Werk & Studie alle pijlers

Werken als verpleegkundige niveau 4

16-11-2017 16:22 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Allereerst. Ik heb alle topics van verpleegkundige doorgespit maar heb nog niet echt antwoord op mijn vragen

Ik studeer momenteel verzorgende IG en loop op dit moment 20 weken stage in een verzorgingshuis. Hierna wil ik graag de verpleegkundige niveau 4 verkort doen. Dus in 2 jaar.
Nu vraag ik me af hoe jullie werken als verpleegkundige bijv. In thuiszorg, verpleeghuis, ziekenhuis.
- wat zijn jullie werktijden? Hoe zien die diensten kwa tijd er uit?
- wat doen jullie allemaal?
- hoeveel uur werk je per maand en wat is je salaris?

Ik ben nog ontzettend aan het twijfelen of ik in het ziekenhuis of in de thuiszorg wil.
Ik hoop zo uit jullie ervaringen wat wijzer te worden!
Ik werk in een ziekenhuis, kom uit een verpleegtehuis en ik zeg: doen!
Ziekenhuizen zijn zoveel chiller.

Ik werk overigens ook nog in de psychiatrie. Ik heb 2 banen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er helemaal waar jouw interesses liggen, ziekenhuis is een wat onbekendere doelgroep en verpleeghuis is langere tijd dezelfde patiënten. Ik ben zelf pro ziekenhuis
Alle reacties Link kopieren
Gewerkt als vp4 in een verpleegtehuis.
Verdiende met 32u p/w ong 2300 netto.

Ik vond de contactverzorgende/zorgreggiseur taken niet leuk, verplichte MDO's met familie leden etc.... Vaak familie die te veel zich met de zorg van hun vader/moeder bemoeien.... Misschien een naar woord... but soit...

Verplichte verwachtingen en verantwoordingen.... Destijds vaak gedacht werkte ik maar als helpende... Gewoon heerlijk alleen de zorg verrichten verder geen verantwoording en naar huis...

+ Gewone dienstijden als de IG. Alleen extra taken tijdens de dienst. & Af en toe een dag extra kantoordag voor de EVV taken...
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als verpleegkundige in de psychiatrie. Dagdienst 07:30 - 15:30, avond 15:00 - 23:00 en nacht 22:45 - 07:45 uur.

Beginnen in de ochtend met de zorg. Ik werk op een gemengde afdeling, langdurige, somatische en psychiatrische zorg. 5 gangen met iedereen een eigen zorgzwaarte. De ene alleen wekken en begeleiden en de ander volledig adl afhankelijk. we bieden vooral dagstructuur en begeleiding. Dagelijks tiptijd met de arts, psychiater, psycholoog, maatschappelijkwerk etc kort overleg moment over de huidige gang van zaken. Eens in de zoveeltijd een MDO welke jij voor jou patiënten voorbereid en leid. Het opstellen van verpleegplannen.
Verder de verpleegkundige taken zoals verpleegtechnische handelingen die voorkomen. Katheters, sondes, stoma's, wondzorg, depots, medicatie. Daarnaast hebben wij een leerafdeling in huis en dus dagelijks leerlingen en stagiaires om te begeleiden.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je de mogelijkheid hebt zou ik kijken of je een stage in het ziekenhuis kan lopen. Ik heb drie stages in het ziekenhuis gelopen en kan heel duidelijk zeggen: niets voor mij. De sfeer in de teams vond ik echt verschrikkelijk, en aan de hierarchie vanuit de artsen zal ik nooit kunnen wennen denk ik.
Ik werk nu als wijkverpleegkundige en dat is echt een wereld van verschil. Ook het feit dat je naar de client als geheel kijkt, en niet alleen het 'lichaamsdeel' waarvoor iemand opgenomen ligt past gewoon beter van mij.

Daartegen heb ik drie vriendinnen die allen als verpleegkundige op verschillende ziekenhuisafdelingen werken en het wel enorm naar hun zin hebben. Wat ik eigenlijk dus bedoel te zeggen: kijk of je sfeer kunt proeven. En dan het liefst op verschillende afdelingen van verschillende ziekenhuizen :)
Alle reacties Link kopieren
Ga inderdaad de sfeer proeven. Bedenk je ook wat je evt na je niveau 4/ 6 opleiding wil doen.
Ik heb jaren in het ziekenhuis gewerkt, vond het heerlijk, hiërarchie met artsen heb ik nooit bemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de Forensische Psychiatrie. Werktijden zijn hetzelfde als bij Opaque. Ik heb kort in de thuiszorg gewerkt en werd er absoluut niet blij van, niks voor mij.
Ook heel lang in de GGZ gewerkt, erg leuk, maar inmiddels heb ik daarvan alle facetten gezien, dus sinds een jaar forensisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven