Werk & Studie alle pijlers

wat te doen(man)

19-10-2017 15:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb MBO gamedeveloper gedaan en heb hier C# geleerd in samenwerking met unity.

Nu ben ik dit schooljaar begonnen aan HBO ICT. Deze week hadden we tentamens van de 3 vakken en er is een 99% kans dat ik een 2 of 3 onvoldoende heb ookal heb ik wel geleerd.

Dan ga je dus niet over en is het ook zonde om het eerste jaar af te maken aangezien je het dan moet inhalen in de 2e periode en ik dan 6 tentamens heb.

Ik wil dus werk gaan zoeken.
Met MBO gamedeveloper kom je alleen niet echt ergens.

Dus wat zouden jullie aanraden bij wat voor bedrijf?
Alle reacties Link kopieren
Hoe goed kan je programmeren?
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
19-10-2017 15:47
Hoe goed kan je programmeren?
dat was een snelle reactie,
Ik kan redelijk programmeren in C# en in python.
Alle reacties Link kopieren
Een weekje wachten op de daadwerkelijke cijfers is geen optie?

Ik zou in overleg met een decaan gaan, en ondertussen op de diverse banensites vacatures met de door jouw behaalde diploma-eisen bekijken.

En slaap er nog een nachtje over... wie weet hoe erg het allemaal meevalt!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Als je nu zakt voor 2 of 3 tentamens, dan kan je die in de volgende periode toch gewoon herkansen?
Alle reacties Link kopieren
Niet om lullig te doen maar zou je jezelf niet eerst even een kans geven? Het is net de eerste periode. Wacht de cijfers af, vraag om een nabespreking en kijk of je daar een rode draad in kunt ontdekken. En dan met de SLB-er om de tafel om te kijken hoe je dat kunt aanpakken in het vervolg.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat je al je toetsen een eerste keer, en als je het dan nog niet haalt in sommige gevallen nog een tweede keer kunt herkansen? Als je de opleiding verder wel leuk vindt zou ik als ik jou was nog even door blijven gaan met de studie en de cijfers inderdaad nog even afwachten, aangezien je een veel hogere baangarantie en keuze hebt met een HBO ict diploma.

Zoals je zelf ook al aangeeft kom je niet echt snel ergens terecht met een MBO gamedeveloper diploma.
Alle reacties Link kopieren
Kun je als gamedeveloper niet nog meer talen? Daar moet je toch wel ergens mee aan de slag kunnen komen?
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
19-10-2017 16:08
Kun je als gamedeveloper niet nog meer talen? Daar moet je toch wel ergens mee aan de slag kunnen komen?
Wij hebben op school alleen C# gehad en een klein beetje php

op het hbo hebben we nu python gehad en dat lukt aardig.
Alle reacties Link kopieren
Als jij goed kan programmeren maakt het niet zoveel uit of je MBO of HBO hebt... heb jij echt mee gemaakt dat een game studio zegt alleen HBO te willen?

De afgelopen jaren zijn er wel wat ontslagen geweest door failliete game studio's, weet niet zo goed of dat inmiddels helemaal opgelost is, maar anders heb je wel wat concurrentie van hele goede programmeurs die nog werk nodig hebben.

Meestal zitten er niet zo heel veel game bedrijven bij je in de buurt... welke ken je die met C# werken? Dan houdt je er nog heel weinig over denk ik en bel die even of je persoonlijk langs mag komen. En als je geen game studio's kan vinden wellicht even op Indeed kijken of een software-ontwikkel bedrijf je misschien kan gebruiken. En waar heb je stage gelopen, kan je daar weer contact mee opnemen?

En hoe veel werk is het om C++ te leren? Want bij vacatures op gamejobs.eu vragen ze dat... (ik heb geen idee, ik ben designer en huur alleen Javascripters in, dus beetje andere richting). De programmeerkennis heb je in elk geval al. (tenminste ik ga er even uit dat je wel kan programmeren... weet niet of die onvoldoendes ook voor programmeren zijn?)

En met je decaan praten is inderdaad ook een goede. Misschien valt het wel mee inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
kelpie schreef:
19-10-2017 16:11
Als jij goed kan programmeren maakt het niet zoveel uit of je MBO of HBO hebt... heb jij echt mee gemaakt dat een game studio zegt alleen HBO te willen?

De afgelopen jaren zijn er wel wat ontslagen geweest door failliete game studio's, weet niet zo goed of dat inmiddels helemaal opgelost is, maar anders heb je wel wat concurrentie van hele goede programmeurs die nog werk nodig hebben.

Meestal zitten er niet zo heel veel game bedrijven bij je in de buurt... welke ken je die met C# werken? Dan houdt je er nog heel weinig over denk ik en bel die even of je persoonlijk langs mag komen. En als je geen game studio's kan vinden wellicht even op Indeed kijken of een software-ontwikkel bedrijf je misschien kan gebruiken. En waar heb je stage gelopen, kan je daar weer contact mee opnemen?

En hoe veel werk is het om C++ te leren? Want bij vacatures op gamejobs.eu vragen ze dat... (ik heb geen idee, ik ben designer en huur alleen Javascripters in, dus beetje andere richting). De programmeerkennis heb je in elk geval al. (tenminste ik ga er even uit dat je wel kan programmeren... weet niet of die onvoldoendes ook voor programmeren zijn?)

En met je decaan praten is inderdaad ook een goede. Misschien valt het wel mee inderdaad.
voor python heb ik waarschijnlijk ook wel een onvoldoende omdat ik gewoon tijdens de toets bijna niks meer wist.
Voor de toets wist ik alles nog en was ook zo klaar met opdrachten van 12 weken.

C++ leren is naar mijn weten redelijk lastig
C# kan ik alleen in de unity engine eigenlijk. buiten unity kan ik het niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet het ertoe of je man of vrouw bent bij deze kwestie?

Wat was je doel toen je nog geen 2 maanden geleden aan deze opleiding begon? En je verwachting?
Het lijkt mij zonde om nu al te beslissen dat je wil gaan werken. Ik zou je ook adviseren even af te wachten en indien inderdaad alles onvoldoende is een gesprek aan te gaan.
Het kan natuurlijk dat het niveau te hoog is maar er kunnen ook nog andere dingen aan de hand zijn. Wellicht heb je faalangst of iets totaal anders wat invloed heeft op je studieresultaten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft ooit een mbo diploma gehaald (in de ICT). Heeft nu al jaren een baan op hbo niveau. Hij kan goed programmeren en dan heb je zo werk. Verdient ook nog goed in de IT. Hij heeft later via zijn toenmalige baas alsnog een hbo diploma gehaald.
Zo kan het ook.

Maar ik zou in jouw geval eerst eens je cijfers afwachten en eventueel herkansen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven