Werk & Studie alle pijlers

WFT vakbekwaamheid/ WFT zorgverzekering binnen een week??

22-10-2017 12:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik heb jullie advies nodig!
Ik kan een nieuwe baan krijgen als klantenadviseur bij een zorgverzekeraar.
Maar nu moet ik dan in een week mijn wft certificaat halen, er staat 60 tot 80 uur studeren voor.
Ik zit midden in een scheiding, en ik krijg volgende week de sleutel van mijn nieuwe huisje.
En de kids hebben de hele week vakantie!! ik kan wel wat oppas regelen hier en daar, maar dan kom ik nooit aan de 60uur.
Het was redelijk kortdag en mijn ex kan ook geen vrij regelen,word dus zowieso nachtwerk!!
Doe ik hier verstandig aan?? help mij ik kom er niet uit, is het te doen??
Alle reacties Link kopieren
Waarom in een week? Misschien dst ik iets doms zeg, maar werk zelf niet in deze branche. Ik kan me niet voorstellen dat je meteen de eerste dag al zelfstandig klanten gaat adviseren. Kun je het niet wat rekken: bv. dat je deze week 1 van de modules leert, daarna meeloopt met een collega die wel de juiste papieren heeft, en daarnaast de andere doet? Er moeten hier toch wel werkbare afspraken over te maken zijn?
Alle reacties Link kopieren
Wat een onredelijk eis. Moet je de opleiding ook nog zelf betalen? Lijkt mij niet de leukste werkgever...
Alle reacties Link kopieren
Of het te doen is, hangt mede van je werkervaring af en hoe vlot jij leert. Is dit helemaal nieuw voor je of heb je al eerder in deze branche gewerkt? Heb zelf recent WFT en PE basis gedaan, maar dat was prima in korte tijd te doen omdat veel mij al bekend was. Gezien je omstandigheden lijkt mij dit vrij pittig.
liane77 schreef:
22-10-2017 13:01
Wat een onredelijk eis. Moet je de opleiding ook nog zelf betalen? Lijkt mij niet de leukste werkgever...

Hoezo onredelijk? Werkgever heeft weinig boodschap aan de prive-situatie van TO, voor haar tig anderen gok ik.

TO, hoe oud zijn je kinderen?
Wft Zorg vond ik te doen hoor. Ik heb nooit daadwerkelijk de stof doorgenomen, maar enkel heeeeeul veel oefenexamens gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
22-10-2017 13:33
Hoezo onredelijk? Werkgever heeft weinig boodschap aan de prive-situatie van TO, voor haar tig anderen gok ik.

TO, hoe oud zijn je kinderen?
Onredelijk om dit binnen een week te moeten halen, ongeacht thuissituatie. Ontbindende voorwaarde in het contract lijkt mij redelijker.
Ik ken iemand die laatst zoiets moest doen omdat hij bij een bank ging werken. Hij had 2 weken de tijd, voor 1 certificaat geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Dit hoor je vaker, dat je dat binnen een bepaalde tijd moet halen. Ik zou proberen of er afspraken te maken zijn; bijvoorbeeld dat je er 2 of 3 weken over doet.
Succes!
Het is te doen, maar het is wel echt heel pittig! Ik heb het zelf wel in een week gehaald, waarvan 2 trainingsdagen klassikaal. Was wel echt elke dag minstens 5-6 uur aan het studeren. Er waren er ook best veel die het examen niet haalden.

Edit: Moet ik er trouwens wel bijzeggen dat niks mij bekend voorkwam. Als je al enige kennis hebt, dan is het waarschijnlijk ook al beter te doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is al over een week omdat 31 oktober gewoon de landelijke examendatum is, en ik dan 6 november zou kunnen beginnen met werken waar ik 5 dagen getraind word.
ik heb er trouwens geen ervaring mee verder,en betaald slecht 9,04 per uur en is t/m februari dus ook niet zolang.
als ik eerder benaderd was , had ik dus ook waarschijnlijk langer de tijd.
er zitten geen studie/theorie dagen bij ,ik moet alles met thuisstudie in een week doen.
mijn kinderen zijn 5 en 7 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Zit je vast aan een bepaald opleidingsinstituut? Ik zie dat er vele instituten zijn die deze examens afnemen op verschillende lokaties. Is er niet een datum te vinden een week later op een andere locatie oid?
Zalmneusje schreef:
22-10-2017 17:05
Het is al over een week omdat 31 oktober gewoon de landelijke examendatum is, en ik dan 6 november zou kunnen beginnen met werken waar ik 5 dagen getraind word.
ik heb er trouwens geen ervaring mee verder,en betaald slecht 9,04 per uur en is t/m februari dus ook niet zolang.
als ik eerder benaderd was , had ik dus ook waarschijnlijk langer de tijd.
er zitten geen studie/theorie dagen bij ,ik moet alles met thuisstudie in een week doen.
mijn kinderen zijn 5 en 7 jaar.
Tijd terug dit exact hetzelfde gedaan. Eindejaarswerk?
Ik vond het trouwens wel super leuk om te doen! Het was voor mij destijds, vlak na de geboorte van dochtertje, een opstap om weer lekker aan het werk te gaan. Mij heeft het echt geholpen, en vond de sfeer op de vloer ook heel leuk; einde van het jaar, heerst toch een blij/gezellig gevoel.
Wil hiermee eigenlijk zeggen. Ik zou ervoor gaan. En nogmaals; oefenexamens! Helpt echt.
Succes, en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Het is kort dag maar vanuit de werkgever geredeneerd snap ik het wel. Vanaf half november barst de jaarlijkse drukte los, mbt nieuwe voorwaarden en premies voor 2018.
Als jij je diploma niet hebt, dan heeft je werkgever niets aan je. Na februari is die hectiek weer voorbij dus dat verklaart ook meteen de duur van je contract.
WFT Zorg is niet extreem moeilijk als je er enigszins mee bekend bent. Als het nieuwe materie is, dan is het misschien wat lastiger maar wel te doen.
Was dit allemaal niet bekend op het moment van solliciteren? Of heb je zomaar gesolliciteerd op iets waarvan je eigenlijk niet eens wist wat het inhield? (Serieuze vraag hoor, geen veroordeling).
Alle reacties Link kopieren
Ben je afhankelijk van dit inkomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven