig niets in de horeca te vinden?
Plaatselijke cinema?
Callcenters en sales-toestanden?

Of es kijken of er iets te vinden is in de richting van waar je voor studeert?
Klinkt niet als een leuke werkplek. Maar ik vind verkouden zijn ook geen reden om je ziek te melden.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk bedrijf. Ik heb zelf ook gewerkt bij dat bedrijf. Bij ziekmelden deden ze moeilijk en namen ze mij echt niet serieus. Hoe kan ik het in mijn botten hersenen halen om ziek te worden?????? Tjaaa sommige leidinggevende waren zelf nog kinderen dus wat mag je dan verwachten. Bovendien iedereen boven de 19 jaar flikkeren ze eruit. Te duur waarschijnlijk.
Rot bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
18-10-2017 01:42
Klinkt niet als een leuke werkplek. Maar ik vind verkouden zijn ook geen reden om je ziek te melden.
Tjaa een beetje verkouden ahlaa. Maar als het snot uit je oren komt, keelpijn hebt, vermoeid bent en je meer dan niet fit voelt dan heeft to gewoon het recht om zich ziek te melden. Een arts bepaald dan vervolgens of to ziek genoeg is om thuis te blijven niet een leidinggevende.
diyer schreef:
18-10-2017 01:42
Klinkt niet als een leuke werkplek. Maar ik vind verkouden zijn ook geen reden om je ziek te melden.
Hangt ook van de functie / het werk af.

Niet echt reclame als je 4 uur lang voortdurend zit te snotteren en te niezen achter je kassa.
En voortdurend met die beniesde handen geld moet teruggeven en praatjes maken met de mensen.

Als ze je dan toch willen laten komen kunnen ze je beter die dag rekken laten vullen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Beetje off-topic,mar als dit bedrijf "een goedkope blauwe gigant" is in die branche, wat is dan de dure variant?
(ik zat namelijk echt even op het verkeerde spoor door dat woord 'goedkoop')
Dit gaat niet om een supermarkt maar om een Aaaaaction, als ik het verhaal goed lees....

Is ook blauw en begint met een A.
Het lijkt me beter voor je cv als je een bijbaan zoekt in je studierichting.

Verkouden is geen reden om ziek te melden.
Alle reacties Link kopieren
Ja eh ik zit ook vaak snipverkiuden op de werkvloer ..eerlijk gezegt ook niet echt een reden om thuis te blijven..

Maar goed je hoeft er niet te blijven hè...
Probleem ligt naar mijn mening zowel bij werkgever als bij jou. Dat je werkgever dergelijke uitspraken doet, kan niet en eigen personeel na sluitingstijd middels camerabeelden observeren mag ook niet zomaar volgens mij (anders vraag je dat na bij www.juridischloket.nl ). Maar met een verkoudheid ben je niet ziek hoor en kun je prima werken binnen dit bedrijf. Verder vind ik het nogal vreemd dat je op je 19e, mits goed gezond, geen anderhalf uur schoonmaakwerk kunt doen omdat je dan uitgeput bent en alleen op de bank kunt hangen. Dan moet je of jezelf eens na laten kijken door een arts of je gaat het nog erg zwaar krijgen als je na je afstuderen bijvoorbeeld 8 uur per dag, 5 dagen per week moet gaan werken. Jouw arbeidsethos, vind ik dus ook niet erg prettig overkomen.
Kun je niet een ander bijbaantje nemen? Bedoel, een grote supermarktketen of iets dergelijks. Met 19 ben je nog jong genoeg voor de kassa, wellicht vakkenvullen ook nog een optie.
Alle reacties Link kopieren
Zinook schreef:
18-10-2017 04:39
Dit gaat niet om een supermarkt maar om een Aaaaaction, als ik het verhaal goed lees....

Is ook blauw en begint met een A.
Oh ik dacht aan Ikea :-D
Wat is nu precies je vraag?

Je geeft aan dat je het niet naar je zin hebt en dat je contract toch niet verlengd wordt.

Wat denk je zelf?
Robinson schreef:
18-10-2017 06:54
Oh ik dacht aan Ikea :-D

Daar hebben ze geen baby olie
Alle reacties Link kopieren
Zoek lekker een ander bijbaantje. Deze periode in je leven is een mooie kans om bij allerlei bedrijven een beetje werkervaring op te doen. In de bijbaantjes-tijd heb ik nooit meegemaakt dat ik te oud werd gevonden. Er zijn toch opties genoeg? Horeca, schoonmaakwerk, andere winkel?? Geen idee wat je studeert maar soms kan je daar ook al in relevant werk mee aan de slag.

Overigens kan je van verkoudheid flink ziek zijn inclusief koorts. Een verwaarloosde verkoudheid kan uitlopen in een flinke herstelperiode. Daarnaast ben je behoorlijk besmettelijk.

O, en TO.. tenzij je fysiek echt wat mankeert is moe zijn van 1,5 uur schoonmaken echt bizar. Als je doorzet zul je snel genoeg merken dat je hierin conditie op bouwt.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht eerst ook aan de Appie en vond het heel gek. Heb daar destijds mijn studiegeld bij elkaar gescand en vond het altijd een supertof bedrijf om voor te werken.

Verkouden vind ik idd ook geen reden om ziek te melden, maar als je idd de klanten in het gezicht niest is dat wat minder charmant. Jouw leidinggevende klinkt als een nachtmerrie. Ga ajb iets anders doen. De economie is goed, bijbanen in overvloed. Er zijn genoeg plekken waar je wel fijn kunt werken.
Zinook schreef:
18-10-2017 04:39
Dit gaat niet om een supermarkt maar om een Aaaaaction, als ik het verhaal goed lees....

Is ook blauw en begint met een A.


Of Aldi.

Buurmeisje heeft daar gewerkt en volgens leidinggevende kon zij met een gebroken voet in het gips nog makkelijk komen werken hoor....
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
18-10-2017 01:42
Klinkt niet als een leuke werkplek. Maar ik vind verkouden zijn ook geen reden om je ziek te melden.
Lijkt mij helemaal niet fijn als iemand met snothanden mijn spullen aanraakt hoor. Zakdoekjes zijn na één keer snuiten al doorweekt. Ik heb geen smetvrees maar om thuis meteen alles te moeten wassen vanwege besmettingsgevaar vind ik ook nogal arbeidsintensief.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou naar UB gaan en kijken voor een baantje in de zorg, spoelkeuken, maaltijden voorbereiden oid. Schijnt weer iets aan te trekken en 19 jarige kost hun niet veel.
retrostar schreef:
18-10-2017 07:24
Lijkt mij helemaal niet fijn als iemand met snothanden mijn spullen aanraakt hoor. Zakdoekjes zijn na één keer snuiten al doorweekt. Ik heb geen smetvrees maar om thuis meteen alles te moeten wassen vanwege besmettingsgevaar vind ik ook nogal arbeidsintensief.

Cassiere die zitten te snotteren vermijd ik ook altijd. Ik vind het ook niet hygiënisch als iemand zit te proesten over mijn groente en vlees. Of met vieze handen van zakdoeken aan de rest zit. Ik verwijt het de cassiere niet, wel een leidinggevende.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
18-10-2017 06:56
Wat is nu precies je vraag?

Je geeft aan dat je het niet naar je zin hebt en dat je contract toch niet verlengd wordt.

Wat denk je zelf?
Inderdaad.

Ik zou gewoon blijven tot einde contract. En solliciteer ondertussen naar een andere baan.
Alle reacties Link kopieren
Nadat je een virus hebt opgepikt kun je soms nog wel een aantal weken besmettelijk zijn, ook al zijn jouw eigen symptomen al lang weer verdwenen. Dus zelfs de gezond ogende cassière kan een virus op je paprika's achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
Romy2017 schreef:
18-10-2017 07:27
Cassiere die zitten te snotteren vermijd ik ook altijd. Ik vind het ook niet hygiënisch als iemand zit te proesten over mijn groente en vlees. Of met vieze handen van zakdoeken aan de rest zit. Ik verwijt het de cassiere niet, wel een leidinggevende.
Als ik eenmaal vooraan in zo'n rij sta dan loop ik niet meer weg maar sta wel alvast te plannen wat ik ermee ga doen als ik thuis ben. Het is onverwacht extra werk. Het is een beetje een domper.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat een raar verhaal.. je studeert aan een universiteit en je blijft zo hangen bij zo'n K baantje. Wat een mentaliteit.. zoek gewoon wat anders, iemand als jij moet toch gewoon wat administratiefs of callcenter werk of horeca werk kunnen doen? Zoek gewoon wat leuks, je hoeft er toch geen carriere in op te bouwen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven