Werk & Studie alle pijlers

Medisch Secretaresse

19-10-2017 17:44 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Ik zit momenteel te overwegen de opleiding Medisch Secretaresse te gaan doen.
Ik zou dit graag als thuisstudie willen doen (via NHA).
Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben? Want heb natuurlijk niks aan
een opleiding die niet erkend is :)

Bedankt alvast!!
Alle reacties Link kopieren
Er wordt heel veel gedigitaliseerd, ik betwijfel of er veel baankansen zijn als medisch secretaresse?

Kijk op vacaturesites of bij de verschillende ziekenhuizen wat ze vragen qua kwalificaties.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-10-2017 17:46
Er wordt heel veel gedigitaliseerd, ik betwijfel of er veel baankansen zijn als medisch secretaresse?

Kijk op vacaturesites of bij de verschillende ziekenhuizen wat ze vragen qua kwalificaties.
Bedankt voor je reactie! Ben inderdaad regelmatig naar vacatures aan het kijken, en op dit moment zijn er al bij 4 verschillende ziekenhuizen hier in de buurt vacatures voor medisch secretaresse!
Alle reacties Link kopieren
Mirthe1988 schreef:
19-10-2017 17:48
Bedankt voor je reactie! Ben inderdaad regelmatig naar vacatures aan het kijken, en op dit moment zijn er al bij 4 verschillende ziekenhuizen hier in de buurt vacatures voor medisch secretaresse!

Oké, en welke opleiding wordt daar gevraagd?
himalaya wijzigde dit bericht op 19-10-2017 17:52
1.69% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-10-2017 17:49
Oké, en welke opleiding wordt daar gevraagd?





oké
De opleiding Medisch Secretaresse. Maar gaat me meer om of thuisstudie net zoveel waard is als op een 'gewone' school
Alle reacties Link kopieren
Als doktersassistente heb je wel een breder aanbod en mag je net wat meer!
Ik heb de NAMS in Amsterdam gedaan, avondstudie. Vond ik ideaal. 1avond in de week (voor mij 35 km reizen) en zelfstudie.
Alle reacties Link kopieren
Mirthe1988 schreef:
19-10-2017 17:51
De opleiding Medisch Secretaresse. Maar gaat me meer om of thuisstudie net zoveel waard is als op een 'gewone' school

In mijn tijd (20 jaar geleden) stond een thuisstudie niet hoog aangeschreven, omdat je bij een ‘gewone school’ (destijds de NAMS) veel uitgebreidere vakken kreeg.

Ik zou contact opnemen met het ziekenhuis en vragen hoe ze over een thuisstudie denken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-10-2017 17:54
Ik zou contact opnemen met het ziekenhuis en vragen hoe ze over een thuisstudie denken.
Dit. Zij zijn je potentiële nieuwe werkgever, zij weten hoe ze naar zo'n studie kijken. Gewoon even bellen!

Maar besef wel; meestal wordt het niet gezien als volwaardig. Als er ook geen stages bij zitten is de kans heel klein dat je iets aan het papiertje hebt.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons merk ik dat de oudere mensen een thuisstudie niks vinden en jongeren daar veel minder problemen mee hebben. Kun je niet een studie doen met een avond in de week les oid? Schoevers bied dat bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor de reacties! Echt fijn dat er zo snel veel reacties komen. Ga zeker even bellen. Goede tips!
En wil ook proberen om in die periode vrijwillige stages te lopen, om ervaring op te doen :)
Alle reacties Link kopieren
Het beroep van medisch secretaresse is aan het verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je?
De NIPA (Amsterdam en Eindhoven) staat heel hoog aangeschreven. Is een opleiding tot doktersassistente. 1 of 2 avonden in de week naar school en zij regelen de stage.

Is dat niks? Kun je ook medisch secretaresse mee worden en je hebt meer mogelijkheden en uitdaging als doktersassistente. Uiteindelijk zul je daar meer aan hebben in de toekomst, vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
19-10-2017 22:56
Waar woon je?
De NIPA (Amsterdam en Eindhoven) staat heel hoog aangeschreven. Is een opleiding tot doktersassistente. 1 of 2 avonden in de week naar school en zij regelen de stage.

Is dat niks? Kun je ook medisch secretaresse mee worden en je hebt meer mogelijkheden en uitdaging als doktersassistente. Uiteindelijk zul je daar meer aan hebben in de toekomst, vermoed ik.
Dankjewel voor de goede tip. Ik woon in Enschede, maar kan met de auto ver komen :)
Ga me er in verdiepen, top. Doktersassistente zit ook in hetzelfde straatje, en hou wel van uitdaging!
Alle reacties Link kopieren
Succes Mirthe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven