Werk & Studie alle pijlers

Gastvrouw theater

22-10-2017 08:30 6 berichten
Ik begin volgende week op vrijwillige basis als gastvrouw bij ons in de stad in het theater. Wat trek ik aan? Hoef alleen een badge met mijn naam erop. Verder mag ik het zelf bepalen,als het maar netjes is. Heeft iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
in ieder geval makkelijk zittende schoenen want je zal veel op je benen staan en waarschijnlijk ook traplopen. Verder kleding waar jij je makkelijk ik kunt bewegen.

Het hangt natuurlijk verder af wat voor theater.

Bij een jeugdtheater zou ik wat anders aantrekken dan bij een voorstelling van de reisopera.

Weet je waar je in het theater komt te staan? Is dit bij de deur, dan een jasje of een vest niet overbodig.

Wil je dat je naambadge opvalt, dus dat mensen snel kunnen zien dat jij een gastvrouw bent, dan liever geen kleding met heel veel drukke prints.

Mijn advies zou zijn, loop vanavond het theater eens in, en kijk wat andere gastvrouwen en heren aan hebben.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat theater bezoeken en kijken wat daar in de mode is. Is per stad verschillend.
Mijn eerste voorstelling zal bij een kindervoorstelling in de middag zijn. Ik sta of bij de deur naar buiten of bij de deur naar de zaal. Weet al wel dat het geen outfit mag zijn met schreeuwerige prints of fel gekleurd. Zou een subtiel zwart jurkje kunnen met een mooie panty/maillot of is een broek met nette blouse en evt vestje of colbertje netter? Ben zelf niet zo van de colbertjes.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
22-10-2017 08:59
Mijn eerste voorstelling zal bij een kindervoorstelling in de middag zijn. Ik sta of bij de deur naar buiten of bij de deur naar de zaal. Weet al wel dat het geen outfit mag zijn met schreeuwerige prints of fel gekleurd. Zou een subtiel zwart jurkje kunnen met een mooie panty/maillot of is een broek met nette blouse en evt vestje of colbertje netter? Ben zelf niet zo van de colbertjes.
Zolang jij daar makkelijk mee door de knieën kunt om iets van de grond te pakken wanneer een kind wat laat vallen. Of om goed te kunnen horen wat ze zeggen. Ik zou dan eigenlijk niet voor een jurkje kiezen.

Wanneer er veel mensen zijn, dan zal het warm worden, dus vooral niet te warm aankleden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor een zwarte pantalon en een zwarte nette blouse. Dat zie ik de meeste gastvrouwen/heren in het theater dragen. Neutraal, netjes en chique. Je valt niet op, maar je straalt wel uit dat je daar werkt. Eventuele kleur kun je met een klein sjaaltje doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven