Werk & Studie alle pijlers

vakantie

22-10-2017 09:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik heb een vraagje. Voor mij vakantie heb ik avonddienst, ik werk in de zorg. Volgens CAO mag ik dit weigeren?
Ja
Nee
Praat eens met de roostermaker
Waarom zou je voor je vakantie geen avond hoeven te werken?
Maar goed, als het in je cao staat kun je het aankaarten. Maar als je volgende week al vakantie hebt dan moet je er niet op rekenen dat ze het nog aan gaan passen.
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er precies dan?
Je bedoelt denk ik dat je vakantie op een maandag begint, maar je zondag nog een avonddienst hebt?
In de cao staat inderdaad dat je de weekenden voorafgaand en volgend op je vakantie vrij hoort te zijn. Dus stel jouw vakantie van 3 weken begint maandag 30 oktober, dan heb je het weekend daarvoor en het weekend van 18 en 19 november vrij.
Dat is dan wat anders dan geen avonddienst voorafgaand aan je vakantie hoeven te werken.
Als je vakantie op zaterdag begint kun je vrijdagavond gewoon werken.
Alle reacties Link kopieren
Welke cao hebben we het hier over?
Cao VVT volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
22-10-2017 11:12
Dat is dan wat anders dan geen avonddienst voorafgaand aan je vakantie hoeven te werken.
Als je vakantie op zaterdag begint kun je vrijdagavond gewoon werken.
Oh ja?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Nou ken ik de cao niet uit mijn hoofd, maar als jij de tekst paraat hebt, tickel, laat maar zien.
Alle reacties Link kopieren
Saoghail schreef:
22-10-2017 16:19
Nou ken ik de cao niet uit mijn hoofd, maar als jij de tekst paraat hebt, tickel, laat maar zien.
Jij roept maar wat want we weten niet op welke dag die avonddienst is. Jij gaat er vanuit dat die op vrijdag is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven