Werk & Studie alle pijlers

Geen BBL plek kunnen vinden verzorgende ig.

19-10-2017 18:32 43 berichten
Ik wil heel erg graag de opleiding verzorgende ig gaan volgen aan het ROC. Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een werk-leer plek. Maar helaas nog steeds zonder succes😞. Nu is mijn vraag helpt school je dan om iets te vinden ? Wie heeft hier ervaring mee? Ik woon trouwens in Twente.
Vraag het eens op school .....
Alle reacties Link kopieren
overleg met school of je zelf open brieven/mails naar zorginstellingen mag schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Nee, je solliciteert bij het bedrijf. Als bbl-er ben je namelijk ook werknemer en word je ook uitbetaald. Je moet dus eerst aangenomen worden.
Alle reacties Link kopieren
Zie pb
Bam!!!!
ivy1970 schreef:
19-10-2017 18:45
Nee, je solliciteert bij het bedrijf. Als bbl-er ben je namelijk ook werknemer en word je ook uitbetaald. Je moet dus eerst aangenomen worden.
Ja dat dacht ik dus al. Dan maar blijven proberen, de aanhouder wint zullen we maar zeggen. Maar het is wel frustrerend om steeds te horen te krijgen nee we hebben op dit moment geen vacatures beschikbaar.
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet iets te maken hebben met de tijd van het jaar? De nieuwe opleidingen zijn een maand geleden van start gegaan. De meeste plekken zullen allang vergeven zijn, natuurlijk.
Op het ROC start in februari ook een nieuwe opleiding verzorgende ig BBL volwassenen. Ben al vanaf Juni bezig met zoeken. Maar tot dusver niks😔. Maar goed het kan natuurlijk de tijd zijn inderdaad.Maar ik ben iemand die niet opgeeft, ik zal mijn droom waar maken😀
Je zou toch zeggen dat ze veel vacatures hebben voor leerling Verzorgende.. Ik woon in Brabant en hier schreeuwen ze bijna om verzorgenden, of leerlingen niveau 3.
Ik doe zelf de opleiding Helpende, wil waarschijnlijk ook door gaan leren voor verzorgende. Ik heb een paar oudklasgenootjes die voor verzorgende aan het leren zijn, die hadden echt binnen no time een stageplek.
Kan inderdaad goed zijn hoor, dat het nu niet de tijd van het jaar is. Ben zelf ingestroomd in februari.
Maar blijven proberen hoor! Super dat je voor verzorgende wil leren :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw heeft dat ook gedaan, volwassen BBL verzorgende IG, had nog 1 jaar te gaan. En ging dat doen als onbetaalde kracht bij de instelling waar ze eerst als helpende werkte.
Weet natuurlijk niet of dat overal mogelijk is, scheelt natuurlijk wel als de werkgever je al kent. Dus als geld verdienen een bijzaak is zou je daar ook aan kunnen denken.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ik weet niet of het voor je te combineren is TO, maar je kan ook proberen als vrijwilliger ergens binnen te komen bij een zorginstelling. Staat ook goed op je CV.
Ik zat vorig jaar zonder werk, ik solliciteerde me suf maar werd nergens aangenomen. Totdat ik als vrijwilliger aan de slag kon in een zorginstelling. Het heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik er een betaalde baan kreeg. Inmiddels werk ik daar niet meer maar het heeft wel verschillende deuren geopend.
zeefietser1 schreef:
19-10-2017 19:07
Mijn vrouw heeft dat ook gedaan, volwassen BBL verzorgende IG, had nog 1 jaar te gaan. En ging dat doen als onbetaalde kracht bij de instelling waar ze eerst als helpende werkte.
Weet natuurlijk niet of dat overal mogelijk is, scheelt natuurlijk wel als de werkgever je al kent. Dus als geld verdienen een bijzaak is zou je daar ook aan kunnen denken.
bedankt voor het meedenken, maar ik zoek wel een betaalde werk-leerplek. Aangezien ik alleen ben en de vaste lasten moeten wel betaald worden.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
19-10-2017 19:06
Je zou toch zeggen dat ze veel vacatures hebben voor leerling Verzorgende.. Ik woon in Brabant en hier schreeuwen ze bijna om verzorgenden, of leerlingen niveau 3.
Ik doe zelf de opleiding Helpende, wil waarschijnlijk ook door gaan leren voor verzorgende. Ik heb een paar oudklasgenootjes die voor verzorgende aan het leren zijn, die hadden echt binnen no time een stageplek.
Kan inderdaad goed zijn hoor, dat het nu niet de tijd van het jaar is. Ben zelf ingestroomd in februari.
Maar blijven proberen hoor! Super dat je voor verzorgende wil leren :)
Verschilt toch wel waar je woont en je opleiding doet, begrijp ik zo via mijn vrouw en vriendinnen. Amsterdam kon ze zo aan de slag, gelukkig wonen wij in Friesland maar daar zijn toch wat minder zorg instellingen tov de hoeveelheid leerlingen.

Scheelt ook nog per jaar / moment dat je solliciteert. Van helpende naar IG met onbetaald werken, naar 2 9 maand contracten naar vaste baan. Mooi voor mijn vrouw, maar kon bijna niet, tot er wat personeel weg ontslag kreeg en zwanger dat helpt ook heel erg mee.
fietsen varen vrouwelijk doen
Kwebbeltje91 schreef:
19-10-2017 19:06
Je zou toch zeggen dat ze veel vacatures hebben voor leerling Verzorgende.. Ik woon in Brabant en hier schreeuwen ze bijna om verzorgenden, of leerlingen niveau 3.
Ik doe zelf de opleiding Helpende, wil waarschijnlijk ook door gaan leren voor verzorgende. Ik heb een paar oudklasgenootjes die voor verzorgende aan het leren zijn, die hadden echt binnen no time een stageplek.
Kan inderdaad goed zijn hoor, dat het nu niet de tijd van het jaar is. Ben zelf ingestroomd in februari.
Maar blijven proberen hoor! Super dat je voor verzorgende wil leren :)
bedankt voor u reactie, dan maar naar Brabant verhuizen😬. Nee ik hoor ook bij ons dat ze zitten te springen om verzorgenden, maar het vinden van een leerplek is erg moeilijk. Ik blijf zoeken😀
Alle reacties Link kopieren
Zeefietser het is gewoon zo fout om onbetaald te gaan werken in een baan waar je gewoon voor betaald hoort te krijgen.

Als de instelling niet wil betalen moeten ze maar een stagiaire nemen die de bol opleiding volgt.

Op een bbl plek hoor je gewoon betaald te krijgen.

Iemand die gratis gaat werken verdringt betaalde krachten.

Nu heeft jouw vrouw het geld misschien niet nodig maar een ander wel.

Jij werkt toch ook niet voor niets
Cinderella76 schreef:
19-10-2017 19:13
bedankt voor u reactie, dan maar naar Brabant verhuizen😬. Nee ik hoor ook bij ons dat ze zitten te springen om verzorgenden, maar het vinden van een leerplek is erg moeilijk. Ik blijf zoeken😀
Haha je zou hier zo aan de slag kunnen als leerling verzorgende :P

Maar komt goed :) Succes! Laat je het weten als je iets gevonden hebt?
Als ik wat gevonden hebt hoor je het☺️
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-10-2017 19:22
Zeefietser het is gewoon zo fout om onbetaald te gaan werken in een baan waar je gewoon voor betaald hoort te krijgen.

Als de instelling niet wil betalen moeten ze maar een stagiaire nemen die de bol opleiding volgt.

Op een bbl plek hoor je gewoon betaald te krijgen.

Iemand die gratis gaat werken verdringt betaalde krachten.

Nu heeft jouw vrouw het geld misschien niet nodig maar een ander wel.

Jij werkt toch ook niet voor niets
Die betaalde leerlingen waren er ook, meer geld was er niet. Waarom zou je dan, als het voor jezelf financieel kan, het niet onbetaald doen.
Pff op mijn eigen werk krijgt een Nederlandse stagiaire wel een whopping 350 euro per maand en daar mag je dan een heel jaar voor aan boord zitte, 24/7. Reken maar uit dat is zo goed als gratis.
Maar leerlingen "mogen" niks, ook zonder de leerling vaart die boot van a naar b.
fietsen varen vrouwelijk doen
Misschien weer iemand iets in Twente waar ik evt kan solliciteren☺️.
Alle reacties Link kopieren
Een bbl'er is geen stagiaire maar werkt naast de opleiding. Dat kun je niet vergelijken met mensen die stage lopen en daar een stage vergoeding voor krijgen.

Wat ik hoor van mensen die op die manier een opleiding volgen is dat ze ook niet als extra worden ingepland.
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik, maar mijn vrouw liep daar wel als extra bij, gratis en voor niks. Dat is dan niet het gratis inpikken van een baan. Trouwens ook de BBL'rs moeten dingen die nog niet afgetekend ofzo zijn onder begeleiding doen, zelfde als met een stagiaire.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
19-10-2017 19:48
Misschien weer iemand iets in Twente waar ik evt kan solliciteren☺️.
Gewoon googelen verpleegtehuis Twente en dan alle huizen die te voorschijn komen benaderen.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
19-10-2017 19:48
Misschien weer iemand iets in Twente waar ik evt kan solliciteren☺️.
Zoek uit welke verpleeghuizen/woon-zorgcentra er zijn in Twente. Kijk op de website van de organisaties of ze BBL plekken hebben.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
https://www.triviummeulenbeltzorg.nl/we ... stage.html

https://www.zorgaccent.nl/werken-en-leren-1 (mailtje sturen wanneer ze weer beginnen)
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Welk werk doe je op dit moment? Heb je een beetje relevante ervaring? Als leerling moet je al snel zelfstandig kunnen werken, waarbij je niet meer boventallig bent, een stagiaire is wel boventallig. Dus van een BBL-er wordt meer verwacht qua zelfstandigheid, vooropleiding, motivatie en ervaring.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven