Werk & Studie alle pijlers

Geschiedenis opdrachten

16-11-2017 19:37 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een lessen aan net voorbereiden voor morgen, ik ben namelijk een geschiedenis docent.
Er is een 2 mavo klas het is een best wel drukke klas.
Aangezien dit de laatste les is voor de toets wil ik een opdracht voor ze hebben zodat je ze alles er in kunnen verwerken.
Dan heb ik het niet over een oefentoets etc maar een echte opdracht denk aan tekening enzovoort.
Hebben jullie nog sugesties?

Alvast bedankt!
Nogal van belang waar gaat dit hoofdstuk over?
En uhm, ik denk dat een duidelijke rubrics voor een beoordeling van belang is, en bij een 'tekening' lijkt me dat nogal moeilijjk
Misschien kun je ze vragen je Nederlands wat bij te spijkeren. Man man man, wat een narigheid.
Alle reacties Link kopieren
Waarom tekenen? Er zijn genoeg mensen die daar een schurft hekel aanhebben en het niet kunnen. Ik ben daar een van dus.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hoe heb je in hemelsnaam je lesbevoegdheid gekregen als je dit niet zelf kunt oplossen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Geschiedenisdocent, echt? (vooral na je geloept te hebben vind ik dat behoorlijk onwaarschijnlijk).

En een mavo 2 klas? Dat is pas geschiedenis, want de mavo bestaat toch al een poosje niet meer.... (ik heb het even opgezocht, maar de mavo bestaat sinds 1999 al niet meer...)
anoniem_272813 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 19:49
37.66% gewijzigd
Laat maar.
anoniem_298027 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 22:15
94.90% gewijzigd
Is de geschiedenisdocent toevallig dezelfde docent als in je vorige topic?
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
16-11-2017 19:43
hoe heb je in hemelsnaam je lesbevoegdheid gekregen als je dit niet zelf kunt oplossen?
Leuke reactie!
Maar onzin als je het mij vraagt, ik ben opzoek naar iets creatiefs vandaar dat ik het internet op ga voor sugesties.
Maak je maar geen zorgen om mijn manier van lesgeven.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
16-11-2017 19:43
hoe heb je in hemelsnaam je lesbevoegdheid gekregen als je dit niet zelf kunt oplossen?
Vandaar ook dat ze les geeft aan de mavo.
Al is dat nog een belediging voor de echte mavo, want met het vmbo valt geen land te bezeilen.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem7271 schreef:
16-11-2017 19:47
Leuke reactie!
Maar onzin als je het mij vraagt, ik ben opzoek naar iets creatiefs vandaar dat ik het internet op ga voor sugGesties.
Maak je maar geen zorgen om mijn manier van lesgeven.
g
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
16-11-2017 19:46
Geschiedenisdocent, echt? (vooral na je geloept te hebben vind ik dat behoorlijk onwaarschijnlijk).

En een mavo 2 klas? Dat is pas geschiedenis, want de mavo bestaat toch al een poosje niet meer.... (ik heb het even opgezocht, maar de mavo bestaat sinds 1999 al niet meer...)
Dan heb je niet goed gezocht, want veel scholen zijn al een aantal jaren weer met Mavo-klassen begonnen
Alle reacties Link kopieren
Iets creatiefs? Wat is er mis met oerdegelijke tijdbalken, thema's en geschiedenisverhalen?

Creatief. Pfff. Maak een sfeercollage over het communistische tijdperk in Rusland? Met een beetje rood en grijs zijn ze klaar. :-o
Met het niveau van je bericht is het totaal ongeloofwaardig dat je docent bent. Ik denk dat je zelf nog scholier bent!
Maak een quiz waarin je zelf de leontine van moorsel uit gaat hangen. 5 catagorien (of 6) net hoe creatief je bent, vragen in verschillende moeilijkheden (denk 100 tot 500 punten. Klas in 2 teams. Mag een vraag spelen, goed gaan de punten naar dat team, fout gaan de punten naar het andere team.
Wat ik me dan afvraag, is hoe we je gericht zouden kunnen helpen (als we dat al zouden willen, dan), wanneer jij niet eens zegt welk onderwerp je behandelt.

Ik bedoel, ik kan wel roepen: laat ze een kaart van het Romeinse Rijk maken, maar als jij jagers/verzamelaars of Napoleon behandelt, dan heeft dat niet zo heel veel zin.
Aha, zoals ik al dacht. Jij bent de scholier en dit is je huiswerkopdracht.
Nee, wij gaan je huiswerk niet maken.
Fijne avond nog. En let alsjeblieft eens op tijdens de lessen Nederlands.
Martje2801 schreef:
16-11-2017 19:57
Maak een quiz waarin je zelf de leontine van moorsel uit gaat hangen. 5 catagorien (of 6) net hoe creatief je bent, vragen in verschillende moeilijkheden (denk 100 tot 500 punten. Klas in 2 teams. Mag een vraag spelen, goed gaan de punten naar dat team, fout gaan de punten naar het andere team.
Categorieën schrijf je.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem7271 schreef:
16-11-2017 19:47
Leuke reactie!
Maar onzin als je het mij vraagt, ik ben opzoek naar iets creatiefs vandaar dat ik het internet op ga voor sugesties.
Maak je maar geen zorgen om mijn manier van lesgeven.
Zou mij als werkgever toch wel druk maken over je Nederlands. Je schrijft suggestie blijkbaar ook consistent met één g. Ik vermoed dat je geen docent bent.
Alle reacties Link kopieren
Welnee allemaal, niet te moeilijk doen, gewoon kahooten.
Mevrouw75 schreef:
16-11-2017 20:01
Welnee allemaal, niet te moeilijk doen, gewoon kahooten.
Ja, Kahoot for the win!
Hoeft ook niet zoveel voor te stellen, allemaal, gewoon lekker dansen op het muziekje.
Ga op zoek naar overeenkomsten en verschillen met deze tijd. Laat onderbouwen met argumenten waarom iets wel of niet kan.

Laat de leerlingen Googelen naar extra feitjes.

Maak een klassikaal uittreksel/woord-web/gedicht op het digibord met input van de leerlingen. Print het uit voor iedereen.

Maar als je docent bent, heb je dan niet een paar van dit soort altijd toe te passen opdrachten in je "werkgeheugen'?
Petje op petje af, altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren
Geef je les aan dove kinderen?
...
Kies de twee sterkste leerlingen uit de klas uit. Laat ze tegen elkaar vechten. Laat de andere leerlingen bepalen of ze het mogen overleven.
Zo maak je het Romeinse Rijk aanschouwelijk.

Aderlating in groepjes, om de gezondheidszorg in de Middeleeuwen te verduidelijken.

In een volgende les kun je dan lesgeven over de heksenvervolging (regel hiervoor voldoende hout) of je kunt iets doen met mosterdgas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven