Werk & Studie
alle pijlers
Geschiedenis opdrachten
donderdag 16 november 2017 19:37
Hallo allemaal,
Ik ben een lessen aan net voorbereiden voor morgen, ik ben namelijk een geschiedenis docent.
Er is een 2 mavo klas het is een best wel drukke klas.
Aangezien dit de laatste les is voor de toets wil ik een opdracht voor ze hebben zodat je ze alles er in kunnen verwerken.
Dan heb ik het niet over een oefentoets etc maar een echte opdracht denk aan tekening enzovoort.
Hebben jullie nog sugesties?
Alvast bedankt!
Ik ben een lessen aan net voorbereiden voor morgen, ik ben namelijk een geschiedenis docent.
Er is een 2 mavo klas het is een best wel drukke klas.
Aangezien dit de laatste les is voor de toets wil ik een opdracht voor ze hebben zodat je ze alles er in kunnen verwerken.
Dan heb ik het niet over een oefentoets etc maar een echte opdracht denk aan tekening enzovoort.
Hebben jullie nog sugesties?
Alvast bedankt!
donderdag 16 november 2017 19:46
Geschiedenisdocent, echt? (vooral na je geloept te hebben vind ik dat behoorlijk onwaarschijnlijk).
En een mavo 2 klas? Dat is pas geschiedenis, want de mavo bestaat toch al een poosje niet meer.... (ik heb het even opgezocht, maar de mavo bestaat sinds 1999 al niet meer...)
En een mavo 2 klas? Dat is pas geschiedenis, want de mavo bestaat toch al een poosje niet meer.... (ik heb het even opgezocht, maar de mavo bestaat sinds 1999 al niet meer...)
anoniem_272813 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 19:49
37.66% gewijzigd
donderdag 16 november 2017 19:47
Leuke reactie!
Maar onzin als je het mij vraagt, ik ben opzoek naar iets creatiefs vandaar dat ik het internet op ga voor sugesties.
Maak je maar geen zorgen om mijn manier van lesgeven.
donderdag 16 november 2017 19:50
donderdag 16 november 2017 19:50
gAnoniem7271 schreef: ↑16-11-2017 19:47Leuke reactie!
Maar onzin als je het mij vraagt, ik ben opzoek naar iets creatiefs vandaar dat ik het internet op ga voor sugGesties.
Maak je maar geen zorgen om mijn manier van lesgeven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 16 november 2017 19:52
Dan heb je niet goed gezocht, want veel scholen zijn al een aantal jaren weer met Mavo-klassen begonnenstripverhaal schreef: ↑16-11-2017 19:46Geschiedenisdocent, echt? (vooral na je geloept te hebben vind ik dat behoorlijk onwaarschijnlijk).
En een mavo 2 klas? Dat is pas geschiedenis, want de mavo bestaat toch al een poosje niet meer.... (ik heb het even opgezocht, maar de mavo bestaat sinds 1999 al niet meer...)
donderdag 16 november 2017 19:57
donderdag 16 november 2017 19:57
Wat ik me dan afvraag, is hoe we je gericht zouden kunnen helpen (als we dat al zouden willen, dan), wanneer jij niet eens zegt welk onderwerp je behandelt.
Ik bedoel, ik kan wel roepen: laat ze een kaart van het Romeinse Rijk maken, maar als jij jagers/verzamelaars of Napoleon behandelt, dan heeft dat niet zo heel veel zin.
Ik bedoel, ik kan wel roepen: laat ze een kaart van het Romeinse Rijk maken, maar als jij jagers/verzamelaars of Napoleon behandelt, dan heeft dat niet zo heel veel zin.
donderdag 16 november 2017 19:59
Categorieën schrijf je.Martje2801 schreef: ↑16-11-2017 19:57Maak een quiz waarin je zelf de leontine van moorsel uit gaat hangen. 5 catagorien (of 6) net hoe creatief je bent, vragen in verschillende moeilijkheden (denk 100 tot 500 punten. Klas in 2 teams. Mag een vraag spelen, goed gaan de punten naar dat team, fout gaan de punten naar het andere team.
donderdag 16 november 2017 20:00
Zou mij als werkgever toch wel druk maken over je Nederlands. Je schrijft suggestie blijkbaar ook consistent met één g. Ik vermoed dat je geen docent bent.Anoniem7271 schreef: ↑16-11-2017 19:47Leuke reactie!
Maar onzin als je het mij vraagt, ik ben opzoek naar iets creatiefs vandaar dat ik het internet op ga voor sugesties.
Maak je maar geen zorgen om mijn manier van lesgeven.
donderdag 16 november 2017 20:02
Ga op zoek naar overeenkomsten en verschillen met deze tijd. Laat onderbouwen met argumenten waarom iets wel of niet kan.
Laat de leerlingen Googelen naar extra feitjes.
Maak een klassikaal uittreksel/woord-web/gedicht op het digibord met input van de leerlingen. Print het uit voor iedereen.
Maar als je docent bent, heb je dan niet een paar van dit soort altijd toe te passen opdrachten in je "werkgeheugen'?
Laat de leerlingen Googelen naar extra feitjes.
Maak een klassikaal uittreksel/woord-web/gedicht op het digibord met input van de leerlingen. Print het uit voor iedereen.
Maar als je docent bent, heb je dan niet een paar van dit soort altijd toe te passen opdrachten in je "werkgeheugen'?
donderdag 16 november 2017 20:10
Kies de twee sterkste leerlingen uit de klas uit. Laat ze tegen elkaar vechten. Laat de andere leerlingen bepalen of ze het mogen overleven.
Zo maak je het Romeinse Rijk aanschouwelijk.
Aderlating in groepjes, om de gezondheidszorg in de Middeleeuwen te verduidelijken.
In een volgende les kun je dan lesgeven over de heksenvervolging (regel hiervoor voldoende hout) of je kunt iets doen met mosterdgas.
Zo maak je het Romeinse Rijk aanschouwelijk.
Aderlating in groepjes, om de gezondheidszorg in de Middeleeuwen te verduidelijken.
In een volgende les kun je dan lesgeven over de heksenvervolging (regel hiervoor voldoende hout) of je kunt iets doen met mosterdgas.