Werk & Studie alle pijlers

Twee keer opleiding onderbroken, hoe op cv?

18-10-2017 09:24 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een sollicitatiebrief. Voor deze functie heb ik een opleiding nodig die ik binnenkort afrond. De opleiding duurt twee jaar. Echter ben ik er twee keer langdurig uit geweest (allebei de keren door slechtverlopende zwangerschappen), waardoor het nu ruim drie jaar geleden is dat ik met de opleiding begonnen ben.

Hoe zet ik dat op m'n CV? Bij alle andere opleidingen en cursussen heb ik start- en afstudeerdatum gezet. Maar op die manier zou het dus betekenen dat ik straks 3,5 jaar over de opleiding gedaan heb.

Iemand een tip? Ik wil er ook niet te veel de aandacht op vestigen.
Dan zet je er geen begindatum bij? Alleen dat je nu die opleiding doet en de datum wanneer je verwacht klaar te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
18-10-2017 09:29
Dan zet je er geen begindatum bij? Alleen dat je nu die opleiding doet en de datum wanneer je verwacht klaar te zijn?
Dank voor je reactie. Dat staat wel een beetje raar, in een rijtje met elke keer begin- en einddatum.

Ik dacht misschien erbij zetten dat ik er anderhalf jaar tussenuit geweest ben? Iemand een idee hoe ik dat erbij kan zetten?
Alle reacties Link kopieren
Nelladella1 schreef:
18-10-2017 09:39
Dank voor je reactie. Dat staat wel een beetje raar, in een rijtje met elke keer begin- en einddatum.

Ik dacht misschien erbij zetten dat ik er anderhalf jaar tussenuit geweest ben? Iemand een idee hoe ik dat erbij kan zetten?
En begindatum bij alles weglaten, is dat een optie?
Maar dan vestig je juist de aandacht erop (en dat wil je toch niet?)
Ik zou het niet vermelden maar toelichten als ze er om vragen. Dus gewoon begindatum tot een heden.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon begindatum neerzetten. Als er vragen over komen licht je het toe.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het nut van die data? Het gaat toch om je opleiding?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik zou dat er niet bij zetten, want dan vestig je er juist aandacht op. Voor hen is het belangrijk dat je dit diploma/getuigschrift straks hebt.
Ik heb ook een opleiding met pauzes op mijn cv. Dat heeft me voor zover ik weet niet belemmerd. Mochten ze er vragen over hebben dan zullen ze die meestal stellen in een gesprek, als ze verder wel geïnteresseerd zijn. Je hebt een goede verklaring voor de onderbrekingen dus daar zullen ze je niet op afrekenen verwacht ik.

Je kunt wel overwegen om bij alle opleidingen alleen de einddatum in te vullen. (Diploma behaald op:...) en dan je verwachtte einddatum benoemen voor je huidige opleiding.

Veel succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit een zinnig diploma gehaald, behalve het veterstrikdiploma. Zelfs dat hindert niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de begindata van de opleidingen er helemaal niet in zetten. Waarom wil je dat doen?
Alle reacties Link kopieren
En als je na als startdatum, de datum neerzet dat je er de derde keer aan begonnen bent? Dat je die 2 eerdere keren dat je begonnen bent gewoon weg laat? Is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de data waarop ik mijn diploma heb gekregen er in staan. Maar veel opleidingen via/naast werk, dus dat liep wel gewoon door.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk. Het staat eigenlijk helemaal niet gek. Hartelijk dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uitgenodigd voor een eerste gesprek :)
Misschien ook kijken naar waarom je die twee keer je opleiding onderbroken hebt. Door slechtverlopende zwangerschappen zeg je.
Als ze er naar vragen in een gesprek, bedenk dan van te voren of er kans is op herhaling hierop. (Is er kans dat je uitvalt omdat je dan langdurig ziek bent.) Of wil je er geen kinderen bij?

Lijkt mij namelijk dat als je twee moeilijke zwangerschappen hebt gehad waardoor je je opleiding moest staken maar nu mogelijke wel een compleet gezin hebt de kans op herhaling op lange ziekte klein is. Terwijl als je twee keer je opleiding hebt moeten staken vanwege chronische pijnklachten de kans op herhaling wel groot is....
anoniem_66403 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 23:35
0.78% gewijzigd
Gefeliciteerd trouwens met je uitnodiging :)
Nelladella1 schreef:
20-10-2017 23:18
Ik ben uitgenodigd voor een eerste gesprek :)
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven