Werk & Studie alle pijlers

Help! mensen blijven voor mijn pand hangen

16-11-2017 13:24 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik begin een beetje moedeloos te worden en weet zelf niet meer wat ik nog aan het probleem kan doen.

Mijn pand staat in een centrum, waar ik ontzettend blij mee ben.
Echter is er nog geen 6 meter bij een bushalte vandaan..
Het pand heeft 2 jaar leeg gestaan voordat ik mijn zaak hier opende, dus werd het door veel mensen als bushokje gebruikt.
logisch want je staat mooi droog en uit de wind, het heeft namelijk een overdekte opening naar de deur toe van ongeveer 3 meter (iets meer).

Nu heb ik de hele voorgevel van het pand gerenoveerd, ramen opnieuw bestickerd.
ondertussen heb ik een lange uitloop mat (rode loper alleen dan zwart) 2 mooie planten voor aan de matten en een stoepbord.
normaal ga je er van uit dat mensen niet meer in de opening gaan staan, op de mat en tegen de planten aan...
Soms is het zelfs zo er dat ik 13 mensen in mijn opening heb staan!

Ik heb het in het begin maar een beetje door de vingers gezien.
Echter beginnen mijn klanten nu aan te geven dat ze het wel heel vervelend vinden om eerst te mogen vragen aan de mensen die daar op de bus staan te wachten als ze aan de kanten willen gaan omdat ze mijn pand naar binnen willen.
Dit begrijp ik en ben er dus ook steeds vaker wat van gaan zeggen.
bv: "staan jullie op de bus te wachten?"...."vinden jullie het dan erg om bij de bus halte te wachten want jullie blokkeren mijn ingang"
Ik probeer het zo lief en vriendelijk mogelijk over te brengen maar krijg als nog vrij vaak een grote mond of ze doen maar 2 stappen opzij.

Als het regent vind ik het niet erg, maar het gebeurt standaard meerdere keren per dag.
En begin er beetje een zat van te raken om steeds weer met mijn vingertje te moeten wijzen, want zo ben ik totaal niet.

Heeft een van jullie tips of ideeën zodat mensen mijn pand niet als bushalte blijven gebruiken zonder onvriendelijk te doen?

(ik heb al met de gemeente gesproken en ze zijn bezig met een bushokje maar dat kan nog wel heel lang duren en ondertussen krijg ik het steeds drukker op de zaak)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor jouw zaak gaan schuilen als het regende of hard waaide. Ik weet niet meteen wat je ertegen zou kunnen doen, realistisch gesproken dan. Hooguit kan je eens bekijken of je de plaatselijke wethouder zo ver kan krijgen er wat meer druk achter te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Gaten in je overkapping boren... wind/blow machine aan...
Wat voor zaak heb je?
Als je een horecagelegenheid hebt, kun je misschien een regeling maken dat mensen er best mogen staan, maar dan een consumptie moeten gebruiken. Je zou zelfs een extra "bushokje" kunnen creëren waar mensen mét een meeneem-koffie, soep of chocomel lekker kunnen wachten op de bus. Of een lunchpakketje om mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Dingen neerzetten met punten zodat ze er niet tegen gaan leunen/op zitten, ik denk hierbij aan van die draken die je soms bij Chinese restaurants ziet.

Tig keer per dag vragen om weg te gaan gaat jou alleen maar een boel frustratie opleveren en lost niks op want de volgende die voor jouw deur staat weet niet dat je vijf minuten geleden aan de vorige hebt gevraagd weg te gaan, en ik denk dat het ook een aanzuigeffect heeft: als er een staat komt er een tweede bij.

Ik zou gaan kijken wat je kan doen om het zo weinig mogelijk comfortabel te maken om daar te staan.
Alle reacties Link kopieren
stinkbommetjes??? :)
Alle reacties Link kopieren
Er een ludieke actie van makkelijker?

Flyeren. Ze er op attenderen dat er binnenkort een bushalte komt.

Paraplu's met jou logo uitdelen aan de mensen die er staan? Een praatje maken en paraplu overhandigen?
Alle reacties Link kopieren
Een groot bord met "Dit is geen bushokje" is zeker te simpel gedacht van mij? ;-D
Alle reacties Link kopieren
Verder regelmatig contact houden met de gemeente, zodat het bushokje er snel komt
Alle reacties Link kopieren
Plaats een jammer.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Contact leggen met de politie voor advies.
Alle reacties Link kopieren
Een extra deur plaatsen bij de ingang van je halletje
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
hangjongeren worden verjaagd met een pieptoon, ben bang, dat je dan ook je bezoek verjaagt
Ik zou de gemeente bellen zodat ze een bushokje kunnen plaatsen bij de halte en wellicht de bus maatschappij. Dat mensen schuilen of uit de wind aan staan is logisch maar overlast veroorzaken is wat anders.
anoniem_129113 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 13:48
30.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ha, die suggestie van een extra deur vóór het halletje vind ik wel een goeie! Mits uitvoerbaar natuurlijk.

Je kan ook overwegen om een drankautomaat te plaatsen. Krijg je de mensen niet mee weg, maar dan kan je er misschien nog wat aan verdienen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-11-2017 13:45
hangjongeren worden verjaagd met een pieptoon, ben bang, dat je dan ook je bezoek verjaagt
En die bus-mensen zullen niet alleen jongeren zijn, dus dan blijf je alsnog zitten met de hangouderen :-P)
Alle reacties Link kopieren
Bij de gemeente vragen of ze haast willen maken en of ze de halte anders willen verplaatsen, omdat je bedrijfsvoering eronder lijdt.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
16-11-2017 13:44
Contact leggen met de politie voor advies.
Politie kan en zal hier niets tegen doen. Wat de mensen doen is niet strafbaar, het is alleen hinderlijk voor de ondernemer en eventuele klandizie, maar er wordt geen overtreding begaan. Politie zal dan ook direct verwijzen naar de gemeente of de vervoerder.
Partytent bij de bushalte zetten en de lokale omroep inschakelen?
Of toch een deur vooraan je pand laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Even omdenken: Kun je van de wachters klanten maken?

Indien horeca werd hier al benoemd dat ze mogelijk wel een meeneem-koffie lusten, of een klein hapje.
Of als het gaat om een winkel: nodig ze dan eens uit om binnen te komen wachten, dan kunnen ze ondertussen rustig eens rondkijken in je winkel.
Een extra sticker op het raam plakken: "SUKKELS" en een pijl naar beneden. :proud:

Er zijn wel een aantal leuke suggesties gegeven zoals de paraplu's met jouw logo op. Geniaal!
Irritante muziek draaien?
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk wel een beetje bespottelijk dat to kosten moet maken om van overlast af te komen. Maar goed, een andere oplossing zie ik ook niet. In ieder geval blijven aandringen bij de wethouder, lokale media inschakelen, bij de vervoerder tot vervelens toe blijven aankloppen.

En wat ik zou doen: zelf een aanvraag indienen voor het plaatsen van een bushokje bij de bushalte en mocht je uitgenodigd worden voor een gesprek, dan daar zeker je verhaal doen, en mocht je'm krijgen, dan ook echt een houten schuurtje oid neerzetten. Je bent in ieder geval véél in het lokale nieuws.
Als je het een beetje leuk aanpakt, en zorgt voor goed contact met het plaatselijke krantje, kun je hier maandenlang attentiewaarde uithalen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hekje met een poort ervoor en een bordje "eigen terrein"? En heel veel druk zetten op de gemeente, dus minimaal eens per week bellen en niet een half jaar gaan zitten wachten tot ze misschien wat doen. Ik snap wel dat het vervelend is maar ik snap ook wel dat die mensen niet tien minuten in de wind en regen willen staan. Laatst haalde ik mijn neefje en nichtje van school in de stromende regenen, toen ben ik ook tot het tijd was in een portiek voor iemands huis gaan staan.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven