Werk & Studie alle pijlers

Met vette tegenzin gaan werken

20-10-2017 09:42 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al zeker 3 jaar of iets meer. .(weet het op de kop af niet meer) ga ik met vette tegenzin werken.
Werk maar parttime maar toch...blij als ik thuis ben.
Heb een vast contract , dus ja..wat heb ik eigenlijk te zeuren.
Iets anders gaan zoeken..en de onzekerheid in de tijd van nu..
Nee dat gaat 'm ook niet worden.
Ben midden 40..dat ook nog 's.
Terug naar school zit er niet in , kon nooit goed leren , vandaar dat ik vanaf mijn 17 de al werk.
Heb alleen een LBO diploma.
Ik moet nog zolang tot mijn 67ste , maar ben t echt beu.
Zijn er meer mensen hier , die met tegenzin naar hun werk gaan ?
Hoe ga jij hiermee om ?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er precies niet leuk aan je werk?

Kan je het financieel veroorloven om niet te werken? Zo ja, dan zou ik gewoon stoppen. Er komt vast wel weer iets op je pad.
Tot je 67e is te lang om elke keer met tegenzin heen te gaan.
Ik denk dat nu juist de tijd is om iets nieuws te gaan zoeken, je bent begin 40. Als je dit over 7 jaar nog gaat doen wordt het alweer een stuk lastiger. Er is niks zo vervelend als met tegenzin naar je werk gaan...
Er zijn zat mensen die met tegenzin naar hun werk gaan. Lees het andere topic daarover maar eens. Met tegenzin werken.
Esther93 schreef:
20-10-2017 09:47
Ik denk dat nu juist de tijd is om iets nieuws te gaan zoeken, je bent begin 40. Als je dit over 7 jaar nog gaat doen wordt het alweer een stuk lastiger. Er is niks zo vervelend als met tegenzin naar je werk gaan...
+1

Wat vind je vervelend aan je werk? En waar haal je wel energie uit?
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het dat je met tegenzin gaat werken? De routine van jaren lang hetzelfde werk doen? Je collega's?
Zijn er ook leuke dingen waar je je op kan focussen?
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nooit dat mensen blijven zitten in een rotbaan vanwege een vast contract. Zo boeiend is dat ook weer niet. Lekker makkelijk ben je, hier is een vast contract en maakt niet uit hoe lullig wij zijn, je blijft toch wel *gna gna*.
Alle reacties Link kopieren
Ook al zegt een vast contract weinig, ik denk dat het ook met de psyche te maken heeft, zo weet je in ieder geval dat je niet over 11 maanden al moet stressen want het contract loopt af.
Misschien geeft een vast contract onbewust wat rust in het hoofd?
Dit is mijn motto
essychan schreef:
20-10-2017 10:10
Ik snap nooit dat mensen blijven zitten in een rotbaan vanwege een vast contract. Zo boeiend is dat ook weer niet. Lekker makkelijk ben je, hier is een vast contract en maakt niet uit hoe lullig wij zijn, je blijft toch wel *gna gna*.
.
Niet iedereen kan (de keuze maken) het risico (te) nemen zonder inkomen te zitten.
Niet iedere werkgever doet lullig.
Niet iedere collega doet lullig.
Je doet nogal wat aannames.
Alle reacties Link kopieren
Hee Rode trui, ik herken het helemaal hoor. Momenteel werk ik ook met enorme tegenzin. Hoe het komt, ik weet het niet? Het rare is dat ik weet dat ik niet te klagen heb, ik heb leuke collega's, vrij nemen is nooit een probleem, heb veel vrijheid hier, verdien niet slecht voor wat ik doe. Dus wat klaag ik dan? Dat vraag ik me ook af maar toch ben ik het onmenselijk beu en tel de uren op m'n werk af. Tips heb ik niet echt voor je want ik weet het zelf niet. Ik verheug me zoveel mogelijk op m'n vrije avond en de leuke dingen die ik doe in mijn vrije tijd.
Iets anders zoeken durf ik ook niet want ik heb ook een vast contract en waar ik woon is weinig werkgelegenheid.
Ik werk fulltime maar ik ben van plan om te gaan vragen of ik 32 uur kan gaan werken en ik hoop zoooo dat dat mag. Dat geeft hopelijk wel wat verlichting.
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik ook niet dat iedereen lullig doet. Ik ben gewoon verbaasd dat mensen zich zo vastbijten aan een vast contract, ook al geven ze aan geen plezier te hebben op werk.

Ik vind plezier op werk het belangrijkste dat er is, daar ben ik namelijk ook het meest. Ik heb ook zonder problemen een vast contract opgezegd en nooit de gedachte gehad "maar dat is nu zo veilig".
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
20-10-2017 10:33
Dat zeg ik ook niet dat iedereen lullig doet. Ik ben gewoon verbaasd dat mensen zich zo vastbijten aan een vast contract, ook al geven ze aan geen plezier te hebben op werk.

Ik vind plezier op werk het belangrijkste dat er is, daar ben ik namelijk ook het meest. Ik heb ook zonder problemen een vast contract opgezegd en nooit de gedachte gehad "maar dat is nu zo veilig".
Dan moet je je dat wel financieel kunnen veroorloven. En dat is denk ik wat de meesten niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
20-10-2017 10:33
Dat zeg ik ook niet dat iedereen lullig doet. Ik ben gewoon verbaasd dat mensen zich zo vastbijten aan een vast contract, ook al geven ze aan geen plezier te hebben op werk.

Ik vind plezier op werk het belangrijkste dat er is, daar ben ik namelijk ook het meest. Ik heb ook zonder problemen een vast contract opgezegd en nooit de gedachte gehad "maar dat is nu zo veilig".
Wat een heerlijke luxe te kunnen denken dat plezier op werk het belangrijkste is. Veel mensen hebben die luxe niet
Als je je niet fijn voelt op je werk kan je dat behoorlijk opbreken heb ik zelf ervaren. Als je daar blijft hangen zal er niks veranderen. Dan is het over een jaar nog pffffffff, zwaar, over vijf jaar, over tien jaar... Ik lees heel veel beren op de weg. Waarom niet eens op indeed kijken wat de mogelijkheden zijn? Wat voor werk doe je nu en waarom maakt je werk het zo vervelend? Zijn het collega's? Ik zou liever schoonmaken met leuke collega's dan op kantoor zitten in een vijandige sfeer. Met lbo is er toch ook wel werkgelegenheid, in een winkel, in de horeca, in de schoonmaak, bij de post, een tuinder... Kijk eens naar mogelijkheden, je bent veel te jong om elke dag met tegenzin te werken.
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
20-10-2017 11:04
Wat een heerlijke luxe te kunnen denken dat plezier op werk het belangrijkste is. Veel mensen hebben die luxe niet
Nou idd!
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
20-10-2017 10:59
Dan moet je je dat wel financieel kunnen veroorloven. En dat is denk ik wat de meesten niet kunnen.
Hoezo zou dat niet kunnen? Iedereen kan toch solliciteren op nieuw werk. Niet opzeggen en niks hebben. Maar gewoon actief solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
20-10-2017 11:15
Hoezo zou dat niet kunnen? Iedereen kan toch solliciteren op nieuw werk. Niet opzeggen en niks hebben. Maar gewoon actief solliciteren.
Tegenwoordig kom je bijna nergens meer voor onbepaalde tijd aan de slag. Vaste baan opzeggen voor tijdelijk contract en als dat niet verlengd wordt heeft dat gevolgen voor je uitkering. En ondanks dat de economie weer aantrekt op lbo niveau liggen de banen echt niet voor het oprapen. Tenminste niet met de leeftijd van TO, ook niet in de schoonmaak, detailhandel of horeca. Liever nemen ze dan studenten.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons bedrijf zoeken ze juist naar alle leeftijden. Ik ben vorig jaar aangenomen (nu 45). Met mij nog een hele rits, waarvan de jongste 19 is en de oudste 63. Vrouwen zoals ik, een tijdje eruit geweest, weer aan de slag willen, geen opleiding (of al zolang geleden dat het niet veel meer uitmaakt), , student die iets naast de studie wil doen, oudere die nog iets anders wil doen, het maakt niet uit. Iedereen krijgt dezelfde opleiding en dezelfde kansen.

En ik twijfelde ook over baan wel of niet opzeggen. Ik heb nu nog geen vast contract dus ik werk momenteel bij beiden. Maar de planning is dat dat vaste contract er wel komt en dan zeg ik mijn andere werk op. Denk ik, want ik ga niet met tegenzin. Het is alleen fysiek vrij zwaar en ik realiseer me dat ik dat niet red tot aan mijn pensioen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk freelance, leuk werk, nooit tegenzin, eigen tijd indelen, fijne werkplek. Maarrrrrr:

Geen verzekering, ziek ? toch doorwerken, soms teveel werk en lange dagen, soms geen werk en geldzorgen, geen vakantiegeld, geen uitkering, mager pensioentje ( tenzij ik een keer te lang geen werk heb, dan: géén pensioen ).

En toch zou ik nooit meer terugwillen naar een baan, hoe veilig ook.
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
20-10-2017 10:32
Hee Rode trui, ik herken het helemaal hoor. Momenteel werk ik ook met enorme tegenzin. Hoe het komt, ik weet het niet? Het rare is dat ik weet dat ik niet te klagen heb, ik heb leuke collega's, vrij nemen is nooit een probleem, heb veel vrijheid hier, verdien niet slecht voor wat ik doe. Dus wat klaag ik dan? Dat vraag ik me ook af maar toch ben ik het onmenselijk beu en tel de uren op m'n werk af. Tips heb ik niet echt voor je want ik weet het zelf niet. Ik verheug me zoveel mogelijk op m'n vrije avond en de leuke dingen die ik doe in mijn vrije tijd.
Iets anders zoeken durf ik ook niet want ik heb ook een vast contract en waar ik woon is weinig werkgelegenheid.
Ik werk fulltime maar ik ben van plan om te gaan vragen of ik 32 uur kan gaan werken en ik hoop zoooo dat dat mag. Dat geeft hopelijk wel wat verlichting.
Misschien een tip: waarom neem je niet voor een bepaalde tijd eerst 8 uur onbetaald verlof op om te kijken of het minder werken echtgoed bevalt?
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
20-10-2017 11:15
Hoezo zou dat niet kunnen? Iedereen kan toch solliciteren op nieuw werk. Niet opzeggen en niks hebben. Maar gewoon actief solliciteren.
Ook nog de luxe van naïviteit, je bent te benijden!
Alle reacties Link kopieren
Je bent begin 40 en dat betekent dat je waarschijnlijk nog niets eens op de helft van je werkzame leven zit. Het is zonde om in deze situatie te blijven hangen, want beter zal het op je huidige werkplek waarschijnlijk niet meer worden. Stel je eens voor dat je daar nog 30 jaar moet blijven?!

Soms zijn dingen niet meteen op te lossen. Je hebt misschien geen idee wat je anders zou willen, geen opleiding om wat anders te kunnen gaan doen, of je kunt je simpelweg de financiële onzekerheid van een nieuwe stap niet veroorloven. En elk van die argumenten kunnen ervoor zorgen dat je je gevangen voelt in de situatie, waardoor het allemaal nog zwaarder op je drukt.

Wat dan kan helpen is om niet meteen allerlei drastische besluiten te nemen, maar de tijd te nemen om een plan te maken. Kijk wat je zou willen doen, onderzoek of daar werk in is, en inventariseer wat er voor nodig is om dat op termijn te kunnen realiseren. En probeer daar vervolgens heel actief stappen in te zetten. Lees je in, praat en netwerk met mensen uit die richting, volg een cursus of opleiding, enz. Je zult dan zien dat, door de focus te verleggen van "ik zit in de shit" naar "ik werk aan een mooiere toekomst", de huidige situatie veel minder zwaar op je gaat drukken.
Ja hoor heel herkenbaar. Ik vind mijn werk ook vreselijk, maar stoppen gaat niet. Gelukkig maar 20 uur.
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend als je met tegenzin naar je werk gaat.

wat ik niet snap is dat je dat al 3 jaar laat duren? Waarom?

Waarom niet gewoon rondkijken voor een andere baan, studie naast je huidige baan zodat je als de studie klaar is meer kansen hebt?

of bespreken met je LG. Waar ligt het aan? het werk, kun je het niet aan, is het fysiek zwaar, werk je op moeilijke ( voor jou onhandige) tijden? heb je conflicten met collega's of LG?

Maar al 3 jaar klagen en verder niks doen,,,,tsja dat gaat hem niet worden
pearle schreef:
20-10-2017 12:42
Heel vervelend als je met tegenzin naar je werk gaat.

wat ik niet snap is dat je dat al 3 jaar laat duren? Waarom?

Waarom niet gewoon rondkijken voor een andere baan, studie naast je huidige baan zodat je als de studie klaar is meer kansen hebt?

of bespreken met je LG. Waar ligt het aan? het werk, kun je het niet aan, is het fysiek zwaar, werk je op moeilijke ( voor jou onhandige) tijden? heb je conflicten met collega's of LG?

Maar al 3 jaar klagen en verder niks doen,,,,tsja dat gaat hem niet worden
dit idd. Je kan niet alleen maar klagen, en verder niets doen. Dan wordt het iig niet opgelost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven